Recenze: Mega Man Battle & Fighters (Nintendo Switch)

mm_battle_main-webp

Franšíza Mega Man existuje již poměrně dlouho, ve skutečnosti více než 35 let. Dokonce jsme se hluboce ponořili do nejlepších hlavních her Mega Man, abychom oslavili jeho 35. výročí. Přesto na franšízu, která existuje tak dlouho jako Mega Man, existuje spousta vedlejších titulů, které mnozí nedokázali plně využít. Jeden takový příklad pochází z Nintendo Switch, Mega Man Battle & Fighters. Bojová hra z franšízy Mega Man, byla to sada arkádových her uvedených na NEOGEO Pocket Color v roce 2000. Bohužel mnozí nedostali příležitost si ji zahrát, protože byla na NEOGEO Pocket Color. Překvapení Mega Man Battle & Fighters vyšlo na Switch a jako fanoušek Mega Man jsem se na to musel podívat. Poslední balíček, který dostáváme, je skvělá sada her, která má jednu z nejhorších lokalizací, jaké jsem kdy viděl. Fanoušci Mega Man by se na to měli podívat... s Překladačem Google neustále poblíž.

Mega Man Battle & Fighters je kolekce 2 bojových her Mega Man NEOGEO Pocket Color, Mega Man: The Power Battle a Mega Man 2: The Power Fighters. Obě hry jsou bojové hry typu head-to-head, ve kterých, uhodli jste, postavy Mega Man. Struktura hry Mega Man Battle & Fighters je velmi blízká tomu, jak se hrají tradiční hry Mega Man: vyberte si jednu z dostupných postav a projděte náporem šéfů a získejte vylepšení, která vám pomohou porazit náročnější bossy na cestách.

Hratelnost a prezentace Mega Man Battle & Fighters je naprosto špičková. Ovládání je extrémně přesné, což je 100% nezbytné v každé hře Mega Man. Animace jsou vynikající, grafika je úžasně krásná a celkový design světa je fantastický. Rychle skáčete, skáčete a uhýbáte kolem útoků každého bosse a rychle se snažíte naučit vzor, ​​abyste je porazili. Můžete volně střílet a nabíjet svá děla, abyste vypustili velké ohnivé koule nebo speciální útoky. Tyto speciální útoky sahají od kopů až po přímé střely do těla.

Jde o to, že Mega Man Battle & Fighters má ve své hratelnosti jeden do očí bijící zápor. Hra používá k určení toho, komu jako šéfovi budete čelit, kolo podobné ruletě, spíše než standardní nastavení „šéf udělá tento krok“. Neříkám, že je to problém, který by lámal hru, ale je těžké se skutečně připravit na boj, když nemáte ponětí, s kým bojujete.

Kolekce není nijak lokalizována, tvarově ani formou. Pokud byste se podívali na stránku eShopu, viděli byste, že se tam píše, že tato hra podporuje japonštinu a angličtinu. Seznam eShopu vám lže. V této hře nejsou žádné možnosti angličtiny, což zcela znemožňuje porozumět tomu, co se děje.

Pamatujete si na tu ruletu, o které jsem se již zmínil? Prohrajte si hru a dostaňte se k ruletě, kde vám řekne, proti kterému bossovi hrajete... kromě toho, že netušíte, co si vybrala, protože je to pouze v japonštině. Nebylo by to tak špatné, kdyby se ve hře hodně nepsalo Mega Man Battle & Fighters je plné textu na každé stránce. Ještě horší je, že hra obsahuje digitální manuál, který vám „pomůže“ s orientací ve hře a menu. Problém? Nepřeložili to z původní japonštiny, takže nemáte ponětí, co to říká. Je to jedna z mála her, které jsem v poslední době hrál, kde jsem potřeboval mít Google Translate vždy nablízku, abych měl sebemenší tušení, co se děje. Ohromující část tohoto problému spočívá v tom, že za poslední rok bylo na Switch vydáno několik her NEOGEO Pocket Color, všechny do určité míry lokalizované. Mega Man Battle & Fighters se ani nesnaží nic lokalizovat.

Měli byste tedy hrát Mega Man Battle & Fighters? Ano, tak nějak. Pokud jste velkým fanouškem Mega Man, pak vám rozhodně doporučuji se na tuto hru podívat. Mega Man Battle & Fighters se vedle svých hlavních konzolových protějšků cítí jako doma. Ovládání je super těsné, vizuál je extrémně pěkný a bitvy s bossy jsou stejně náročné, ale odměňující. Fanoušci Mega Man se s touto bojovou herní sadou budou cítit jako doma. To znamená, že lokalizace zcela neexistuje, takže je téměř nemožné porozumět čemukoli ve hře (včetně navigace v menu). Dohoda porušena? Ne, ale mějte Překladač Google stále otevřený. Pro lidi, kteří nejsou fanoušky formule Mega Man, Mega Man Battle & Fighters nedělá nic jiného, ​​co by vás mohlo oslovit. Je to hra ve stylu Mega Mana skrz naskrz, takže pokud to není vaše věc, možná budete chtít hledat jinde.