Recenze: Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection (Nintendo Switch)

tmnt_main-jpeg

Budu upřímný; Jsem opravdu velkým fanouškem herních kolekcí. Za posledních pár let jsme viděli vše od Street Fighter přes MegaMan až po Castlevania, jak se vrací v krásných retro kolekcích. Tyto kolekce dávají mnoha lidem šanci zahrát si skvělé klasiky, krásně emulované na novém hardwaru. Je to také čas, aby si lidé připomněli, jak skvělá byla série v minulosti a jak skvělá může být i dnes. Vyrostl jsem na televizní show Teenage Mutant Ninja Turtles a hraní her doma. Takže si představte moje překvapení, když Konami oznámilo Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection. 13 nejlepších her se vrací poprvé po desetiletích (no, alespoň 8 skvělých her). Není to úplný slam dunk, ale nemůžete si to dovolit minout.

Tato kolekce spojuje klasické hry Teenage Mutant Ninja Turtles z konzolí Arcade, NES, Game Boy, SNES a Sega Genesis v jedné krásné kolekci. Když říkám krásný, myslím tím opravdu krásný. Digital Eclipse to při vytváření retro kolekcí her vždy vyrazí z parku a kolekce Cowabunga není jiná. Množství bonusového obsahu, které získáte, je šílené. Od možnosti prohlédnout si všechna umělecká díla pro každou vydanou hru, přes herní manuály obsažené v krabicích až po designové dokumenty, které vedly k jejich výrobě, získáte absolutně nejpodrobnější pohled na kolekci všech dob. . A to ani nepočítám hudební přehrávač, který má tolik úžasné hudby k poslechu, a dokonce ani znovu vytvořit průvodce strategií Nintendo Power. Vážně, je naprosto šílené, co dokážou udělat na oslavu těchto her.

A co samotné hry? Naštěstí Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection přebírá některé z nejlepších her Ninja Turtles a přináší je na nový hardware a na Nintendo Switch září. Musel jsem se znovu ponořit do Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time, což je moje oblíbená hra na želvy ninja. Všechno na emulaci je perfektní a přesně tak, jak si pamatuji hraní hry před lety. Přesto nezískáte jen verzi pro domácí konzoli, ale také arkádovou verzi, která je o něco lepší než její protějšky na domácí konzoli.

V Turtles 2: The Arcade Game a The Manhattan Project a v Hyperzone Heist od Sega Genesis získáte také několik skvělých her NES. Všechny tři tyto hry po všech těch letech překvapivě dobře drží a je absolutní radost se k nim vracet. Ano, všechny tři hry jsou velmi podobné beat-em-up, ale je něco špatného na tom, mít více dobrých věcí? Nemyslím si.

Problém s jakoukoli sbírkou je, že nevyhnutelně získáte dobré hry a také ty špatné. Teenage Mutant Ninja Turtles pro NES a první dvě hry Game Boy Ninja Turtles jsou naprosto hrozné. NES verze Teenage Mutant Ninja Turtles byla v té době směšně obtížná, a to natolik, že téměř nikdo nebyl schopen porazit finálního bosse. Nemluvím jen o té zasrané úrovni, která žila v neslávě videoher. Celá hra měla šílenou špičku obtížnosti, která nikdy nepolevila během hraní a často vás nechala nesrovnatelně frustrovanou. Zatímco funkce přetočení a uložení stavu je jistě užitečná, hra je navržena tak, aby byla tak náročná, že neuspějete. To znamená, že váš požitek ze hry se za ta léta opravdu nezměnil. Stále je to na hovno a nic nemůže skutečně pomoci vyřešit tento problém.

První dvě hry Ninja Turtles na GameBoy (Fall of the Foot Clan & Back from the Sewers) jsou stejně špatné. Rané GB hry měly podivnou fascinaci snahou převést zážitek z domácí konzole na GB. Teoreticky by to dávalo smysl, ale častěji byste získali velmi rozbitý a špatně provedený zážitek, který nebyl příliš dobrý. To je případ těchto dvou her Go. Postavy prolézají úrovněmi a žádná hra ve skutečnosti nedělá to, o co se snaží. Herní obrazovka je příliš malá na to, aby byly plošinovky zábavné, a také se pohybuje příliš pomalu na to, aby šlo o zdatného rváče. Je zajímavé mít tyto hry ve sbírce, ale silně pochybuji, že někdo stráví jejich hraním hodně času. Třetí hra Go zařazená do sbírky, Radical Rescue, je překvapivě mnohem lepší přenosný zážitek. Vývojáři nakonec přišli na to, že na GB můžete vytvořit jedinečný zážitek, který funguje s jeho přenosnou povahou, a Radical Rescue to dělá.

