Recenze: Cassette Beasts je RPG s velkým srdcem

Kazeta Beasts

Páska bestie není to, jak to vypadá na povrchu. Princip hry je jednoduchý: Pokémonale davy chytáte pomocí pásek místo Poke Balls, jsou tam členové party a můžete se s nimi spojit Digimon styl. To samo o sobě zní docela solidně, ale je v tom mnohem víc než jen RPG pro sbírání bytostí. Přidejte do mixu nějaké 2D zkoumání Zelda styl (zejména Link se probouzí), hodně Charakterzdravá dávka lo-fi hudby a osobnosti z 1980. let, trocha vesmírného hororu a máte Páska bestie.

Nastavení Páska bestie je New Wirral, zvláštní ostrov plný rozmarných tvorů. Hráčská postava se tam jednoho dne probudí, aniž by věděla, jak se tam dostala. Lidé z New Wirral zaznamenávají tyto tvory na pásku a poté je používají k přeměně na ně, k ochraně a prozkoumávání ostrova, aby přežili. Po stisknutí tlačítka Start si vytvoříte svého avatara z nabídky účesů, oblečení a doplňků. Hra vám také umožňuje vybrat si mezi zájmeny mužského, ženského a středního rodu, což bylo opravdu příjemné. Pokud chcete na své postavě něco změnit, hra vám to po tutoriálu umožní na vašem domě.

Obrázek přes Siliconera

Krátce po setkání s Kayleigh, vaší první členkou party, budete vrženi do hlavní herní smyčky. bojovat v Páska bestie začíná velmi jednoduše. Je to tahové RPG se standardním tarifem škodlivých pohybů, buffů, debuffů, podpory, nemocí a pasivních schopností. Vždy bojujete po boku člena party a normálně čelíte jednomu až třem nepřátelům najednou. Kdykoli můžete držet až šest monster. Krátce po odemknutí fúze s členem party můžete tvořit žádný k dispozici kombinace monster. Hra nemá žádné tradiční nastavení obtížnosti, místo toho umožňuje hráči vybrat si, jak chytrá je AI a jak funguje škálování úrovní.

Páska bestie postupně vás seznamuje s druhy tvorů. Podobný Pokémon, každý tvor má svůj vlastní typ, který sahá od vašich typických prvků, jako je oheň, voda, vzduch nebo země, až po podivnější a rozmanitější vlastnosti, jako je plast, sklo, astrál nebo třpytky. Vztah v rámci každého typu není jen pro způsobení větší škody nebo pro vaši ochranu před určitými druhy zvířat. V rámci tohoto systému je komplexní a zajímavý soubor pravidel, ve kterých každý typ na sebe vytvoří určitou chemickou reakci, některé prospěšné a některé škodlivé. Například zasažení plastového typu ohnivým útokem způsobí extra poškození, ale také změní plastovou bytost na jed na několik kol, čímž se změní dynamika bitvy a rozšíří se možnosti poškozené bytosti.

Obrázek přes Siliconera

Zpočátku jsou tvorové omezeni na několik dostupných pohybů. Jak se budou zvyšovat a vy budete „remasterovat“ své warpy (in-game termín pro jejich vývoj), vaše stvoření získají více slotů pro umístění nálepek. Toto jsou jejich pohyby. Hra opravdu chce, abyste věděli, že jde o pásky, a že má pravidla. Většina pohybů nemá vrozený typ a místo toho se přizpůsobí typu stvoření. Chcete-li použít své pohyby, budete muset utratit akční body (AP). V každém tahu vaše postava získá 2 AP a pomocí základních pohybů, které nepoužívají AP, můžete rychle nashromáždit velké množství, abyste svému nepříteli způsobili zničující poškození. Pokud jste někdy hráli hru na sbírání monster, velmi rychle se naučíte, jak se typy vzájemně ovlivňují a jaké pohyby preferujete. Jeden z mých oblíbených přírůstků Páska bestie je pasivní tah, který vám umožní okamžitě zahájit bitvu pomocí náhodné sady nebo se pohybovat zdarma. Vytváření pásek podle tohoto plánu je super zábava a přidává další vrstvu strategie.

