Recenze: Etrian Odyssey Origins Collection zachovává jedinečné kvality her

Recenze: Kolekce Etrian Odyssey Origins zachovává individualitu série

Dungeon-crawlery z první osoby nejsou tak vzácné. Z her jako Čarodějnictví připravili pro ně půdu, viděli jsme spoustu úspěšných jednorázovek a sérií. Ale vždy na tom bylo něco zvláštního Etrijská odysea. Atlus si záměrně klade za cíl klást neuvěřitelné výzvy a zároveň dává lidem možnost být při vytváření map pečliví. Nedostane se ani do koncových informací o povaze vstupního světa. Jedná se o speciální tituly a vždy se bude hrát něco speciálního Etrijská odysea I, II, et III na Nintendo DS, Kolekce Etrian Odyssey Origins ukazuje, že si série dokáže zachovat svou individualitu a prosperovat i na Switch a PC.

Chaque Etrijská odysea hra v Kolekce Etrian Odyssey Origins začíná stejným způsobem. Hráči jsou nováčkem ve městě, kde se také nachází jakýsi tajemný dungeon. Dobrodruzi tvoří cechy a míří do těchto labyrintů hledat znalosti, slávu a peněžní odměny. Na každý výlet s sebou můžete vzít do sklepení pouze pět lidí, ale v každé splátce může být ve vašem cechu registrováno 30 členů. Protože se každý díl odehrává v různých městech, ovlivňuje třídy, předměty v podzemí a dokonce i okolní oblasti kvůli různým biomům. Takže v původní hře prozkoumáte Yggdrasilský labyrint Etrie s Alchymistou, Lovcem temnot, Landsknechtem, Lékařem, Ochráncem, Přeživším a Trubadúrem. v Etrijská odysea IIjdete do High Lagaard a Gunner a Warmage se připojí k party. Etrijská odysea III vás pošle do Armoroadu a moří kolem něj se zcela novými třídami Arbalist, Buccaneer, Farmer, Gladiator, Hoplite, Monk, Ninja, Sovereign, Wildling a Zodiac. (Každá hra také nabízí jednu až dvě třídy k odemknutí).

Obrázek přes Atlus

Úspěch pochází z budování smyslu pro rutinu. Každé patro kobky je prázdným listem, který může vaše skupina zmapovat. Máte k tomu různé nástroje, jak to udělat pomocí tlačítek nebo dotykové obrazovky ve verzích Switch všech her od Kolekce Etrian Odyssey Origins. Nepřátelé se objevují náhodně, přičemž k setkání dojde pravděpodobněji, když se měřidlo na obrazovce změní na červenou, což vede k tahovému boji proti nepříteli. Jakmile jsou poraženi, padají mince, které pak prodáváte, abyste získali přístup k novému vybavení a předmětům a vydělali peníze. (Podobně lze materiály nalézt v Gathering Plots, kde sekáte, těžíte nebo berete, za předpokladu, že postava do této dovednosti investuje.) Tyto peníze, které vyděláte, se znovu investují do zbraní a brnění, abyste zajistili přežití, když cestujete hlouběji do kobky.

Zkušenosti získané z levelování vás dělají silnějšími a zároveň odemykáte dovednostní body, které vkládáte do stromů pro třídu každé postavy, abyste určili její stavbu. Tyto stromy dovedností se však stávají neuvěřitelně komplexními, zejména v Etrijská odysea III. Pokud vytváříte postavu podobnou mágovi, jako je Alchymista nebo Zodiac, pravděpodobně se zaměří primárně na jeden typ magie a druhý typ nabídne jako záložní možnost. Temný lovec se může zaměřit na meče nebo biče jako svou zbraň, což pak určuje, zda získají schopnosti efektu statusu související s útoky mečem nebo ty, které souvisí s bičováním. Dobrá začínající parta by zahrnovala postavu podobnou tanku, jako je ochránce nebo gladiátor, léčitel jako medik nebo vládce, alchymista nebo mág zvěrokruhu, obchodník s poškozením z blízka a někdo, kdo může způsobit stavové neduhy nebo svazky. Ale jak postupujete přes určitá patra nebo se ujímáte konkrétních bossů nebo nepřátel, možná budete potřebovat specializované části s více lidmi, kteří dokážou zablokovat konkrétní útoky, nebo vyhrazeného podporovatele pro buffy.

