Recenze: Fire Emblem Warriors: Three Hopes

nintendo jam

Fire Emblem se v posledních letech stal pro Nintendo nesmírně důležitou IP, takže není žádným překvapením, že je opět vidíme spolupracovat s Koei Tecmo na zcela novém akčním RPG Musou. Nestává se často, když vidíme, že se nový projekt pokouší uspět ve dvou různých hrách současně, ale přesně to se Fire Emblem Warriors: Three Hopes snaží udělat. Fire Emblem Warriors: Three Hopes, který kombinuje herní prvky hack-and-slash/JRPG z Fire Emblem Warriors (2017) s jedinečnými postavami a příběhem Fire Emblem: Three Houses (2019), je důstojným pokračováním těchto dvou fanoušků. - oblíbené a kritikou uznávané tituly Nintendo Switch? Pojďme se ponořit a zjistit!

Three Hopes se specializuje na všestrannost, díky čemuž je snadno dostupná téměř každému typu hráče. I když má nepochybně křivku učení se svou složitou a propracovanou mechanikou, vždy se zde najde něco pro každého, dokonce i pro ty, kteří obvykle nejsou fanoušky RPG. To je způsobeno různými možnostmi přizpůsobení, které máte k dispozici na začátku hry a které umožňují nejen úpravy obtížnosti, ale také herního režimu a herního stylu. Existují dva různé herní režimy: Neformální et klasický. Neformální volí jednotky, které po každé bitvě ožily, zatímco klasický zlepšuje strategii tím, že riskuje trvalé ztráty. Pokud jde o herní styly, můžete si vybrat mezi Pomalu a klidně ou Rychlé a efektivní. Pro ty, kteří se více zajímají o akci než strategii a statistiky, Rychlé a efektivní by bylo pro ně, zatímco Pomalu a klidně evidentně oslovuje opačný typ hráčů. Pokud si to později rozmyslíte, všechny tyto možnosti lze snadno změnit v nabídce nastavení, takže není žádné riziko experimentování, abyste zjistili, který typ hry je pro vás nejlepší.

Existují tři hlavní herní segmenty, se kterými se budete opakovaně setkávat při hraní Three Hopes, nejdůležitější je hack-and-slash Musou v reálném čase. bitvy. Zatímco hlavní řada Fire Emblem sází na použití tahového soubojového systému, tituly Warriors vás postaví přímo do středu dění a projdou stovkami nepřátel najednou, abyste splnili herní cíle – hlavní misi a vedlejší misi. Boj se nakonec může začít opakovat, ale nějak to nemusí být nutně špatné. Útoky jsou tak uhlazené a uspokojivé, že se dají zvládnout, a i když to často vypadá jako mačkání knoflíků pro komba, pořád je to spousta hloupé zábavy. Jak bylo zmíněno výše, existuje mnoho dalších důležitých mechanik, které budete muset použít při hraní na vyšší úroveň obtížnosti. Kromě jednoduchých pravidelných a silných útoků, které jsou nejčastěji používány, existují také různé speciální schopnosti a plnitelné metry, které při aktivaci způsobí neuvěřitelné množství poškození. Každá hratelná postava má jiné statistiky, schopnosti a třídy, které jsou silnější nebo slabší proti různým typům nepřátel. V závislosti na jednotkách, které nasadíte do každé bitvy, můžete mezi nimi kdykoli přepínat a ovládat je nezávisle a prostřednictvím nabídky pauzy vydávat strategické příkazy těm, které nepoužíváte.

Po každé bitvě, které se účastníte, vstoupíte do oblasti podobné táborovému centru. To je místo, kde přichází hojnost RPG mechanik a věci mohou začít být trochu ohromující. Posilujte pouta mezi jednotkami účastí na aktivitách, nakupováním předmětů z obchodů, upravováním a vylepšováním jednotlivých tříd postav, učením se novým schopnostem a taktikám, opravováním a vylepšováním zbraní, správou zařízení, zdá se, že možnosti optimalizace strategie a boje jsou neomezené. Ti, kdo neznají žánr JRPG, musí mít pocit, že existuje trop zde, ale tutoriály ve hře pomáhají vše relativně snadno pochopit. Tábor také poskytuje spoustu příležitostí vidět postavy, jak spolu interagují v hlubokých a smysluplných rozhovorech. Je to další metoda, jak posílit jejich pouto v bitvě, a je skvělé vidět jejich jedinečnou dynamiku a osobnost.

