Recenze: Eiyuden Chronicle: Rising (Nintendo Switch)

eiyudenchroniclerising-splash-jpg

Pokud Eiyuden Chronicle: Rising něco dokazuje, pak je to to, že je co říci o cum. Tato akční dobrodružná hra od 505 Games slouží jako předzvěst nadcházejícího Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes financovaného z Kickstarteru. I když to není nepodobné hře, kterou zakládá, Rising si vede docela dobře sám (za předpokladu, že jste ochotni mít s ním trpělivost).

Po vydání v roce 2023 bude Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes obsahovat tahovou hru JRPG typickou pro franšízu Suikoden od vývojářů Yoshitaka Murayama (Suikoden I a II) a Junko Kawano (Suikoden I a IV). Eiyuden Chronicle: Rising to není. Jedná se o 2D akční plošinovku s prvky budování města, která vám představí tradici Sto hrdinů a některé její postavy, ale jinak dělá své vlastní věci.

Tato věc se primárně zaměřuje na CJ, mladou lovkyni pokladů, která si chce udělat jméno a zbohatnout v tomto procesu. Dozvěděli jsme se, že jeho motivace jsou o něco hlubší, ale je to jeho osobnost, která hráče zapojuje. Je to zábavná a energická postava, která dokáže být šikovná, aniž by byla nudná – spisovatelský trik, který mnoho vývojářů her nezvládlo.

K CJ se rychle připojí Garoo – ostřílený klokan lovící poklady (fanoušci Suikoden vědí, že očekávají spoustu antropomorfních postav) – a nakonec Isha. Ten je starostou New Naveah, který byl do této role vsazen po zmizení současného starosty, jeho otce. Jejich dobrodružství se točí kolem Runebarrows, katakomby ruin objevené pod New Naveah po masivním zemětřesení. Příslib bohatství pohřbeného v Runebarrows přitahuje do města mnoho hledačů pokladů, a tak Isha využívá příležitosti a obnovuje ekonomiku New Haveah.

Ishův systém může být dobrý pro město, ale ne pro hráče. Pro přístup k Runebarrows musí průzkumníci buď zaplatit přemrštěné poplatky, nebo splnit questy získané od měšťanů; Nechám vás hádat, kterou cestou je hráč nucen jít. Plněním questů získává CJ Stamps, které musí sbírat, aby mohla postupovat. Dobře, až na to, že mnoho z těchto questů je docela nudných. Někdy jsou tak nemotorní, jako když běží na obrazovku, aby NPC řekli, že je produkt kompletní. Úkoly pro aport jsou často dokončeny dříve, než jsou vůbec přiděleny. Kdyby tak jednou za čas mohl fungovat i skutečný život.

To by nebyl problém, kromě toho, že existuje balíček úkoly k dokončení; jakmile vyplníte kartičku s razítkem, dostanete větší. Myslím, že byste mohli některé z těchto questů přeskočit, ale s ohledem na odměny za jejich splnění (lepší materiály, vylepšení zbraní/brnění, nové možnosti v obchodech) byste byli blázni. V důsledku toho strávíte v Eiyuden Chronicle: Rising spoustu času pohybem v kruzích.

Je to škoda, protože skutečná hra s průzkumem je docela těsná. Ovládání je jednoduché a velmi citlivé, přičemž každá postava se může pochlubit standardním útokem, speciální schopností a speciálním pohybem. CJ například útočí s Y. Zasažení ZR způsobí, že se vrhne dopředu nebo dozadu, aby se vyhnula nepřátelům. Dvojité stisknutí tlačítka skoku (B) mu umožní dvojitý skok. Garoo je na druhou stranu mnohem pomalejší než CJ, ale výkonnější. Nemá dvojitý skok, ale zásah do ZL mu umožňuje dočasně blokovat útoky a držení X mu dává silnější úder.

Tyto schopnosti se vyvíjejí s postupem hry, ale hlavním trikem je výchozí útok. I když máte nakonec přístup ke třem hratelným postavám, ovládáte jednu po druhé a vyvoláváte je pomocí jejich útočného tlačítka. Díky tomu je výměna postav jednoduchá, protože jejich primárním útokem je také tlačítko, kterým se na ně přepnete. Řetězení útoků je velmi snadné a poskytuje chytrou mechaniku pro souboje s bossy. Zpočátku problémový první boss byl rychle překonán, jakmile jsem si uvědomil, že ho mohu omráčit použitím Garoo k zrcadlení jeho útoků a pak přepnutím na CJ, abych se rychle dostal na monstrum a poškodil ho. Dát to všechno dohromady proti finálním bossům bylo nesmírně zábavné.

I při prozkoumávání se ale docela dost opakuje. Ke splnění požadavků na postup se budete muset do každého prostředí vrátit několikrát, takže scenérie zestárne. Horší je, že pád na dříve poražené bossy vás donutí porazit je znovu. Možná si myslíte, že zvýšení úrovně by tento proces usnadnilo, ale šéfové často získávají nové triky. Výsledkem je, že prozkoumávání se může stát fuška, když už máte kartičku s razítkem, kterou musíte vyplnit.

Combat, naštěstí, je citlivý a ostrý. Pomáhá to, že prostředí, ve kterých bojujete, vypadají docela pěkně. Runebarrows a další místa jsou živá a barevná, takže je radost je prozkoumávat (alespoň zpočátku).

Hra vyžaduje hodně tam a zpět, ale vývojáři velmi usnadnili pohyb mezi lokacemi po jejich odemknutí. Existuje také spousta bodů pro záchranu, které vám pomohou při vašich dobrodružstvích. Budete ho potřebovat nejen k doplnění zdraví, ale také k vyprázdnění brašny. Bohužel můžete nosit jen tolik věcí najednou, takže se často budete muset stáhnout ven z „žaláře“, abyste vyprázdnili tašku. Až budete hotovi, můžete se rovnou vrátit k značce posledního uložení.

Bohužel, právě když začnete ovládat složité řetězové útoky a úskoky potřebné k poražení těch nejtvrdších bossů, hra končí. Celé se to dá zvládnout za cca 15 hodin. Je to jen za 15 dolarů, ale hra je přecpaná základy. Pokud by vývojáři strávili první čtvrtletí pouze tím, že nás drželi za ruce a posílali nás sami rychleji, Eiyuden Chronicle: Rising by poskytl uspokojivější zážitek. Místo toho se ocitáme na konci a myslíme si: "Počkej, zrovna jsem se do toho dostával!" »

Na to, čím to je, a za to, co to stojí, je Eiyuden Chronicle: Rising zábavná a energická hra, která působí jako ostříhaná verze Sakura: Of Rice and Ruin – více zaměřená na ničení, méně na rýži. Nejsem si jistý, zda je to správný způsob, jak nastavit Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, ale i tak mě Rising bavil.