Recenze: Mothmen 1966 (Nintendo Switch)

featured-image-webp

Mothmen 1966 je první v antologii nezávislých vizuálních románů Pixel Pulp, která letos dorazila na konzole a PC, přičemž Varney Lake bude pokračovat ještě letos. Z mé strany se nemůžu dočkat! Mothmen 1966 je silně inspirován Pulp Fiction a hrami pro osobní počítače z 1980. let a vypráví krátký příběh hororu a humoru pomocí odlehčených hádanek, možností, které ovlivňují váš příběh, a spousty zajímavé grafiky a zvuků.

Příběh sleduje čtyři postavy, Holta, majitele čerpací stanice, Lou, investigativního spisovatele, a mladý pár, Lee a Victorii. Z těchto čtyř se v každé kapitole střídáte mezi Lou, Lee a Victorií, vidíte příběh odvíjející se z jejich perspektivy a rozhodujete za ně. Večer každoročního meteorického roje Leonid se tito čtyři lidé zkříží na tomto velmi zajímavém večeru. Vyprávění se mírně liší, když čelíte volbám nebo minihrám – jejichž výsledky mohou změnit následné dialogy nebo vést k vaší smrti!

Jedna z klíčových oblastí, která mě nejvíce zaujala, byl pixelovaný umělecký styl. Tyto ilustrace jsou úžasné a spárované s děsivými a znepokojivými tóny (více na čje pozdější), vytvářejí velmi jedinečnou, strašidelnou a někdy komediální atmosféru. Oba se trefili domů, když bylo potřeba. Tmavě černé pozadí a okraje zůstávají v celém příběhu, zbývající pixely zůstávají zelené a modré a občas krvavě červené, když to scéna vyžaduje, což zajišťuje pozoruhodný vizuál. Udělal jsem mnoho snímků obrazovky v očekávání této recenze, ale nemohl jsem použít většinu ohromujících vizuálů, protože jsem nechtěl kazit žádné části pro ty, kteří si to čtou.

Zvukové provedení je skvělé, ale v některých ohledech také problematické. V pozadí je hluk statického/frekvenčního typu, který se vyskytuje po většinu času s Mothmen 1966, který je pak doprovázen velmi nepříjemnými zvuky v dobách teroru a nebezpečí. Jsou nepříjemné v tom, že je to velmi dráždivý zvuk. Natolik, že když jsem to hrál se svou snoubenkou vedle mě, zdvořile mě požádala, abych to ztlumil nebo vypnul! Některé zvuky se však úplně netrefily do cíle a projevila se mírná nekonzistence v kvalitě. Štěkání znělo spíše jako hluk, který slyšíte ve hře gameboy, když narazíte na zeď, přes kterou nemůžete přejít, zatímco motor auta byl docela jasně rozeznatelný. Více často než ne, použití zvuku pomohlo nastavit tón pro každou scénu, které jste čelili, a opravdu mě vtáhlo dál, než jsem si představoval.

Jako mnoho vizuálních románů nabízí Mothmen 1966 spoustu čtení. Naštěstí je to často přerušováno dialogovými volbami a hádankami/minihrami, které pomáhají posunout příběh kupředu. Hádanky zahrnují vše od snahy najít způsob, jak uniknout divokým kojotům, až po vyřešení doslovné hádanky podobné Rubikovi. Většina z nich byla docela přímočará, pokud jste si dali čas, ale poslední zmíněná byla extrémně obtížná. Naštěstí tam byl Lou, aby to za mě vyřešil (jediný případ, kdy dostanete pomoc). Tato hádanka by mohla být snazší, kdyby ovládání bylo trochu uživatelsky přívětivější. Při procházení jakéhokoli typu hádanky nebo minihry se vaše příkazy nebo navigace nedostanou na obrazovku zobrazující obrázek. Místo toho se vám zobrazí seznam možností, jako je „pohyb doleva“, „otočit prostředníček doprava“, „střílet!“. Ne nejpřívětivější z možností ovládání.

Vzhledem k jedinečnému vzhledu, dojmu a zvuku Mothmen 1966 si představuji, že řadu hráčů může jeho tempo brzy vypnout. Také jsem to tak cítil, nicméně s postupem příběhu jsem do těchto postav začal pomalu více a více investovat. Navzdory hororovému vyprávění je Mothmen 1966 navrstvený spoustou momentů, kdy se mluví o rtech a některé vizuální prvky spojené s určitými liniemi jsou úžasné. Celkový příběh je svérázný, neuctivý a prostě na mě křičí B-Movie – a pokud mě znáte, je to rozhodně kompliment! Je mi smutno, že mi trvalo jen něco málo přes hodinu, než jsem celý příběh dokončil... ach, moje rada, určitě se dívejte na titulky až do konce!

Jakmile dokončíte svůj první běh, odemknou se vám dvě další oblasti. Jedná se o Gallery a Solitaire. V galerii se zobrazí jedinečné události, se kterými jste se během příběhu setkali, a zvýrazní oblasti, se kterými jste se nesetkali. Je to pro vás skvělý způsob, jak sledovat a přetáčet, abyste viděli, co dalšího můžete v tomto nádherném, i když velmi krátkém příběhu objevit. V Solitaire hrajete Solitaire. Příběh začíná Holt v polovině hry Impossible Solitaire (nebojte se, pravidla jsou vám vysvětlena v hlavní hře), a jakmile projdete touto částí příběhu, můžete se ponořit a hrát si vlastní hru. hry, kdykoli chcete! Osobně bych doporučoval jen chytit opravdový balíček karet, kvůli nepřirozenému ovládání hraní balíčku karet.