Recenze: Harvestella kombinuje farmaření a JRPG po svém

Recenze Siliconera Harvestella

Po tom, co se stalo s Rune Factory 5Myslel jsem, že to bude rok nebo dva, než uvidíme dalšího obdivuhodného nástupce nebo nového vstupu, ale Harvestelle je překvapivě silným uchazečem o hybridní korunu farming/action-rpg. Hra není dokonalá, protože některé problémy s vyvážením a designovými rozhodnutími opravdu vynikají. Pokud to ale považujete spíše za akční RPG s prvky farmaření a life sim, než za hru, která se snaží ukrást sklizňový měsíc/Historie ročních obdobíkropící konev, Harvestelle může být hodně legrace.

Stejně jako ostatní farmářští simíci, Harvestelle začíná avatarem s amnézií. Zjistíte, že bloudíte městem a mluvíte s éterickou ženou s vlasy Rapunzel. Po záhadné výměně názorů vás probudí Cres, městský lékař Lethe. Putovali jste venku během Quietus, sezóny smrti, která spadá mezi každé období. Rychle se vám nabídne farma na okraji města.

Nejste však jediným nováčkem v této oblasti. Po pádu meteoritu se otevře a odhalí futuristický interiér a osobu zapouzdřenou v brnění. Probudí se a ukáže, že je Aria, vysídlená osoba. Když cestuje do nedalekého Seaslight pro odpovědi, dozvíte se, že všechny obrovské megality na světě se chovají divně. Jdete za ní a necháte se vtáhnout do tajemství, tajemství a spásy světa, když to uděláte.

Zopakujte si, co víte o Farming Sims Harvestelleale buďte připraveni na překvapení.

Z Harvestelle hraje jako a Rune továrna Hra: Máte farmu, kterou můžete udržovat za přivýdělek. Můžete zde také chovat Cluffowls (kuřata) a Woolums (kozy). Na mapě jsou poseta různá města, každé s blízkým Seaslightem. Tyto Seaslights fungují jako dungeony. Existují však i další prostory, kterými budete procházet na své cestě z bodu A do bodu B osídleného nepřáteli. Pokud půjdete do města, můžete najít lidi, kteří by mohli potřebovat vaši pomoc při hledání nebo vaření. Také, jak budete postupovat příběhem, potkáte lidi, se kterými budete budovat vztahy a bojovat po vašem boku.

Upřímně se mi začalo líbit Harvestelle víc, když jsem si uvědomil, že jeho "nedostatky" byly opravdu způsobeny tím, že jsem ho neustále srovnával Rune továrna ou Historie ročních období. Chybí zde například komunita. Kromě hlavních spojenců nebo postav, které jsou pro příběh zásadní, jsou další vesničané nejmenovaní obyvatelé, kteří by mohli být spojeni s vedlejším úkolem. Pokud to uděláte jako někdo, kdo právě hrál Průkopníci olivového města, to je zklamání! Ano, postavy dokážou přitáhnout malou pozornost, ale ne tolik jako vesničan tam. Pokud to považujete spíše za normální JRPG, pak určitě. Samozřejmě. Na těchto lidech záleží, ale nejsou to vaši „sousedé“. I s vašimi spojenci je přátelství svázáno s vedlejšími úkoly a postupem příběhu. Takže to není jako: „Dobře, okamžitě házím Harvestelle vztahy a připraveni na romantiku. Ne. Jde si svým tempem, svou vlastní cestou.

To neznamená, že není prostor pro zlepšení. Zemědělské prvky by skutečně mohly těžit z určitého vyvážení. Například mnoho plodin roste abnormálně rychle. Zjistil jsem také, že pokud nejde o rostlinu, kterou lze sklízet vícekrát, jako je okurka nebo nemejské rajče, nemělo by to cenu pěstovat jako tržní plodinu. Jiné položky, které bych měl tendenci pěstovat buď za účelem výroby specifických jídel, nebo je použít jako krmivo. I když je plynutí času lepší než v demu, ocenil bych, kdyby čas ubíhal různou rychlostí v závislosti na tom, kde se nacházíte. Například možná trochu zpomalit v dungeonech?

