Recenze DioField Chronicle: Nenáročné strategické RPG s nedostatečným marketingem, které si zaslouží lepší

Kronika DioField byla zveřejněna a zdá se, že je již téměř zapomenuta. Toto poslední Square Enix Strategické RPG je promyšlené, zajímavé a chybné – ale také příjemně svižné. Zaslouží si víc, než co dostává.

Podívejte se na trailer k filmu The DioField Chronicle zde.

To, co dostane, mimochodem vypadá jako docela klasika malý čtvercový enix hra léčba. Dostalo se k překvapivě velkému oznámení, debutovalo na jedné z výstav Sony State of Play. Poté se však zdálo, že je odsunut do druhořadého stavu. Dostalo se mu malého povýšení a dokonce i kontrolní kód dorazil v jedenáctou hodinu; vstoupily do mediálních schránek po celém světě jen několik dní předtím, než Square Enix řeklo, že recenze mohou být zveřejněny - což samo o sobě bylo krátce před vydáním. To je důvod, proč jste neviděli mnoho recenzí před vydáním, pokud vás to zajímá.

Je škoda vidět, že se s takovou hrou takto zachází, protože je zajímavá. The DioField Chronicle je ve svém jádru strategické RPG ve stylu Final Fantasy Tactics, ale nakonec je o něco rychlejší a volnější a má několik prvků, které do směsi vnášejí trochu žánru taktiky v reálném čase. Výsledkem je něco docela vzrušujícího a jedinečného – což je důležité, protože v současnosti se nacházíme v něčem jako znovuzrozený zlatý věk strategických RPG, s Fire Emblem největším, jaký kdy byl, a dokonce Square Enix dává Tactics Ogre další běh s nadcházejícím remasterem. .

Pokus o vyzkoušení něčeho nového skončí jako největší síla i největší slabina DioFieldu. Je to trochu odfláknutější hra díky rozsáhlému experimentování s konvencemi žánru, ale to neznamená, že je špatná – užíval jsem si u ní prakticky všechen čas, kdy taktické bitvy byly přínosné i poutavé, zatímco hra úspěšně přináší slušný příběh s opravdu nádherným uměním, které představuje postava a koncept Isamu Kamikokuryo (Final Fantasy 10, 12, 13 a 15). Soundtrack dodaný západními skladateli, kteří pracovali na Game of Thrones v televizi, je překvapivě tlumený a naprostá radost.

Milovníci taktiky, radujte se.

Vyprávění není zrovna nejnapínavější – stejně jako méně povedené výjezdy Final Fantasy Tactics je někdy pro své dobro až příliš drsné a vážné. Pokud bych tomu měl vytknout jednu konkrétní, ale širokou kritiku, bylo by to, že se zdá, že příběh a postavy postrádají hloubku – ale to je vlastně také pravda v boji.

Všechno působí jako zážitek. Boj je vzrušující a zajímavý a díky jednoduchému, ale použitelnému systému progrese postav a vybavení je zde hloubka, ale zdá se, jako by snaha vyzkoušet něco nového vyčerpala vývojáře – nebo rozpočet. – což znamenalo, že jednou to bylo zajímavější a unikátní prvky byly na svém místě, nebylo moc prostoru pro další rozšíření. Výsledkem je balíček, který je nepochybně o něco vyváženější – pokud chcete plno tuku, budete si chtít počkat na další Fire Emblem, nebo si možná pořídit tento remaster Tactics Ogre.

Jedna věc, kterou mám na DioFieldu opravdu ráda, je jeho délka. To znamená: je relativně krátký. Podle standardů strategických RPG každopádně - Disgaea to není. Hlavní příběh s hrstkou vedlejšího obsahu projdete za přibližně 20 hodin. Pravděpodobně nebudete chtít dělat mnohem více sekundárního obsahu, protože je relativně málo inspirovaný. V tom se mi DioField čte jako relativně krátká, experimentální hra. Což mi vyhovuje. Někomu to však může připadat jako špatná hodnota za peníze.

Fredret Lester udělá bod ve válečné místnosti v The DioField Chronicle

Tedy voják.

Ale víš, líbí se mi to. Miluji, když Square Enix experimentuje s menšími hrami – někdy má tento vydavatel schopnost vyhrát zlato. Často, když to není zlato, je to stříbro – jako Octopath Traveler s nedotaženým příběhem, ale brilantním bojem a nádhernými vizuálními prvky. V mnoha ohledech mi The Diofield Chronicle tento titul připomíná.

Tam, kde byl Octopath poměrně silně propagován Nintendem, se však zdá, jako by byl Diofield vržen do oceánu trhu, aby se potopil nebo plaval. Je to druh hry, která pravděpodobně také neplave příliš snadno. Jedná se o druh produktu, který potřebuje pomocné vztlakové prostředky ve formě marketingu. Nikdy neuspěje – a teď se obávám, že nikdy neuspěje. Ale stojí za to se na to podívat – a doufám, že jeho nápady budou využity v dalších budoucích projektech. Rozhodně stojí za to je znovu navštívit.