Recenze: Diablo IV obnovuje starou půdu více způsoby

Diablo IV

Lilith dorazila do Sanctuary se svými přisluhovači z pekla. Diablo IV představuje jednu z nejnedílnějších postav ve svém rozsáhlém katalogu tradice, která utká tapisérii podle vlastního výběru, rodičovství, a zároveň promění sérii v něco více jako hru s živými službami. S jedním z nejzajímavějších antagonistů současnosti a obsazením postav připomínajících milované Diablo 2Blizzard se pokusil znovu vytvořit stejný blesk v láhvi, jako u tohoto klíčového záznamu ve franšíze. Zatímco Diablo IV je rozhodně bestie sama o sobě, starou půdu obnovuje více způsoby.

Poznámka editora: Tato recenze byla napsána bez přístupu k Battle Pass. V budoucnu se objeví funkce o tom, jak to funguje a jaký to má vliv na hratelnost.

Diablo IV má více společného s Diablo 2pokud jde o provádění jeho stromu dovedností, na rozdíl od Diablo III nebo jiné akční RPG, které sdílejí podobnou DNA. Hráči si přidělí stanovený počet dovednostních bodů na větev, než budou moci postoupit na vyšší úroveň a získat nové dovednosti nebo pasivy. Jeho celkové provedení však není zcela lineární, protože se můžete vždy vrátit a přidat více dovednostních bodů nebo dokonce investovat do nových dovedností nebo pasiv, které jste dříve ve hře nezískali. Obecně platí, že hráči mohou investovat do tolik dovedností jak chtějí, ale budou moci používat pouze šest dovedností najednou. Můžete také získat extra body dovedností z pasiv nalezených v legendárních předmětech, které lze použít k vyzkoušení nových dovedností bez investování dovednostních bodů nebo dokonce zvýšení aktivních dovedností nad hranici pěti bodů. Investice je trvalá jako Cesta vyhnanství, například proto, že svůj strom dovedností můžete kdykoli resetovat za částku zlata, která se mění s úrovní. Můžete také vrátit peníze za jednotlivé dovednosti, aniž byste museli resetovat celý strom, pokud si pamatujete, v jakém pořadí jste tyto body investovali.

Nicméně vestavěný Diablo IV jsou téměř výhradně poháněny legendárními předměty, které získáte. Příliš se neliší od Diablo III, ale zdá se to více omezující. Naštěstí jsem získal legendární předměty, které jsem potřeboval pro svou stavbu, dostatečně brzy a na plný počet bodů ve hře, což mi umožnilo porazit poslední střetnutí o deset úrovní pod navrhovanou úrovní. Bez těchto předmětů bych pravděpodobně měl trávit více času účastí na událostech nalezených po celém světě nebo vybíráním dalších vedlejších úkolů pro tento zážitek. Ale i na World Tier II byla některá setkání rozhodně snazší, jakmile jsem měl ty správné prvky pro svou stavbu jako rogue, která spoléhala na zranitelnost a jed. Těžší střetnutí se stala jakousi DPS rasou, protože jsem byl odhodlán zabít cokoli, co by mohlo potenciálně zničit, okamžitě předtím, než jsem k tomu měl vůbec příležitost. Nedoporučoval bych hrát tímto způsobem, ale je to zcela možné a před odemknutím obtížnějšího obsahu na konci hry představuje několik zábavných výzev.

Obrázek přes Blizzard Entertainment

Jakmile hráči dokončí hlavní kampaň, odemknou se Capstone Dungeons spolu s rotujícími misemi, které mohou hráči splnit, aby získali odměny. Ty jsou většinou dost těžké. Doporučuje se, aby hráči měli alespoň úroveň 45, protože některé mise budou vyžadovat, abyste jako poslední část střetnutí procházeli sklepeními a čelili bossovi. Takto hráči stráví spoustu času získáváním Paragon Points (které se používají k přidělení pasivních statistik po úrovni 50) a legendárního vybavení, aby vytvořili svou ideální sestavu. V čem je systém Paragon tentokrát jiný, je to, že je poměrně rozsáhlý a nejsou to jen čtyři cesty, které můžete o úroveň výš. Diablo III. Je to skutečná masa toho, kde bude vaše stavba, protože budete vybírat a přiřazovat glyfy pro vylepšení vašich pasiv. Například určité glyfy zvýší množství poškození jedem, které může tulák způsobit, nebo mohou zvýšit typy elementárního poškození, které je čaroděj schopen způsobit.

To znamená, že některé třídy se cítí znatelně silnější než jiné. Wizards a Rogues se cítí absolutně silní ve srovnání s Barbarianem a Druidem. Necromancer se v tuto chvíli jeví jako střední cesta, ale se správnými legendárními předměty je schopen způsobit neuvěřitelné poškození. Barbar a Druid takové štěstí nemají, ale dokážou překonat většinu tvrdších střetnutí, která hlavní dějová linie představuje pouhou silou vůle.

