Recenze: Gerda: A Flame in Winter (Nintendo Switch)

gerda-a-flame-in-winter-nintendo-switch-hrdina-jpg

Gerda: A Flame in Winter je interaktivní vizuální román pro Nintendo Switch. Ve spojení s jednoduchými RPG prvky a odehrávající se ve druhé světové válce vypráví příběh obyčejné ženy, která byla zachycena za mimořádných okolností během jednoho z nejnebezpečnějších období moderní historie.

Vytváří to poutavý příběh. Hrajete jako Gerda, napůl Dánka, napůl Němka, mladá žena, která pracuje jako zdravotní sestra. S Gerdou se poprvé setkáváme v prologu odehrávajícím se v roce 1939, než se rychle přesuneme do února 1945. Zbytek příběhu se odehrává během několika dní na konci války.

Gerda: A Flame in Winter - Nintendo Switch - obrazovka 3

Gerda a její manžel žijí na farmě v dánském městě Tinglev. Kdysi nezávislou vesnici nyní okupují nacisté a ovládá ji nechvalně známé gestapo. Příděly a morálka jsou stejně nízké, ale až když Gerdin manžel náhle zmizí, zjistí, že je vržena do zrádného světa špionáže.

Každý den je rozdělen do časových úseků, ve kterých může Gerda cestovat na jedno z několika míst. Někdy si musíte vybrat mezi několika časově omezenými možnostmi, což znamená, že je nemůžete udělat všechny. Schopnost následovat svou vlastní cestu je jedním z nejzajímavějších aspektů hry, přičemž každá volba má své důsledky. Vaším konečným cílem je najít a zachránit svého manžela, ale úspěch závisí na tom, kam půjdete, s kým mluvíte, co získáte a komu se rozhodnete na cestě pomoci.

Gerda: A Flame in Winter - Nintendo Switch - obrazovka 2

Kdykoli s někým mluvíte, máte možnosti, které mohou změnit konverzaci a její výsledek. Díky tomu je na výběr spíše dobrodružný výlet, který vás udrží v záběru a vytvoří vysoce znovu hratelnou hru. Stejně jako v reálném životě zde není žádné tlačítko pro přetáčení, takže je třeba každé rozhodnutí pečlivě zvážit.

Ať už mluvíte s místním pastorem, pracujete na místní klinice nebo vás vyslýchá zastrašující gestapo, na cestě je mnoho jedinečných interakcí. Za určitá rozhodnutí získáváte body, což vede k pevnějším vztahům a zlepšuje váš vhled, soucit a vtip. Gerda se také může v každé scéně pohybovat po svém prostředí, vybírat si prvky a postavy, se kterými se zapojí, čímž se rozšíří nad rámec pouhého vizuálního románu.

Gerda: A Flame in Winter - Nintendo Switch - obrazovka 1

Všechny interaktivní prvky jsou zvýrazněny, ale ne vždy budete mít dostatek času si vše prohlédnout. To je další způsob, jak ovlivnit výsledek příběhu. Pokud například ve scéně najdete lék, můžete jej později nabídnout někomu, kdo trpí. Tím se zvýší vaše body soucitu, což zase otevře další možnosti dialogu, které by mohly poskytnout informace pro podporu vaší věci. Je těžké napsat dobrý román, natož takový s tolika větvemi, a jsem ohromen písmem, které je zde vystaveno.

Graficky se Gerda vyznačuje měkkým stylem, který vypadá, jako by obraz ožil. Ponuré barvy a zasněžené okolí se hodí k prostředí evropské zimy, s tlumeným tónem vykreslujícím šero války. Zvuk je také třeba pochválit, s některými vynikajícími melodiemi, které také zvyšují náladu. Třpytivé piano doprovází naši hrdinku na jejím kradmém vyšetřování, zatímco rychlejší hudba hraje, když je situace napjatější. Některá místa vyžadují specifičtější zvuky, například house party s operní hudbou. Další oblast představuje jazz, dále ponořující hráče do tohoto období.

Celkově je Gerda: A Flame in Winter fantastický příběh vyprávěný prostřednictvím interaktivního románu. Dobře napsané dialogy a rozmanité cesty spolu s některými jednoduchými RPG prvky vytvářejí poutavý zážitek, který hráče zaručeně uchvátí. Stejně jako u dobré knihy je těžké ji odložit.