Recenze: Milky Way Prince – The Vampire Star (Nintendo Switch)

milky-way-prince-fi-jpg

Když začnete Milky Way Prince – The Vampire Star, obdržíte varování s podrobným popisem závažných témat zneužívání a duševního zdraví, která mohou být pro některé spouštěče. Témata, která jsou ve videohrách obvykle opomenuta a která spadají do žánrů vizuálních románů a seznamovacích simů.

Příběh začíná Nukim, mladým mužem, který miluje pohled na hvězdy (a svou hvězdici!) a zvláštní pohádkou s názvem „Princ z mléčné dráhy“. Přijde mi neuvěřitelně osamělý a zdá se, že potřebuje ve svém životě něco nového a naplňujícího. Setkáváme se s Nukim večer toho, co by měl být meteorický roj, když se stane něco zvláštního, a je svědkem toho, jak se z noční oblohy řítí hvězda. Vstupte do Slunce. Zdá se, že se Nuki okamžitě zamiluje do této tajemné osoby, kterou láskyplně přezdívá "Princ Mléčné dráhy". To, co se zpočátku zdálo jako roztomilý příběh dvou mladých mužů, se Suneinými činy změní v pěkně kyselý, ovládající a – jak bylo uvedeno varování – násilnický vztah.

Chování ovládání se nezobrazuje pouze prostřednictvím dialogu. Jako většina, ne-li všechny, vizuální romány, máte možnosti dialogu a tyto volby ovlivňují vyprávění. Na začátku vašeho vztahu se Sune se některé z těchto „voleb“ po velmi krátké době vytratí a zbude vám pouze jedna možnost – obvykle ta, která prospívá Sune. Je to docela skvělá mechanika pro demonstraci povahy a síly kontroly, kterou někdo může mít nad vaším rozhodováním – něco, s čím si myslím, že se někteří mohou týkat.

Milky Way Prince – The Vampire Star je vizuální požitek a zcela unikátní ve své estetice. Má neuvěřitelně minimalistický design a používá malou hrstku pozadí spárovaných s tímto náladovým červeným stylem. Nuki i Sune jsou ty monochromatické 2D návrhy, které vynikají na výše uvedených pozadích. Vzniká tak krásný a jednoduchý, přesto melancholický design, který dokonale odpovídá tématu videohry.

I když jsou vizuální prvky skvělé, začínají trochu blednout kvůli nedostatku pohybu po dlouhé úseky konverzace. Spolu s tím je celkové tempo velmi pomalé a ubírá na dopadu, který by určité oblasti příběhu měly mít. Když už mluvíme o příběhu, téma je do jisté míry vážné a přesvědčivé, nicméně provedení je při mnoha příležitostech docela zklamáním a nezasáhne tak, jak si představuji, že vývojář Santa Ragione zamýšlel.

Když nečtete text zpomaleně nebo nevybíráte věci ve svém bytě ke komentování, máte, uh, sex. Tato mechanika se liší od zbytku hry, kde máte kolečko smyslů, ze kterého si můžete vybrat, a poté je vám popsáno, co vy a Sune pomocí tohoto smyslu děláte. Tato část mi byla zpočátku nejasná. Neuvědomil jsem si, že ano, protože vizuály popisující smysly jsou velmi abstraktní a až po přečtení následujícího textu jsem kliknul na to, co jsem vybíral. Celkově byla tato část hry prezentována špatně.