Recenze: DNF Duel nabízí slabší (ale stále směšné) souboje na Switch

Souboj DNF

Souboj DNF vypadal úžasně, když byl uveden na PC, PS4 a PS5 v červnu 2022. Měl solidní seznam pozoruhodných postav (i když jejich jména byla hrozná) a všichni vypadali v akci fantasticky. Vypadali také naprosto směšně se svými absurdními pohyby. I když nechat se vyhodit do povětří s Get On Fire od Troubleshooter nebylo správné, vypadalo to úžasně. Když bylo oznámeno, že vyjde vydání na Switch, zajímalo mě, jak se jim podaří, aby tyto krásné vizuální prvky fungovaly na této konzoli. Nešťastná odpověď? Neudělali to.

Nemylte se. U fotografií, portrétů postav a anime cutscén to vypadá skvěle. Stále si můžete užívat všechny jasné a zábavné postavy a místa. Když uvidíte skutečný 3D model svého bojovníka v příběhovém zápase nebo cutscéně, uvidíte, jaké oběti byly učiněny, aby tato hra fungovala na Switch. Všechny 3D modely jsou docela zamlžené a zdá se, že se neustále vznášejí v letním oparu. V jejich vzhledu je taková ošklivá neostrost, díky které mám pocit, že jsem si zapomněl brýle. Není to do té míry, že to způsobuje bolesti hlavy, ale je zklamáním sledovat.

To znamená, Souboj DNF funguje dobře výměnou za tyto vizuální náklady. Přepnul jsem mezi zápasy PS5 a Switch na obou systémech, a i když mám pocit, že verze Switch běží mírně pomaleji, stále mám pocit, že běží v dobrém klipu. Házení komba a plnění obrazovky ohnivými explozemi nezpůsobuje žádné zpomalení a zdá se, že běží velmi blízko stejné rychlosti jako verze pro PS5. Při uvedení na trh jsem velmi intenzivně hrál verzi PS5 a během několika posledních měsíců jsem si ji vybral, takže jsem docela obeznámen s tím, jaký to je. V tomto okamžiku se cítí dostatečně blízko, že rozdíl rychlostí je zanedbatelný.

Potíže s vizuálem také zmizí, když zápasy začnou. Seznam šestnácti bojovníků této hry se zdá být docela rozmanitý a nabízí některé divoké záběry na zony, grapplery, rushdowny a další archetypy. „Divočím“ mám na mysli to, že útoky a chvaty přes celou obrazovku se zdají být u tohoto bojovníka normou. Zmíněný Get On Fire od Troubleshootera pokryje téměř celou obrazovku výstřelem z děla. Kunoichi dokáže vyvolat ohnivé tornádo, které se rozprostírá po celé výšce obrazovky, a spustit ho přes arénu směrem k vám. Zdá se, že KAŽDÝ má takovéto masivní pohyby na dlouhé vzdálenosti.

Výsledkem je, že každý Souboj DNF zápas je chaotický a výbušný. Když se pokusíte uhánět, abyste zasáhli Inkvizitora, náhle upustí uprostřed arény obrovské rotující pilové kolo a sníží vaše zdraví. Udělejte krok proti Rangerovi a sestřelí vás téměř z celé obrazovky. Nebo na vás hoďte zbraně, které po vás také střílí. Zdá se, že každý je trochu zoner, protože všichni mají tyto obrovské hitboxy nebo vás mohou zasáhnout z poloviny obrazovky nebo dále. Mám pocit, že vždy musíte hrát velmi opatrně nebo extrémně agresivně s několika mezičasy.

Mám rád chaos, abych byl upřímný. Dokonce se musíte naučit, jak být agresivní ve své obraně, blokovat úprky (nebo používat obranný hod hry), abyste se dostali blízko k úspěšným útokům, nebo to udělat, abyste nastražili pomalé pohyby vašeho nepřítele, abyste mohli potrestat jeho zotavení. Je to, jako bych se vždy tlačil dopředu, když s ním hraji, protože sedět a hrát defenzivně vás porazí jen díky těm obrovským pohybům. Navíc to není tak, že byste neměli vlastní sadu šílených pohybů, které dokážou protivníky zadupat na dálku. Znamená to také, že opravdu potřebujete vědět, co vaši nepřátelé dokážou, abyste nenarazili na něco, co vás roztrhá na kusy. Ne, že by to tak u většiny bojovníků nebylo, ale tady mi to připadá trochu jako zásadní požadavek.

