Recenze: OmegaBot (Nintendo Switch) –

omegabot-nintendo-switch-hero-jpg

OmegaBot je akční plošinovka od sólového vývojáře Simona Carnyho. Obsahuje hru run-and-gun a nebezpečí z plošinovky v barevném světě zaplaveném roboty. Pojďme zjistit, co to dělá.

Příběh zahrnuje postapokalyptický svět, ve kterém se lidé proměnili v androidy. Krátký úvod nás vítá do tohoto světa, ve kterém se odvážný malý robot jménem OmegaBot vydává zachránit lidstvo. Ach ta ironie.

OmegaBot – Nintendo Switch – obrazovka 2

Hra zahrnuje typické žánrové tropy, jako jsou nebezpečné jámy, pohyblivé plošiny a destruktivní předměty, jako jsou hroty. Existuje spousta podobných titulů, ale OmegaBot dokáže zkombinovat některé úhledné aspekty, díky nimž to působí jako nová pocta, spíše než „jen další plošinovka“.

Například, ačkoli vaše zbraň obsahuje neomezenou munici, přichází s omezeným nákladem. Jinými slovy, energetická tyčinka, která se při střelbě vyčerpává, zvýrazňuje zbývající náboj. Automaticky se znovu načte, ale to znamená, že tam nemůžete jen tak stát a divoce střílet; budete chtít ze své zbraně vytěžit maximum, abyste se nezasekli. Jakmile se vaše energie zcela vyčerpá, zůstanete několik sekund zranitelní, zatímco se plně dobíjí.

Na konci každé úrovně si také můžete vylepšit svou zbraň novou odemykatelnou zbraní. Tato zařízení přinášejí nové možnosti, jako je větší palebná síla za cenu pomalejšího tempa, ale můžete mezi nimi snadno přepínat ve svém volném čase. Další herní faktory přispívají k zážitku, jako je odemykatelný dvojitý skok. Můžete také zatáhnout dolů a pohybovat se po větších prostorech „plovoucím“ způsobem. Tento krok byl obzvláště užitečný, jakmile jsem se do toho dostal.

OmegaBot – Nintendo Switch – obrazovka 3

Další vylepšení pocházejí z plovoucí pevnosti, kterou provozuje lidský uprchlík. Mezi úrovněmi můžete navštívit toto bezpečné útočiště a vylepšit si energii, zdraví nebo robotický oblek. Ty přicházejí za cenu sběratelských předmětů zasypaných úrovněmi, včetně některých speciálních těžko dosažitelných předmětů, které přidávají další pobídky k opakovanému hraní. Je to podobné jako sbírání hvězdných mincí v každé úrovni Maria, i když zde není žádné oficiální zaškrtávací políčko, které by říkalo, že jste je našli všechny.

Grafika je úhledná, s barevným retro stylem, který vypadá jako spolupráce mezi Mega Manem a Sonicem the Hedgehog. To ve skutečnosti dává smysl vzhledem k tomu, že tyto hry měly také příběhy ovlivněné botami. Sprite a pozadí používají efektní techniku ​​stínovaného rozostření, která mi také připomíná původní 16bitové Sonic Adventures. Zkrátka to vypadá skvěle. Mnoho prvků v popředí je zničitelných, od trávy a kandelábrů až po cedule a popelnice. Je to pěkný dotek, který jsem z nějakého důvodu důsledně používal s chutí, ačkoli to nemělo žádný skutečný dopad na skutečnou hru. Hej, jsou to maličkosti, které dělají život zajímavým.

OmegaBot – Nintendo Switch – obrazovka 1

OmegaBot má jen několik drobných nevýhod. Za prvé, text by mohl využít trochu lásky v redakci; překlepy a znatelné chyby představují méně uhlazený vzhled. Dalším faktorem je úroveň obtížnosti, která je standardně nastavena poměrně vysoko. Neexistuje žádná možnost, jak si nastavit své preference, takže to, že se dostanete do hloubky, může příležitostné hráče odradit. Vytrvalost se v mém případě vyplatila; poté, co jsem konečně prošel první oblastí, zjistil jsem, že pozdější úrovně jsou méně náročné. Kdybych tento titul znovu neviděl, možná bych s ním skončil dříve.

Celkově je OmegaBot zábavná plošinovka, která slouží jako solidní začátek pro tohoto vývojáře pro jednoho hráče. Hraní působí jako nová pocta spíše než jen jako klon, se zajímavými postavami a strašně retro grafikou.