Recenze: Nejlepší měsíc všech dob (Nintendo Switch)

bestmonthever3-jpg

Nejlepší měsíc všech dob vypráví dramatizovaný příběh velmi běžného příběhu – výzvy svobodné matky vychovávající dítě sama. Louise, hlavní postavě a matce 8letého Mitche, je diagnostikována smrtelná nemoc a je jí řečeno, že jí zbývá už jen jeden měsíc života. Během jejího posledního měsíce se s Mitchem vydávají na akční dobrodružství, aby napravili Louisinu minulost a našli Mitchovi domov pro jeho nepřítomnost a zároveň se naučili cenné životní lekce.

Hra se odehrává v 60. letech XNUMX. století a začíná tím, že Louise a Mitch dorazí na parkoviště u restaurace, kde jim vysvětluje, že potřebuje dostat poslední výplatu, než se vydá za dobrodružstvím. Řekne Mitchovi, aby počkal v autě, a vejde dovnitř a pozdraví svého kolegu. Ovládací prvky v této hře se přepínají mezi Mitchem a Louise, a jakmile je uvnitř, hrajete za syna, běháte kolem a díváte se do oken, zatímco jeho matka je obtěžována svým šéfem a žádána, aby dělala věci nevhodné pro jeho peníze.

K takovým situacím dochází v průběhu hry a vy máte různé způsoby, jak reagovat. To, co uděláte, ovlivní Mitche a bude diktovat muže, kterým se stane, a bude udělovat body na stupnici Spravedlnost, Důvěra a Sociální vztahy.

Příběh odtud rychle eskaluje a dotýká se těžkých témat, jako je sexuální obtěžování na pracovišti, rasismus, sexismus a vraždy. Mitch je černošský kluk, který v průběhu hry čelí velké diskriminaci. A přestože je Louise bílá, potýká se také s mnoha problémy jako svobodná matka, která měla biracální vztah.

Prvním těžkým tématem, které hra přináší, je sexuální zneužívání, kterému Louise čelila jako dítě. Není přesně řečeno, co se stalo, ale hra říká, že kněz a rodinný přítel jí nabídli sladkosti a napadli ji. Když o tom Louise řekla své rodině, odmítli jí uvěřit. To mezi nimi vytvořilo zeď, která nakonec způsobila její útěk.

Louise se zoufale snaží najít domov pro Mitche a po incidentu s večeří se vrací domů, ale poté, co se dostala do vážných problémů, rychle odejde. Ona a Mitch očekávají ještě víc, jak jejich dobrodružství pokračuje. Ocitají se ve velmi nebezpečných situacích, jako je setkání KKK, drogové výlety a automobilové honičky.

Příběh Best Month Ever vypráví Mitch jako dospělý, který se ohlíží za svým životem. Přestože velká část hry poslouchá dialogy, jsou chvíle, kdy můžete běhat, a dokonce i scénáře typu miniher, které musíte dokončit, abyste mohli pokračovat.

Nejlepší měsíc všech dob ukazuje obtížnost rozhodování o výchově dětí, zejména těch barevných, ve velmi uzavřeném prostředí. Například je tu část jejich dobrodružství, kde se Louise musí za peníze navíc svléknout. Může se buď svléknout, aby udělala radost davu, nebo jen tančit a vydělávat méně peněz. Neví, že se Mitch vykradl ze šatny a sleduje ji, ale ať tak či onak, volba umožnit mu to vidět a vydělat více, nebo ho ochránit před ženskou objektivizací a vydělat méně, je obtížná. Tato hra je dobrá k tomu, abyste se dostali do nepříjemných situací, aby vám pomohla porozumět motivacím za činy, které jsou někteří lidé nuceni podniknout.

Zdá se však, že určité části hry podporují stereotypy, které se snaží narušit. Best Month Ever se také pokusil vyřešit vše najednou, což může být pro některé hráče zdrcující. Jsou body, kde jsou velmi závažná témata poněkud bagatelizována. To by mohlo dávat smysl pro účely tempa, ale také je někdy těžké v příběhu k něčemu tak rychle přejít.

Grafika je nekvalitní a trochu pozadu, ale celková estetika hry je velmi cool a filmová. Hlasové herectví nebylo nejlepší, ale nikdy mi to nepřišlo nudné. Ovládání je také velmi jednoduché a snadné, i když hádanka, kde ovládáte Mitche za volantem auta, nemá návod, jak na to. Dobrých pár minut jsem seděl a nevěděl, co mám dělat, až jsem nakonec zmáčkl tlačítko ZR, abych zrychlil. Většina ovládacích prvků se ovládá levou analogovou páčkou a tlačítkem A, takže jsem ani nevěděl, že ZR je možnost.

Pomineme-li tyto problémy, Best Month Ever je stále skvělá zábavná hra díky svému dojemnému příběhu a těžkým volbám. Pokud se do hry opravdu pustíte, pomůže vám to pochopit, jak těžké může být rodičovství. Ukazuje, že na tom, co děláte a říkáte, záleží (doslova, protože vaše volby ovlivňují, který z devíti možných konců dostanete). Být svobodnou matkou může být velmi obtížné, ale nejlepší měsíc ukazuje, že v tom špatném jsou vždy dobré časy.