Příběh Tří nadějí, rozdělený do kapitol, je vyprávěn ve stylu vizuálního románu, který občas umožňuje hráči vybrat si mezi více možnostmi odezvy na dialog pro hlavní hratelnou postavu Shez. Většinu času se zdá, že nezáleží na tom, co vyberete, protože konečný výsledek je obvykle stejný, ale někdy vaše volba ovlivní tok hry jako celku. Po prologu hry budete požádáni, abyste se připojili k jednomu ze tří domů; ty samé se objevily ve filmu Fire Emblem: Three Houses: Black Eagle, Blue Lion a Golden Deer. Výběr domu nejen zcela změní seznam hratelných postav, ale také vás zavede na jinou příběhovou cestu, z nichž každá zabere 20 až 30 hodin, v závislosti na vašem tempu. Upřímně řečeno, je až zarážející, kolik obsahu tato hra má, aniž by došlo ke snížení kvality, a dokonce je k dispozici plnohodnotný hlasový doprovod s možností angličtiny a japonštiny. Fanoušci Established Three Houses si zamilují toto dobrodružství s alternativní realitou plné známých tváří a zvratů, které je udrží na kraji sedadla. Nováčci se nemusejí obávat, protože hraní Three Houses není nutné, abyste si příběh užili, ale velmi doporučujeme, pokud chcete zvýšit jeho dopad a význam. Abych se vyhnul plivání spoilerů, nebudu zabíhat do podrobností, ale pokud se chcete dozvědět trochu více o tom, co příběh obnáší, můžete se podívat na naši dříve zveřejněnou ukázku.

Po technické stránce mě Fire Emblem Warriors: Three Hopes opravdu překvapila. Je to jedna z nejlépe vypadajících exkluzivit Nintendo Switch, která byla doposud vydána, a funguje také výjimečně dobře. Navzdory tomu, že je zablokována na 30 snímcích za sekundu, chaotická a příliš náročná hra stále působí mimořádně plynule a svižně, což je zásadní a tolik potřebné vylepšení oproti předchozím dílům v sérii Warriors. Znatelné poklesy snímkové frekvence byly vzácné a nikdy nebránily ponoření. Co na mě udělalo největší dojem, byly doby načítání; u tak masivní a vizuálně detailní hry, jako je tato, jsem nečekal výkon, který bych typicky očekával pouze od konzole nové generace. Textury mohou občas vypadat trochu zabláceně, ale jasný a barevný animovaný umělecký styl vám pomůže ignorovat negativnější detaily.

Fire Emblem Warriors: Three Hopes je čistý fan-service tím nejlepším možným způsobem. Je to dokonalá směs hack-and-slash boje ve stylu Warriors, tradičních prvků Fire Emblem JRPG a zavedeného světa Three Houses. Každý, kdo si užil Tři domy, nepochybně zažije Tři naděje jako krásně ručně psaný milostný dopis od Nintenda a Koei Tecmo, a ti, kteří to ještě neudělali, zde najdou zábavu také. Fire Emblem Warriors: Three Hopes, graficky působivá, mechanicky napínavá a nabitá obsahem, je zatím nejlepší hrou Warriors, díky čemuž je snadným doporučením pro majitele Switche. Pokud stále nejste přesvědčeni, měli byste se před spuštěním hry 24. června 2022 podívat na bezplatné demo, které je nyní k dispozici na eShopu.

8.5/10

Kopie Fire Emblem Warriors: Three Hopes byla poskytnuta My Nintendo News společností Nintendo UK jako součást této recenze.