Recenze: Kirby's Return to Dream Land Deluxe (Nintendo Switch)

kirbys-return-to-dreamland-nintendo-switch-jpg

Kirby je rozkošný; nemá to chybu. Růžová pýchavka zdobí naše obrazovky od roku 1992, což je její 31. výročí v oboru. Nyní je nejroztomilejší hrdina z plošinovky připraven na své první vydání na Switch v roce 2023. Dream Land Deluxe. Tato vylepšená verze titulu pro Wii z roku 3 má co nabídnout, což z ní dělá zajímavou renovaci již tak skvělého titulu.

V Return to Dream Land Deluxe Kirby pomáhá hostujícímu mimozemšťanovi jménem Magolor získat chybějící části jeho létající lodi. To posílá našeho růžového hrdinu na cestu kolem jeho domovské planety Popstar, přičemž cestou sbírá hvězdy a energetické koule.

Kirby's Return to Dream Land Deluxe - Nintendo Switch - Screen 1

Platforma je barevná a hladká, jak se očekávalo. Všechno na Kirbym je přímo rozkošné, od jeho kulaté růže až po nepřátele roztroušené po celém místě. Například Waddle Dees jsou téměř příliš roztomilí na to, aby je zničili. Přesto je musíte zničit!

Mnoho prvků pomáhá Kirby's Adventures odlišit se od ostatních v žánru. Za prvé, nemůže skákat na nepřátele, což je typický přístup k boji, který Mario upřednostňuje. Opravdu ty peut skočte na něj, ale škodí vám, i když je nepřítel poražen, takže je lepší se mu vyhnout. Místo toho můžete své nepřátele zasáhnout nebo vdechnout. Zatímco první je efektivní, druhý je mnohem zábavnější. Zpočátku to vypadá jako pohyb vypůjčený od Yoshiho, ale zatímco Yoshi proměňuje nepřátele v příhodná vejce, Kirby je spolkne celé. Někdy může dokonce použít jejich síly ke zlepšení svého postavení. To jsou Kirbyho slavné kopírovací schopnosti.

Ať už se stanete hrdinou s mečem jako Link nebo hippie, který rozfoukává listy a objímá stromy, na své cestě máte spoustu schopností, které můžete vyzkoušet. Ve skutečnosti je to jeden z nejzábavnějších prvků hry.Pokaždé, když se objeví nový nepřítel, nemůžete se ubránit otázce, zda vám při spolknutí neudělí novou schopnost. A s více než 20 schopnostmi k nalezení a vyzkoušení je tu spousta prostoru pro experimentování. Brzy budete vědět, kterým dáváte přednost.

Kirby's Return to Dream Land Deluxe - Nintendo Switch - Screen 2

V Return to Dream Land Deluxe jsou dvě nové kopírovací schopnosti: Sand a Mecha. Schopnost písku poskytuje Kirbymu řadu útoků souvisejících s pískem, jako je vytváření prachových ďáblů, vytváření pěsti z písku a dokonce použití hradu z písku k útoku zespodu. Mezitím schopnost Mecha chrání Kirbyho v mechanickém robotickém brnění, které může používat k provádění plamenných a elektrických úderů, létat s jetpackem a shazování min.

Každá úroveň má řadu energetických koulí ke sbírání, podobně jako Mariovy hvězdné mince. Stejně jako Mario jsou tyto koule často skryté nebo těžko dosažitelné, což představuje pro finalisty pěknou výzvu. Někdy budete potřebovat zvláštní schopnost kopírování k odhalení úkrytu, což vyžaduje opakování se správným oblečením. Udržuje vás ve střehu a vytváří něco dostupného pro všechny úrovně dovedností.

Pokud hledáte ještě větší výzvu, budete chtít vyzkoušet další odemykatelné fáze. Návštěva Magolora v jeho lodi odhalí tyto speciální bonusy, které se odemykají, když v hlavní hře sbíráte další hvězdy. Jde o to, jak se probojovávat za nejvyšším skóre, nasbírat co nejvíce hvězdiček a porazit co nejvíce nepřátel v časovém limitu. Výsledkem vašeho úsilí je zlaté, stříbrné nebo bronzové hodnocení v závislosti na vašem konečném skóre. Je těžké získat zlato a existuje silná motivace hrát „ještě jednou“, abyste dobyli ty rychlé východy. Hlavní hra sama o sobě není nijak extra obtížná, takže tyto další výzvy stojí za to zahrnout.

Jedním z nejlepších přírůstků k této luxusní verzi je zcela nový režim plný miniher. Ty jsou umístěny ve zcela samostatné části zvané Merry Magoland. Tento zábavní park obsahuje deset podher, z nichž dvě jsou v sérii Kirby nové, ale všechny jsou skvěle zábavné. Tyto návykové aktivity zahrnují koncepty jako Ninja Dojo, kde házíte shuriken na pohyblivé cíle a míříte na cíl. Je neuvěřitelně zábavné soutěžit o nejvyšší skóre.

Kirby's Return to Dream Land Deluxe - Nintendo Switch - Screen 3

Každá podhra také představuje různé obtíže, které je třeba zkusit, a několik misí, které je třeba splnit, což přidává ještě více do vašeho seznamu úkolů. Nemluvě o mnoha cenách, které cestou nasbíráte, včetně sošek a masek (další rozkošný doplněk – snažíte se odolat Kirbymu s maskou křečka!). Většinu času jsou tyto minihry prostě super zábava se skupinou přátel. A ano, soutěžit můžete i online.

Zatímco majitelé Switche jsou zvyklí na luxusní remaky klasických titulů, ty jsou většinou vyhrazeny pro Wii U tituly, které nebyly přijaty tak dobře, jak by si zasloužily. Tentokrát si Nintendo vzalo špičkový Wii titul a dodalo mu luxusní zpracování. Originálu je nyní 12 let, což znamená, že na svět přišla zcela nová generace a je připravena hrát. A to je velmi dobrá věc.

Sečteno a podtrženo, Kirby's Return to Dream Land Deluxe vytahuje náš růžový obláček pro další plošinovku. Přestože se nejedná o úplně novou hru, nabízí se spousta obsahu, díky kterému se vyplatí koupit. A doufejme, že to může naučit celou novou generaci, jak úžasný je Kirby i po 31 letech.