Zatímco téměř každý má silný pohyb Souboj DNF (chudák Grappler, protože je grappler, se cítí zarmouceně ve hře, kde se musí přiblížit všem těm bojovníkům na dlouhé vzdálenosti) existuje hranice toho, co můžete dělat. Každá postava má pod ukazatelem zdraví ukazatel MP, který pohání mnoho z vašich nejškodlivějších úderů. Začíná na stovce a při používání se docela rychle vybíjí, ale časem se také dobije na sto. Načítá se docela rychle a má způsob, jak jej urychlit, pokud potřebujete rychleji získat přístup ke svým nejlepším schopnostem. Nemůžete jen spamovat své nejsilnější schopnosti, takže MP bar URČITĚ omezuje, jak moc můžete někoho pronásledovat.

V baru je však několik vtípků. Hra kombinuje speciální pohyby s obvyklými čtvrtkruhovými vstupy + tlačítka, ale můžete také jednoduše držet směr a stisknout tlačítko dovednosti MP, abyste provedli stejné výkonné pohyby. Háček je v tom, že váš MP bar se začne rychleji dobíjet, pokud uděláte nejsložitější zadání. Je to skvělé pro začátečníky, protože mohou velmi snadno provádět chladné útoky a nabízí malou odměnu pro lidi, kteří dávají přednost úplnému chvatu nebo jsou v těchto úplných chvatech více trénovaní. Umožňuje také zkušeným hráčům, aby si na první pohled vybrali, co chtějí používat, a rozhodli se pro nejjednodušší a nejrychlejší pohyby za cenu doplnění MP, pokud potřebují něco navíc. Je to ostrý a flexibilní systém, který nabízí hodně bez ohledu na úroveň dovedností.

Váš MP bar obsahuje několik dalších položek Souboj DNF. Pokud vyčerpáte více MP, než máte, hra vás stále nechá provést, dokud vám zbudou nějaké MP k jejímu spuštění. Dostanete se však do stavu dočasného vyčerpání, kdy bude nějakou dobu trvat, než se vaši poslanci dobijí. To vám může způsobit obrovské problémy, ale také se můžete rozhodnout, zda vám stojí za to riskovat toho posledního tahače, pokud má váš protivník nízké zdraví. Navíc si můžete nabít až dvě stě MP tím, že utrpíte poškození během boje, což může způsobit nečekané pozdvižení, pokud vás sebere váš protivník a jen na něj vyložíte.

Když jste šikanováni, všimnete si, že část poškození, které utrpíte, je reprezentována bílým pruhem, který okamžitě nevyteče. Je to White Health, a pokud se na chvíli vyhnete zasažení, začne se regenerovat. Nechte se udeřit útokem založeným na MP a přijdete o všechno. Přesto to povzbuzuje hráče, aby zůstali mentálně investováni do boje, i když jejich zdraví klesá, protože část z toho lze získat zpět, pokud provedete několik chytrých her. A protože pravděpodobně budete mít MP navíc, protože jste byli zasaženi, můžete způsobit velký obrat a obnovit většinu svého zdraví v překvapivých časech.

Další mechanik, Awakening, může také otočit zápas zpět vaším směrem, když prohrajete. Když hráči dosáhnou třiceti procent zdraví nebo méně Souboj DNF, vstoupí do probuzeného stavu, který aktivuje určité dovednosti jedinečné pro danou postavu. Berserker začne absorbovat život ze zranění, které způsobí (dvacet procent). Striker způsobí vyšší poškození soupeřovu zdraví a stráži. Máte také přístup k jedné mocné dovednosti probouzení, kterou můžete použít jednou za kolo. Nejsou neporazitelní a negují vaše bonusy k Awakening State, takže si chcete být VELMI jisti, že s nimi zasáhnete. Pokud to však uděláte, mají tendenci jen sežrat soupeřovo zdraví a odříznout jakýkoli náskok, který by mohli mít.

