Recenze: MADiSON (Nintendo Switch)

madison-title-png

MADiSON je hororová hra z pohledu první osoby plná strašidelných skoků. MADiSON mi hodně připomínal 'Outlast', ale měl několik zajímavých věcí, které to oddělovaly, hlavně to, že se v tomto thrilleru procházíte a držíte fotoaparát.

Hrajete jako Luka, probuzený děsivými výkřiky, abyste našli ruce pokryté krví. Jak hra postupuje, dozvíte se pravdu o zvěrstvech, která jste spáchali. Když hra začínala, čekal jsem spoustu brutálních soubojů a soubojů se zombíky, lidmi nebo obojím. Místo toho jsem dostal záhadu z pohledu první osoby, kde vás pomocí fotoaparátu provede hrou, pořizuje fotografie, vypráví události a dokonce věci rozjasňuje.

MADiSON je krásná (i když krvavá) hra a snažil se ji co nejvíce ilustrovat. Za méně než 30 sekund se vám zobrazí několik obrázků useknuté paže a krev je postříkána téměř v každé místnosti, se kterou se setkáte. Každá scéna vás ponoří do myšlení tohoto hororového světa. Bohužel se zdálo, že došlo k problémům se snímkovou frekvencí, ale celkově jsem dokázal ocenit kreativitu světa, který byl vytvořen.

To, co na této hře vyniká kromě světového designu, jsou skoky. Vteřinu budete hledat v náhodné štěrbině, pak někdo vyjde. To mě nejednou vyděsilo; hraní této hry v noci také pomohlo. Udává dobrý tón, jako každý horor, který mísí dobře načasované děsy, aniž by to přehánělo, aby utlumilo jeho dopad.

Měl jsem ve hře pár ťukanců a jeden z nich by se dal vyčítat mým 34letým očím, ale to, že hra byla úplně příliš tmavá. Hrál jsem na kapesním počítači i na televizi a musel jsem udělat obrazovku co nejjasnější. Pořád tam byly scény, kdy jsem nechápal, co se děje. Kromě toho mě herní design hodně vrátil. To se stává v mysteriózních hrách, což mohu přijmout, ale ve spojení s neschopností vidět způsobenou frustraci. Zpomalilo to hodně mého pokroku tím, že jsem musel dvakrát zkontrolovat všechny své pohyby a prohledat každou oblast každé místnosti.

Když vezmeme v úvahu všechny okolnosti, je to zábavná hra, pokud máte rádi hororový žánr. Skoky a grafika osloví každého, kdo je fanouškem těchto typů her a filmů. Zajímavou dynamikou bylo začlenění kamery, která ji oddělovala od jiných titulů jako „Layers of Fear“ nebo „Outlast“. Problém se světlem narušil můj požitek a způsobil, že jsem ztratil pocit, který jsem měl pokaždé, když jsem pokročil. Celkově jsem se bavil s touto specializovanou hrou určenou pro lidi, kteří milují záhady, thrillery a zkoumání z pohledu první osoby.