Naštěstí se do toho pustí šéf Diablo IV nejsou tak aktivní, jak se očekávalo, protože hra k těmto setkáním přistupuje pomaleji a rozvážněji. Odvozený od Ztracená archa pro Diablo IV překvapilo mě celkové tempo soubojů s bossy, které může být občas utrpením, pokud nejste schopni bossy omráčit z útoků nebo je ohromit správným typem poškození. Pro mnoho z nich neexistuje žádná skutečná mechanická složitost, kromě té, která proměňuje arénu. Ale shoduje se s ostatními položkami v sérii, protože šéf bojuje Diablo III nebyly zrovna poutavé, ačkoliv prvních pár měsíců hry byly extrémně trestuhodné.

Diablo IV

Obrázek přes Blizzard Entertainment

Některé souboje se také zdají mnohem obtížnější než jiné. Mohou být přetíženy projektily, kterým se hráči musí vyhýbat, aby se vyhnuli zvýšenému poškození, když jsou zranitelní, zatímco jiné jsou docela jednoduché a vyžadují, abyste uhnuli a opustili určitá okna. Nic není příliš obtížné, ale k tomu slouží různé světové úrovně. Nicméně z toho, co jsem zažil, to většinou ovlivňuje celkové zdraví a škody, které vám byly způsobeny. To znamená, že hru lze snadno dohrát pro jednoho hráče, a to i přes MMO-lite přístup Blizzard. Diablo IVnebudete závislí na hráčích v ničem kromě možných světových bossů.

Blizzardu se podařilo vytvořit jednu ze svých nejpůsobivějších postav ve svém katalogu her. Lilith, ústřední antagonista Diablo IV a matka Sanctuary, je bez jednoho z nejlepších přírůstků do Diablo série z dálky, přičemž to jen umocňuje výkon Caroline Faber. I když nepochybně přivádí Sanctuary na pokraj šílenství, na Lilith je něco lidského, co z ní dělá dosud nejzajímavější antagonistku série. Nicméně, navzdory Diablo IV Představuje nového antagonistu a dokonce i nové obsazení postav, je to příběh odhodlaný vrátit se do starých kolejí. Pocty a dokonce i odkazy na precedenty Diablo hry, zejména Diablo 2mít dojem, že hráče uklidňuje, že tomu tak není Diablo III, V nejlepším i v nejhorším. Brání to novým nápadům Diablo IV současnost, protože se zdá, že vyprávění je uvězněno ve snaze vyprávět stejný příběh jako jeho předchůdci.

Diablo IV

Obrázek přes Blizzard Entertainment

Mimo doby, kdy se objeví Lilith a zcela ukradne show, pomáhají vedlejší úkoly zhmotnit svět Sanctuary. Zatímco úkoly spojené s událostmi jsou většinou obecné a uvidíte, jak doprovázíte duchy do hrobů svých blízkých nebo zabíjíte přisluhovače Lilith, než zplodí větší a hroznější démony, vedlejší úkoly dávají nahlédnout do šílenství, kterému svět čelí. Tyto příběhy jsou stejně naplňující, i když občas tak trýznivé jako hlavní děj, démonické vlastnictví a spousta krve. Pomáhá přidat texturu světu a dává i těm nejmenším postavám Diablo IV nějakou látku. Dokonce i NPC, které vidíte procházet kolem, poskytují podrobnosti o tom, jak je na tom svět s návratem Lilith, což je ve většině očí méně než ideální. Prostředí jsou také neuvěřitelně detailní na hru, kterou strávíte většinu času přiblížením. Různí obyvatelé Diablo IV jsou naprosto nádherné, ne-li občas trochu šedé, ale opravdu září ve svých nejděsivějších stavech.

Diablo IV se cítí jako důstojný nástupce franšízy. Má všechny vlastnosti a Diablo hra, ale přijímá modernější vychytávky, které se zdají být téměř zbytečné v sérii, která prosperovala na placených rozšiřujících balíčcích dodávaných s bezplatnými aktualizacemi. Přijetí tohoto vzorce MMO-lite dává Diablo IV Spousta potenciálu růstu, pokud jde o to, co lze do hry v průběhu času přidat, a vzhledem ke konci hlavního příběhu mě opravdu zajímají budoucí aktualizace související s příběhem. Ale jeho pomalé tempo a omezená tvorba postav může některé odradit, zvláště ty, kteří hledají větší rozmanitost. Je to jako čas ukáže s Diablo IV a zda bude či nebude prosperovat mezi ostatními takovými hrami s živými službami, které si vytvořily mezeru v nepřítomnosti série.

Diablo IV vyjde 6. června 2023 na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X a Windows PC.