Recenze: Severed Steel (Nintendo Switch)

3-str

Střílečka z pohledu první osoby, která se pyšní svou složitou, ale nádherně plynulou mechanikou, Severed Steel se pohybuje rychlým tempem. Začíná bezeslovnou cutscénou, která představuje vašeho hlavního hrdinu Steela. Probudí se s chybějící paží, zamračí se a vrhne se do akce připravená na pomstu. Od té doby ji vedete na rychlé a násilné řádění krásným futuristickým světem.

Okamžitě se ponoříte do děje. První úroveň vyžaduje, abyste unikli drtičům. První úrovně rychle rozvíjejí dovednosti, které potřebujete k procházení světa neuvěřitelnou rychlostí. To zahrnuje skákání přes propasti, lezení po stěnách a rozbíjení oken. Tyto dovednosti budete potřebovat nejen na cestování, ale budou se vám hodit, když narazíte na své první nepřátele.

Protože Steel postrádá ruku, nemůže svou zbraň znovu nabít. To znamená, že musíte být šetrní ke svým koulím. Musíte se také chovat nenápadně, aby nepřátelé příliš neplýtvali svými, abyste mohli sebrat jejich zbraně, jakmile je porazíte. Způsob, jakým je Steelův handicap integrován do hry a mechaniky, je jedním z mnoha příkladů, které ukazují, kolik přemýšlení a úsilí bylo vynaloženo na vytvoření této hry.

Vyprávění je přenášeno převážně tichými scénami a pokyny jsou přímočaré. Severed Steel se skládá ze 42 úrovní v režimu přestřelek a šesti kapitol v režimu kampaně. Většina úkolů, kterým čelíte, má jednoduché cíle: lovit a ničit konkrétní cíl nebo zůstat naživu proti hordám nepřátelských vojáků. Hra však netrpí nedostatkem kontextu.

Přestože má osobitý designový styl, chytře využívá klasické sci-fi snímky, aby vás pohltil do své futuristické dystopie, aniž by se ztratil v detailech. Steel zuří a vy s ní cítíte ten vztek, a to stačí. Pokud chcete svým nepřátelům předat příběh z pozadí, můžete jim promítnout jakýkoli příběh, který se vám líbí.

Místo toho se hra zaměřuje na své mechanismy. Po první hrstce výukových úrovní máte důvěru, že tyto dovednosti využijete ve svůj prospěch kreativními způsoby. Máte nekonečné možnosti, jak předvést opravdu úžasné kousky, pokud máte jen představivost, abyste spojili ty správné dovednosti.

Přestože úrovní není mnoho, existuje spousta důvodů, proč si je znovu zahrát. Můžete se vrátit k nepřátelům, které jste porazili, a vyzkoušet jiný přístup s různými komby pohybu. Existuje řada nastavení obtížnosti, která vás mohou vyzvat (s krásnými tematickými tituly: Tempered, Honed, Melted). Můžete také zvýšit úroveň v režimu Firefight a odemknout nové způsoby úpravy režimu kampaně přímo prostřednictvím nabídky Start.

Mody, které odemknete, vypadají jako něco, co byste dostali od fanoušků, nikoli přímo od vývojářů, od způsobů, které jemně mění hratelnost až po naprosté šílenství. Jeden nafoukne hlavu vašich nepřátel, aby byl snadnějším cílem. Jeden dává hře mrazivé světlo. Zajistíme, aby každá zbraň, kterou vezmete, měla pouze jednu kulku. Na zemi děláme lávu. Je to hra, která byla navržena tak, aby byla především zábavná, ať už to pro vás znamená cokoliv.