Recenze: Dungeon Munchies (Nintendo Switch)

dungeon-muchies-nintendo-switch-hrdina-jpg

Částečně plošinovka, částečně RPG, částečně hack 'n' slash, částečně simulátor vaření… Dungeon Munchies se snaží odlišit od svých konkurentů tím, že do hry přidává spoustu věcí. Více ingrediencí ne vždy znamená dobrý zážitek. Dungeon Munchies má své momenty, ale celkově hra působí nedodělaně.

Ano, do tohoto intru jsem hodil spoustu hříček s jídlem. Přesto se to zdá vhodné, vzhledem k tomu, že hlavním trikem Dungeon Munchies je vaření a používání jídla, které dává vaší postavě schopnosti. Hrajete za zombie, kterou oživil Simmer, duch nekromanta, který se dal na vaření a kříšení mrtvých. Jak si dokážete představit, příběh je mimo mísu a párkrát jsem se zasmál slovním hříčkám a vtipům během hry.

Dungeon Munchies - Nintendo Switch - obrazovka 1

Namísto levelování své postavy jako v tradičním RPG, vaříte jídlo z přísad, které získáte od nepřátel, které zabijete. Jakmile pokrm dokončíte, můžete jej vybavit. Každé jídlo vám dává jiné schopnosti a vaše postava může vybavit až sedm startérů. Nazvat tento titul simulátorem vaření je ovšem velkorysé. V průběhu hry najdete varné stanice, které vám umožní vzít nalezené předměty a kombinovat je, abyste vytvořili různá jídla. Bohužel není dovoleno žádné experimentování; máte kuchařku, která ukazuje recepty a části potřebné k přípravě pokrmu. Je to škoda, protože kuchařský aspekt hry by mohl mít větší hloubku; místo toho to působí nudně.

Dungeon Munchies - Nintendo Switch - obrazovka 2

Kromě vaření také vyrábíte zbraně. Výroba zbraní je podobná, kombinuje přísady, které najdete v nepřátelských kapkách, a vytváříte nové zbraně. Ale opět vás systém nutí vytvářet zbraně na základě konkrétních položek, které vlastníte; nemůžete být kreativní a snažit se kombinovat náhodné věci.

Všechny výše uvedené výtky by se daly odpustit, nebýt odpudivého souboje. Můžete použít dva různé předměty. Chcete-li zasáhnout nepřátele, použijete pravou analogovou páku k namíření zbraně a poté tlačítko A k poškození. Vypadá to jako přenos z PC portu a na konzolích to nefunguje dobře. Zbraně na blízko fungují dobře, protože můžete mačkat knoflíky. Objekty na dálku jsou však obtížnější, protože musíte na protivníka mířit pravou pákou. Často se zdá, že zacílení nefunguje tak, jak bylo zamýšleno, a moje útoky ne vždy uspěly. Místo toho jsem se držel mečů a seker.

Dungeon Munchies - Nintendo Switch - obrazovka 3

Design úrovní je také nedopečený. Všechny úrovně mají stejný vzhled a dojem. Tato oblast hry mohla strávit více času v troubě. Jediným jedinečným aspektem je nepřátelský design. A šéfové jsou také dobře vytvořeni. Je to škoda, protože při navrhování padouchů poznáte spoustu času, ale nic není zapamatovatelné bez lépe navržených úrovní.