Procházení New Wirral začíná pomalu, ale jak prozkoumáváte každou lokaci pro hlavní quest a odemykáte si dovednosti procházení, přibližujete si mapu. Některé z těchto dovedností zahrnují mimo jiné ohnivý sprint, schopnost šplhat po vinné révě, schopnost magnetického tlačení a tahání a schopnost plavání. Téměř každá dovednost procházení má vylepšení obchodu, které vám umožní zahájit bitvu s určitou výhodou, jako je pálení nepřátel nebo vytvoření rostlinného štítu. Způsob, jakým se tyto dovednosti naučíte, je odchytit určitý typ bestie a můžete je brzy najít v každé oblasti, která vyžaduje použití schopnosti, jako jsou mořské příšery poblíž břehu jezera. Svět není obrovský, ale je propojen opravdu zábavným způsobem. Získání každé dovednosti procházení bylo skoro jako získat novou zbraň v dungeonu ve 2D Zelda Games.

Obrázek přes Siliconera

Ale co to opravdu dělá Páska bestie je jeho celková historie a různé soubory mezilidských vyprávění obyvatel Harbourtownu, hlavního lidského sídla New Wirral. Při hraní hry jsem o tom skoro nic nevěděl, ocenil jsem pouze kvalitu psaní, protože jsem to nečekal. Vyprávění není přehnaně složité ani ambiciózní, spíše prozkoumává samostatné a příbuzné zážitky Harbourtown Rangers a vaší party, která zahrnuje Kayleigh, Eugene, Meredith, Felixe, Violu a dokonce i psa Barkleyho. Tyto příběhy jsou jedny z nejupřímnějších a nejvážnějších, jaké jsem v poslední době ve hře zažil.

Všichni lidé v New Wirral tam uvízli a někteří dokonce pocházejí z různých let nebo zcela jiných realit, kde věci nejsou úplně takové, jaké si pamatujete. Vaším společným cílem je najít cestu z ostrova a většina vaší skupiny se ocitne zapletená s archanděly, stvořeními ohýbajícími realitu, jejichž zastřešující tajemství je klíčem k nalezení cesty domů.

Obrázek přes Siliconera

V tomto procesu budete moci prohloubit svá pouta se svou skupinou, což vám umožní s nimi splynout, používat speciální fúzní pohyb a posilovat fúzní formu s každou úrovní afinity, až do maximálního počtu pěti. Pokud mám k systému afinity jednu výhradu, je to to, že jej můžete náhodně odemknout s určitými postavami velmi pozdě ve hře, pokud budete dělat věci v určitém pořadí. Po většinu rané hry jsem zůstal u Kayleigh jako jediného člena party, se kterým jsem mohl splynout. Naštěstí to netrvá příliš dlouho, než jej odemknete s ostatními členy party. V tomto ohledu jsou všichni skvělí a na konci hry jsem k nim byl velmi připoutaný. Zvláštní zmínka patří Eugenovi, Felixovi a Meredith, jejichž osobní příběhy o boji proti identitě a kapitalismu budou rezonovat v mnoha od počátku do konce dvacátých let.

Samozřejmě, velmi důležitý aspekt Páska bestie je jeho hudba. Soundtrack má některé opravdu chytlavé melodie, ale nejpozoruhodnější musí být jeho vokální témata. Zejména písně, které se hrají v prostorách Harbortown, a během bojové fúze. Některé z těchto písní jsou opravdu sugestivní a nostalgické a jejich texty vás přimějí protáhnout souboje. Zvláštní zmínka patří některým písním z endgame a závěrečného dungeonu. Kromě toho jsou hlavní úkoly hry pojmenovány po některých velmi populárních hitech z 80. a 90. let, aby hře dodaly osobitost.

Páska bestie

Obrázek přes Siliconera

Umění a grafika v Páska bestie jsou nádherné a dokonale odpovídají rozmarné a někdy děsivé povaze New Wirral. Aniž bych cokoli zkazil, design každého souboje s bossem je velkolepý. Stejně tak portréty postav jsou krásné a plné osobnosti. Oproti tomu herní svět je jednoduchý a nepříliš detailní, takže se v něm snadno orientuje a je přehledný. Díky této jednoduchosti pixel art vyskočí a umělecký styl hodně prospívá.

Páska bestie je k dispozici na PC přes Steam a PC Game Pass. Vyjde pro Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch 25. května 2023.