Recenze: Dragon Ball: The Breakers je šílený a praštěný

Recenze Dragon Ball The Breakers

přeživší bandai namco Dragon Ball: The Breakers jsou v pekle, nebo alespoň v očistci. Jsou navždy uvězněni na malém náměstí a čekají, až budou náhodně vtaženi do temného portálu, který Časová hlídka nazývá „Časový spoj“. Přitom jsou teleportováni na jednu ze tří opuštěných map naplněných stejně nešťastnými civilisty a poté jsou pronásledováni těmi nejmocnějšími padouchy z různých vesmírů. A nikdy to neskončí, protože tak hra funguje především. Chudáci kreténi. Naštěstí nejsou skutečné a Bandai Namco proměňuje jejich utrpení v často veselou, někdy neohrabanou adaptaci asymetrického vzorce survival hororu.

Dragon Ball: The Breakers se moc nezměnilo od doby, kdy jsem naposledy hrál v Network Tests v roce 2021. Stejně jako tehdy se vy a sedm dalších přeživších musíte prohánět po mapě a vyhýbat se hráčem ovládanému Raideru. Raider je založen na mocném dračí koule padouch a tři jsou k dispozici při spuštění: Cell, super výkonný Bio-Android, Galactic Emperor Frieza a mnoho podob Majin Buu. Plánují se další nájezdníci, s Great Ape Vegeta na příští sezónu obsahu.

Aby to zůstalo zajímavé, musí přeživší splnit úkoly rozmístěné po mapě, aby vyhráli. Každý Dragon Ball: The Breakers Mapa je rozdělena do několika oblastí a každá oblast skrývá vypínač. Když byly všechny dostupné klíče nalezeny a umístěny na konkrétní místa, super stroj času sestoupí do středu mapy. Aktivací tohoto stroje vyhráváte hru. Čím více kláves stisknete, tím rychleji může tento proces probíhat. A přeživší si budou chtít pospíšit, protože Raider může zvítězit tím, že zničí Super stroj času dříve, než jej bude možné zapnout.

Mezitím je úkolem nájezdníka eliminovat přeživší nebo zničit stroj času. Přestože jsou nájezdníci drsní bojovníci, i když jsou nejzranitelnější, nejsou neporazitelní. Budou se muset vyvíjet, obvykle zabíjením přeživších nebo některých civilistů skrývajících se po mapě. Každý Raider je jedinečný a má čtyři fáze evoluce a také odlišný přístup k levelování. Cell je na úrovni 1 docela zranitelný, jde o něco víc než jen rychlý bug hledající blízké civilisty, ale z této formy se vyvine docela rychle. Frieza umí bojovat velmi dobře i na začátku, se spoustou útoků k zastrašení přeživších, ale musí být proaktivní při pronásledování přeživších, protože se rychle zmenšuje, jen když je v zápalu boje. A konečně, Majin Buu se zpočátku ani neobjevuje na mapě, přičemž hráč nájezdníků ovládá menší padouchy Spopovich a Yamu. Dvojice je sama o sobě relativně slabá, ale stále potřebuje lovit civilisty a přeživší, aby nasbírala energii, pak ji rezervovala pro vejce Majina Buu, aby ji naplnila a vyvolala samotného Buua. Obvyklá hra je trochu se vyvinout a obtěžovat přeživší, pak využít sestupu Super Time Machine a shromáždit je všechny na jednom místě k zúčtování.

Zatímco Raider je za všech okolností tvrdým nepřítelem a prakticky neporazitelný, když se plně vyvine, Survivors mají stále spoustu nástrojů, jak vyrovnat šance. Mohou využít řadu aktivních i pasivních dovedností, jako jsou skákací podložky, zipline, háky a dokonce i klasické saiyanské moduly, aby prohledali mapu nebo dočasně znemožnili pronásledujícího nájezdníka. A když probíhá boj, každý přeživší může použít vybavenou transféru, která nasměruje ducha a dračí koule hrdinové jako Goku, Vegeta nebo Yamcha. Transsféry umožňují přeživším postavit se nájezdníkům pomocí klasických pohybů, jako je Vegeta's Galick Gun nebo Kamehameha. Dobíjejí se získáváním energie změny po celé mapě, ale i když jsou na maximu, nevydrží příliš dlouho. Přeživší budou chtít své změny využít moudře a využít čísla k vytvoření bití.