Tyto mechaniky opravdu zvyšují chaos při hraní tohoto bojovníka. Máte pohyby, které pokrývají obrovské části obrazovky, hráči do sebe mohou snadno narazit z velké vzdálenosti. I když vám to někdo udělá, můžete to poškození brát jen jako bílé zdraví a budete-li opatrní, budete ho moci obnovit. Váš protivník však může udělat totéž, takže je můžete srazit do probuzeného stavu, když máte obrovský náskok ve zdraví, a pak být zasažen jejich nejsilnějším pohybem, čímž vás srazí přímo zpět na jejich úroveň. Vždy máte pocit, že vás dělí jedna chyba od katastrofy a jeden chytrý krok od získání převahy. Udržuje vás v plném nasazení během každé hry.

To znamená, že tento chaos také zřejmě vymazal část mého zájmu o převzetí Souboj DNF vážně. Vzhledem k tomu, že všichni bojovníci mají pohyby na dlouhou vzdálenost a obrovské schopnosti, které se často objevují, necítí se tak zvláštní. Vím, že technika je vždy důležitá pro dobré hraní hry na vysoké úrovni, ale na úrovni mých dovedností mi to většinou připadá jako závod o co největší pohyb, nebo by mohlo být příliš snadné někoho žonglovat k smrti navzdory systémům. Na můj vkus mi přijde trochu příliš volná a divoká, což z ní dělá ideální něco na rekreační hraní. Prostě to není něco, co cítím, že bych se do toho chtěl dostat a naučit se hrát velmi dobře.

dnf souboj

Na to je stále velmi solidní. Jak jsem řekl, všechny postavy působí dost divoce, takže je spousta zábavy s nimi hrát a sledovat, kdo se vám líbí. Tyto znalosti můžete využít k bitvě s místními protivníky nebo si sami vyzkoušet režimy Arcade, Story a Survival. Příběhový režim je extrémně nudný, protože děj je naprosto nezajímavý fantasy blábol. Odehrává se ve stejném počtu zápasů jako Arcade Mode, ale tento příběh jej zpomaluje, takže je lepší hrát pouze Arcade Mode. Příběhový režim je také extrémně jednoduchý, takže pokud chcete jakoukoli výzvu, budete chtít hrát Arcade. Přežití vás postaví proti nekonečným nepřátelům, dokud nepadnete, takže je to dobrý způsob, jak zjistit, zda se vaše schopnosti rozvíjejí. Jedná se o použitelné režimy, které vám udělají dobře, pokud se chcete jen bavit hrou o samotě.

Co se týče online zápasů, ty bohužel v době této recenze nebylo možné otestovat. Podle mých osobních zkušeností fungují dobře na PS5, ale to nám neříká mnoho o tom, jak dobře fungují na Switch. Bylo však potvrzeno, že Switch verze nebude mít rollback netcode, takže na Switch Online neuvidíte tak plynulý výkon jako na jiných platformách. Pokud je pro vás online hlavní problém, možná budete chtít hrát na jiných konzolích.

Vyděláváte peníze a odemykatelné položky hraním v různých herních režimech. Souboj DNF. Můžete odemknout umělecká díla, online avatary a některá videa, ale není to příliš zajímavé. Po jednom spuštění v příběhovém režimu a jednom spuštění v arkádovém režimu jsem si vydělal dost na téměř polovinu odemykatelných uměleckých děl, takže vám to k odemknutí moc nedá. Je to maličkost, ale nečekejte, že uděláte mnoho.

Souboj DNF vyniká v přehánění. Se svými obrovskými pohyby a různými mechanismy překlápění působí každý zápas jako divoká podívaná, kde si nakonec může vítězství připsat kdokoli. Udržuje vás to investované do každého zápasu, ale zároveň ten chaos v každé postavě začíná dělat věci příliš chaotickými na to, abyste se toho chtěli opravdu chopit a dát to do pořádku. Je to prostě trochu moc šílené, což z toho dělá fantastickou hru pro některé pickup hry, ale ne něco, co bych osobně chtěl hrát dlouhodobě.

Specificky pro verzi Switch se hraje jemným tempem, ale jeho rozmazané postavy mohou bolet oči. To a nedostatek zpětného síťového kódu z něj činí jednoznačně horší verzi všech platforem, na kterých je. Pokud nemáte jinou možnost, je to solidní verze, ale pokud máte na výběr, pořiďte si ji na cokoli, jen ne na Switch.

DNF Duel je nyní k dispozici na Nintendo Switch, PS4, PS5 a PC.