Recenze: Monster Menu je rozkošně nechutné

V roguelike dungeon-crawlerech se často musíme starat o energii nebo výdrž postav, přičemž spotřeba kalorií nakonec požírá jejich zdraví a předčasně ukončí běh. Monster Menu: The Scavenger's Cookbook Podívejte se blíže na to, co mohou válečníci v bludišti udělat, aby přežili, když je v sázce hladovění Když jste v pasti a snažíte se dostat ven, musíte si vystačit se zdroji, které máte před sebou. To znamená, že vaše naprosto rozkošné postavy skončí buď žvýkáním mrtvoly, která právě padla v bitvě, nebo pomocí jejích částí k výrobě příšerného, ​​a přesto neuvěřitelně výživného jídla.

Dans Monster Menu, každé dobrodružství začíná jednou postavou. Váš avatar, kterého si můžete plně přizpůsobit, zamířil do dungeonu Sealed Lands. Ukázalo se však, že je to nebezpečnější a zastrašující, než to vypadalo, a teď jste uvízli. Poté, co sníte mrtvolu dny staré příšery, abyste zabránili hladovění, ocitnete se v táboře. Poté můžete do své skupiny přidat jednoho až tři vlastní spojence, abyste zvýšili nebo snížili obtížnost a pokusili se uniknout.

Snímek obrazovky od Siliconera

V mnoha ohledech můžete cítit Monster Menukořeny „tajemného žaláře“. Podlahy jsou náhodné. V závislosti na zvolené obtížnosti budete mít různé modifikátory upravující obtížnosti. Začínáte od nuly, ale některá jídla vylepšují základní statistiky. Ve skutečnosti, když se skupina ujme Sealed Lands, pomůže to přežít. Věci jako průzkum a boj ubírají postavám měřiče kalorií a hydratace, které musíte doplnit jídlem a pitím. Na rozdíl od podobných roguelike zde není žádný prvek „pohybují se pouze, když se pohybujete“, což znamená, že budete kolem nepřátel více ostražití. I když se však vrátíte na úroveň jedna a po smrti zahodíte ingredience, stále si ponecháte vybavení, které najdete, a recepty, které se naučíte.

Důraz je však kladen mnohem více na výživu a udržování těchto základních potřeb, což opravdu dělá Monster Menu aby se cítil odlišný od svých současníků. Boj s příšerami a sbírání předmětů v kobce vám vydělá ingredience. Ty se dají uvařit a připravit tak neuvěřitelně realistická a někdy hrubá jídla s různými součástmi monster. Jejich konzumace zvyšuje statistiky postavy a učí dovednosti, i když mi přišlo nejlepší počkat a udělat to, až bude zvýšení trvalé. Je to také překvapivě složité, protože kvalita a čerstvost materiálů, které sbíráte, kuchařské dovednosti postavy, která působí jako šéfkuchař, a způsoby přípravy mění výsledek různými způsoby. To znamená, že rozmanitost receptů se může zdát mnohem větší, než je a poskytuje více možností při sestavování vaší party.

Je tu také celý prvek „jen sněz nepřítele, kterého porazíte“, tedy „požírající“ nepřítele, kterého jste právě zabili, šupiny, chapadla, kožešiny a všechno.

Když už mluvíme o bitvách, Monster Menu je unikátní v tom, že se nedostanete jen do aktivnějších bojů, jako je např. ZHP: Unlosing Ranger vs. Darkdeath Evilman. Zasáhnutím protivníka se tento protivník a všichni okolní nepřátelé stanou vašimi nepřáteli v tahové taktické bitvě. Vaše útoky mají různé dosahy, je zde pořadí tahů, které je třeba dodržovat, můžete si vybrat různé dovednosti a existují následné řetězové útoky, pokud jsou členové skupiny v dosahu, když zasáhnete. Je zde také určitý stupeň „růstu čísel“, pokud jíte jídlo, hodujete na padlých nepřátelích a máte určitou výbavu, ale nikdy to není tak do očí bijící jako v Disgaea Hry. Všechno má tendenci fungovat dobře, ale také v závislosti na tom, co najdete a jíte nebo kdo se objeví, to nemusí být vždy tak vyvážené. (Ale pak z toho může dělat problém randomizace.)

Nicméně, tam jsou některé způsoby, kterými povaha Monster Menu působí proti tomu. Například, část přitažlivosti roguelike dungeon-crawler je v tom, že vždy skončí relativně rychle. To znamená, že i když můžete sedět celé hodiny a hrát závod za závodem a tlačit se hlouběji do hlubin, opravdu vám to nepřijde únavné. Protože se z každé bitvy stává tahová taktická záležitost, to trochu prodlužuje. V důsledku toho jsem měl pocit, že tempo může být trochu mimo, protože některé „slabší“ nepřátelské souboje mohou zpočátku trvat dlouho. a nutí mě dělat si přestávky mezi každým ponorem.

Obrázek přes NIS America

Také bych rád viděl a Monster Menu sada, která mění způsob, jakým funguje funkce Devour. V boji si můžete okamžitě pochutnat na svém padlém nepříteli. To může obnovit vaše zdraví a dočasně vám umožní „ukrást“ jejich dovednosti, které můžete použít proti jejich spojencům, kteří jsou stále kolem vás. Kromě povahy dungeonu a živlů by bylo skvělé, kdyby tento efekt trval alespoň celé patro nebo o něco déle. Rád bych viděl, jak by to mohlo doplňovat stavby založené na jídle.

Existují určité hry NIS America, které někdy skončí trochu zapomenuté ve srovnání s jinými tituly, jako je Cladun ou Paradox řízeného osudua opravdu doufám Monster Menu: The Scavenger's Cookbook není jeden. Některé prvky jako by tu ještě nebyly, jako je stimulace nebo aplikace efektů, ale to, co je zde, je opravdu jiné a inovativní. Užil jsem si čas s ním mnohem víc, než jsem čekal, a opravdu bych rád viděl, co by se dalo udělat v pokračování.

Monster Menu: The Scavenger's Cookbook vyjde na Nintendo Switch, PlayStation 4 a PlayStation 5 v Severní Americe 23. května 2023, v Evropě 26. května 2023 a v Austrálii 2. června 2023. K dispozici je demo.