A pak jsou tu samotné Dragon Balls. Všech sedm je rozeseto po mapě a když se shromáždí, lze je použít k vyvolání Shenrona, aby splnil přání. Přeživší si může přát překročit své limity a dočasně mu poskytnout dostatek síly k maximalizaci Raidera, nebo dokonce distribuovat dodatečnou sílu změny všem žijícím přeživším a posílit tak celý tým.

Jinými slovy, navzdory mocenské nerovnováze, která je tomu vlastní Dragon Ball: The Breakers, Survivors a Raiders mají nakonec překvapivě vyrovnanou šanci na výhru. Koordinovaná skupina přeživších může vyvolat svůj stroj času dříve, než je nájezdník dostatečně silný, aby se stal nepřekonatelným, zatímco houževnatý nájezdník může zmařit úsilí přeživších a rozdrtit je, když se škrábou po mapě. A to vše proti živému, radostnému a upřímně absurdnímu tónu dračí koule opravit. Tam, kde podobné hry tohoto žánru kopírují hororové tituly a slasher filmy, je pronásledování nájezdníkem nebo spěchání na útěk spíše jako chvíle, kdy se obří dinosaurus pokusil sežrat Gohana.

Dragon Ball Z

Samozřejmě se třemi mapami a třemi nájezdníky může opakování nastoupit. Bandai Namco přidává rozmanitost tím, že kombinuje aktivní dovednosti, které mají hráči k dispozici. Přeživší mohou také používat vzhledy postav, jako je Bulma, Oolong a Farmer, které často mají dovednosti na míru, které lze vybavit. Bulma například dokáže přivolat rychlou jednokolku, zatímco Oolong se dokáže proměnit v raketu. Transsféry také přidávají další dovednosti. Vegeta odemkne Saiyan Pod, který se může teleportovat do libovolného bodu na mapě, zatímco Goku odemkne Kaioken Rush, rychlý manévr, který může na krátkou dobu srazit létajícího Raidera.

Tyto dovednosti se přidávají pomocí Dragon Ball: The Breakerszpeněžení. Přestože hra není volně hratelná, nese všechny znaky moderního servisního titulu založeného na mikrotransakcích. Je tu bojový pas „Dragon Tier“, který postupně odemyká odměny, a také obchod s předměty s kosmetikou na prodej. Některé lze zakoupit za mince získané ve hře, jiné však používají prémiovou měnu. Můžete si také koupit emoce, oblečení pro přeživší, vstupní a vítězné pozice (včetně slavného sloupu Tao Pai Pai) a dokonce i několik dalších aktivních dovedností. K dispozici je také systém gacha „Spirit Siphon“, kde sesíláte nové transféry. Transsféry odemykají nové postavy, které se promění v přeživší, nebo přidají další kosmetiku a super pohyby ke stávajícím. Například získání Gokua může odemknout postavu, ale jeho opětovné získání přidá super pohyb Kaioken Assault, který si můžete vybrat místo jeho Kamehameha.

Vypadá to, že monetizace by mohla být otevřená pro „paměti za výhru“, vzhledem k tomu, že nové super pohyby a aktivní dovednosti mohou představovat a také představují herní efekt. To je v zásadě pravda, což je docela znepokojivé, ale alespoň podle toho, co jsem viděl, v čem můžete platit Dragon Ball: The Breakers nedělá velký rozdíl ve výsledcích. Například házením gachy pro mocnou Transphere získáte mocného bojovníka, ale časový limit je pro Goku stejně přísný jako pro Yamchu. Výkonný super pohyb také nebude záležet na tom, zda můžete vypálit pouze jeden nebo dva výbuchy, než boj skončí. Mít aktivní exotickou dovednost může změnit hru, ale mnoho dovedností má své protějšky a dlouhé cooldowny znamenají, že je vždy otázkou nalezení správného místa a času pro nasazení dovednosti. Nicméně toto strašidlo se vznáší nad hrou a zatemňuje to, co by jinak bylo radostným zápasem.

Navzdory pochybným možnostem zpeněžení a obecnému pocitu, že hra nemusí trvat dostatečně dlouho, aby se stala trvalou součástí vaší rotace, Dragon Ball: The Breakers je zběsilý, rychlý pohled na žánr jinak prosycený hororovými tropy. Napuštěné potěšením dračí koule vtipů a praštěného humoru, ve hře se dá najít spousta groteskní radosti, takže by nebylo od věci, kdyby Benny Hill téma spouštěné čas od času.

Dragon Ball: The Breakers je k dispozici na PS4, PC, Xbox One a Nintendo Switch. Tato recenze je založena na PC verzi hry zakoupené recenzentem.