Konečně poslední hrou, kterou bych v této sbírce hodnotil jako hroznou, jsou verze SNES i Genesis Tournament Fighters. Nevyhnutelně si někdo v Konami myslel, že želvy Ninja Teenage Mutant budou mít perfektní vedení v bojové hře 1v1, myslí si Street Fighter. Na papíře to vypadá jako docela dobrý nápad, vezmeme-li v úvahu rozmanitost padouchů a hrdinů, které byste do takové hry mohli zahrnout. Pozoruhodnou věcí na Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters je však to, jak jsou absolutně nejhorší postavy v celé hře. želvy Ninja. Žádný z nich se moc dobře neovládá a je zřejmé, že padouši jsou mnohem silnější bojovníci, jejichž kopy a údery způsobují mnohem větší poškození, než cokoli, co mohou želvy Ninja vrhnout. Jde o to, že na to opravdu nepřijdete sami, dokud jste několikrát selhali s použitím želv ninja. Hra samotná je schůdným, ale nepříliš zábavným bojovým zážitkem.

Jako celek je The Cowabunga Collection úžasnou prezentací her Ninja Turtles z počátku 90. let. Je skvělé, že můžete hrát tyto hry a mít s sebou přátele, které můžete hrát lokálně, stejně jako za starých dobrých časů. The Cowabunga Collection však uvádí, že má online hru, něco, co mě neuvěřitelně vzrušilo, když jsem o ní slyšel. Bohužel, online hraní v The Cowabunga Collection může být jedním z nejhorších online zážitků, jaké kdy najdete.

Tak dlouho jsem se snažil spustit hru s přáteli, ale nenašel jsem jediný případ, kdy bych mohl spustit online hru delší než 20 nebo 30 sekund. Obvykle to začalo tak, že se hráči odpojili a znovu připojili ještě předtím, než hra vůbec začala. Pokud bychom se nějakým zázrakem mohli přihlásit, většinou bychom se ve hře ocitli na pěti snímcích za vteřinu, když konečně začala. Problém nikdy nezmizel, přestože jsme se všichni snažili hrát s kabelovým připojením. To není problém jen na Nintendo Switch. Moji přátelé hráli na jiných konzolích a dokonce i oni řekli, že se nemohou připojit k přátelům, kteří také hráli na stejné konzoli, aniž by měli velké problémy se zpožděním. Tohle byl jeden z mých nejočekávanějších režimů, do kterého jsem chtěl skočit, ale je to ten režim, kterému musím lidi bezpodmínečně varovat, aby se mu vyhnuli. Dokud nebude vydán patch nebo oprava, je online hra jednoduše nehratelná. To znamená, že hraní hry lokálně je tak dobré, jak si pamatuji. Bylo super snadné popadnout pár ovladačů a pustit se do akce.

Sečteno a podtrženo, Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection je jednou z nejlepších sbírek retro her, které za poslední roky vyšly. Je zřejmé, že vývojáři sérii naprosto zbožňovali, protože každý okamžik této kolekce překypuje láskou k želvám Ninja. Kolekce Cowabunga nastavuje nový standard toho, jak by retro kolekce měly být, od zahrnutí některých z nejlepších konzolových a arkádových her pro domácnost až po nejpodrobnější pohled do zákulisí her. Ačkoli sbírka obsahuje několik méně než hvězdných her, kterým byste se pravděpodobně měli vyhnout, existuje 8 skvělých her, které vám pomohou začít a dobře se pobavit. Toto jsou některé z nejlepších her, které se v minulosti objevily na konzoli Nintendo (nebo Sega), a skvělý způsob, jak si tyto klasiky znovu dnes připomenout na Nintendo Switch.