V boji se objevují problémy s potencí a rovnováhou.

Když už mluvíme o dungeonech a boji, trochu mě překvapilo, že tam byly problémy s rovnováhou Harvestelle. Samotný design dungeonu je úžasný. Oblasti vypadají skvěle. Různé Seaslighty mají různé mechaniky, aby byla oblast jedinečná. Mají slušnou velikost, s body rychlého cestování na správných místech, abyste mohli postupovat po několik dní, aniž by byli frustrující. Líbila se mi i myšlenka na různá zaměstnání. Jakmile však najdete práci nebo dvě, která se vám líbí a která řeší několik slabých stránek, nenašel jsem moc důvodů prozkoumávat jiné třídy.

Povolání mága je ta, která zvláště trpí Harvestelle. Ano, někteří nepřátelé jsou slabí proti magii, kvůli jejich brnění. Nicméně zpoždění spojené s pravidelnými útoky a speciálními schopnostmi zabíjí jakékoli nadšení pro roli. V tomto bodě bych upřednostnil více fyzický přístup k práci jako Shadow Walker nebo Mechanic. Bude to trvat déle? Tak určitě. Bude to ale rychlejší a méně frustrující než jedna z kouzelnických rolí.

Také bych řekl, že existují určité problémy s vyvážením, pokud jde o úrovně síly postavy. Jak postupujete o úroveň výš, pokaždé získáte jeden nebo dva body přidané ke svým statistikám. Pokud zamíříte do Kovárny, abyste vylepšili zbraně, které vy a vaši spojenci používáte, opět nabízí jen pár bodů síly navíc s každou investicí. Opravdu mám pocit, že to vyžaduje hodně broušení a investic do vybavení, než začnete vidět, jak čísla škod stoupají. Zejména proto, že vaše zkušenosti jsou distribuovány na konci každého dne, spíše než když likvidujete každého nepřítele. Nemluvě o tom, že se budete muset v určitých kobkách několikrát ponořit, abyste získali potřebnou rudu. (Předmětů na bomby a opravárenské sady bylo naštěstí po celou dobu dostatek.) Naopak žádný z bossů mi nepřišel příliš frustrující. Zvlášť, když jsem si zabalil více jídel. Zatímco velcí padouši jsou houby HP, jejich útoky mají tendenci být jasně telegraficky a docela snadno se jim vyhnout.

Recenze Harvestella Siliconera

Udělejte si čas, abyste ocenili scenérii (a umístění)!

Ale i když to není dokonalé, existuje tolik způsobů Harvestelle definuje sama sebe. Je to krásná hra s krásnou krajinou. Někdy mě napadlo, jestli umělci vymysleli nějaké úžasné nadpřirozené návrhy, a pak jsem je vzal a řekl jsem si: 'Dobře, jak to tedy obejít, abychom to dostali sem? Lokalita je stejně barevná, plná osobnosti. Aria je obzvláště krásná, protože se chová jinak než typická hrdinka JRPG a je docela praktická žena. Vedlejší úkoly mohou být někdy srdečné, zvláště ty, které zahrnují děti. Šokovalo mě také množství variant portrétů postav pro lidi, se kterými budete pravidelně komunikovat. (Aria a Asyl mají skvělé výrazy.)

Nemůžete vstoupit Harvestelle pomyslel si: „Takový je i tento Square Enix Rune továrna/Historie ročních období Hra?" Není to fér vůči vývojářům ani samotné hře. Ano, je to akční RPG s prvky farmaření a simulace života. Ale také se hodně snaží být svůj. Potřebuje čas, aby vyrostl. Myslet si, že pár oprav by pomohlo fungovat jako sázka na posílení hry, by bylo dobré. Pokud se o něj Square Enix dobře postará, mohl bych vidět, že se objeví úspěšný nástupce.

Harvestelle je k dispozici pro Nintendo Switch a PC.