Recenze: Etrian Odyssey Origins Collection zachovává individualitu série

Obrázek přes Atlus

Obecně platí, že vaším cílem je vždy jít v dungeonu dále. Vláda každého města ve hře však nabídne oficiální questy. (Tyto obvykle zahrnují boj s konkrétními bossy.) Existují také vedlejší úkoly, které si můžete vyzvednout v místní taverně, což může zahrnovat návštěvu konkrétních míst kobky, která již možná máte, označená jako podezřelá nebo nalezení určitých materiálů od monster. To druhé může být složité, protože může zahrnovat poražení monstra určitým způsobem. Také bych rád učinil z porážky FOE prioritu, bod hrdosti. Toto jsou typičtí protivníci, kteří se na mapě objevují jako označená monstra, jsou mnohem silnější než standardní nepřátelé na zemi a v podstatě se mohou cítit jako záludnější protivníci na úrovni šéfů rozptýlení po oblastech. Staňte se dostatečně silnými, abyste se s jedním pustili, i když se rozhodne vstoupit do boje, který dokončíte s běžnými protivníky.

Obecně je fantastické vrátit se k těmto třem hrám. Etrijská odysea I, II, et III vypadat fantasticky na spínači. Několik výchozích ovládacích schémat také znamená, že je snadné najít takové, které je pro hráče pohodlné. Nové portréty postav jsou obecně dobré, i když jsem zjistil, že jsem více využíval DLC obrázky lidí ze starších her Atlus, které se objevují jako bonusy. Remasterovaná NPC postava a umění monster vypadají skvěle a nové portréty postav pro třídy do nich pěkně zapadají.

Obrázek přes Atlus

Obrázek přes Atlus

Ale co mě opravdu šokovalo a dojímalo Kolekce Etrian Odyssey Origins je způsob, jakým zpracovává mapování signatur série. já líbilo dělat mapy na splátky DS a 3DS. Tohle je moje oblíbená část těchto her. Užil jsem si to ještě víc než tahové RPG souboje a přizpůsobení postavy, i když tyto prvky jsou v každém příspěvku docela silné. Ale dostat se k mapovým stěnám, nechat si poznámky pro sebe, zvýraznit určité prvky a použít vhodné ikony je tak hezké. Bál jsem se o ovládání dotykovým spínačem Kolekce Etrian Odyssey Origins by chybělo. K mému překvapení je používání skutečných tlačítek moje oblíbená část. Hraji si s plně automatickým mapováním, abych se postaral o nudnější úkoly, jako je kreslení stěn a malování podlah. Opravdu ale oceňuji, jak snadné je stisknutím tlačítka vyvolat nabídku mapování, která v podstatě rozděluje obrazovku na polovinu a je to skvělý způsob, jak hrát sólo, poté použít směrová tlačítka a spouště pro umístění ikon a vytváření poznámek. Zdá se to bezproblémové a já jsem převeden na nové schéma ovládání.

Kolekce Etrian Odyssey Origins také představuje nejdostupnější verze Etrijská odysea I, II, et III na vypínači. Všechny tři vchody nabízejí možnost obtížnosti Piknik, což značně zjednodušuje zážitek a také vám umožňuje použít jednu strouhanku vícekrát k warp z podzemí do bezpečí města. Zkombinujte to s možností „plného“ automatického mapování a každý, kdo byl někdy na sérii zvědavý, se může bez obav pustit do jakéhokoli dungeonu. Zejména proto, že možnost automatického ukládání lze také zapnout a vypnout a máte více slotů pro ukládání. Co se mi ale na přítomnosti toho také moc líbilo, je to, že kdykoliv někdo peut upravit obtížnost. Takže někdo, kdo si zvykne na objevování, může přejít na Basic, pokud dává přednost tradičnějšímu zážitku. Někdo, kdo zná hry, ale dává si pozor na Expert, by si s ním mohl po úplném zmapování podlahy hrát, aby zjistil, jak by si s tím poradil. Je neuvěřitelně otevřený, bez sankcí za posouvání svých limitů nebo couvání k odpouštějící variantě.

Obrázek přes Atlus

Obrázek přes Atlus

Le Etrijská odysea hry byly vždy triumfem a Kolekce Etrian Odyssey Origins je druh láskyplného proof-of-concept, který přesvědčí majitele Switch a PC, že ano, je to stále stejně dobré na platformě, která nemá duální obrazovky. Etrijská odysea I, II, et III zůstanou fantastické, náročné a poutavé hry, které budou hráče inspirovat k objevování. Nejlepší ze všeho je, že možnosti automatického mapování a obtížnosti usnadňují přístup, takže jsou ještě atraktivnější. Je úžasné vidět všechny tři hry zpět a doufejme, že je to předzvěst sedmého dílu.

Kolekce Etrian Odyssey Origins je k dispozici na Nintendo Switch a PC.