Recenze: Darkest Dungeon II je stejně stresující jako jeho předchůdce

Vesmírné hrůzy jsou plné Darkest Dungeon II, hra je stejně temná jako její předchůdce. Aspekty, které generují stres Darkest Dungeon jsou zpět a ostřejší než kdy jindy. Ale to, co pokračování nabízí, je nový způsob, jak se vypořádat s výzvami přidáním řady nových mechanik, které budou hrát na tom, zda se vzdalujete od vítězných střetnutí nebo jste na pokraji sebezničení. To nemusí nutně znovu objevit to, co dělá Darkest Dungeon tak dobré pro začátek, ale místo toho staví na svých silných stránkách a vytváří něco poutavějšího.

Darkest Dungeon II vyžaduje, aby hráč selhal, aby mohl postupovat, což se zdá téměř protichůdné k originálu. Ano, hru můžete projít s minimálními upgrady nebo dokonce se všemi čtyřmi výchozími postavami. Je to zcela možné, ale nedoporučoval bych to, pokud chcete plný zážitek. Získání svíček plněním cílů během vašich běhů, jako je zvládnutí určitých střetnutí, vám umožní odemknout obnovující a léčivé předměty, nástavce pro váš kočár a dokonce i další postavy, jako je Lasher a Vestal Virgin.

Neúspěch sklízí své vlastní odměny a pomáhá vytvořit zcela nový přístup k nepoctivějším prvkům hry Darkest Dungeon II. Naštěstí hra samotná se drží známého rámce, který nenechá ty, kteří si užívali původní hru, nespokojenými nebo odcizenými. Namísto výběru jiné „velikosti mapy“ si hráči vyberou region a prozkoumají vygenerovanou cestu, kde si mohou vybrat trasy podobné Zabijte šíp. Každá z těchto tras má specifický cílový bod, který se poté zúží na střetnutí s bossem, když dorazíte na konec.

Snímek obrazovky přes Siliconera

Po dokončení bosse, což může být docela obtížné v závislosti na tom, jak probíhal váš běh před střetnutím, se přesunete k další kapitole hry. Obtížnost se odsud pouze zvyšuje, ale existuje předmět, který můžete připevnit vaše auto, aby byla cesta méně stresující. Zdá se mi to však zanedbatelné a neměl jsem pocit, že by to používáním hru nějak zjednodušilo. Ale možná je to proto, že mám tendenci hrát tyto hry stejně jako Souls tituly a je to minimum a vrhám se na cokoli, co mi přijde do cesty, dokud se hrou neprobojuji jen hrubou silou. opravdu nepracuji Darkest Dungeonou Darkest Dungeon IIprotože budete chtít strategizovat a zapamatovat si typ statusových efektů a nepřátel, kteří se v každé oblasti objeví.

Některá místa budou mít například nepřátele, kteří jsou náchylnější k poškození spálením, což je poškození v průběhu času, nebo jiné, které budou generovat větší stres nebo dokonce odrážejí své vlastní poškození v průběhu času. Ty mohou zahrnovat krvácení, pálení a pálení. Předměty odemčené prostřednictvím systému svíček mohou léčit tyto stavové efekty nebo dovednosti postavy. Morový doktor je z tohoto důvodu prémiovou volbou jako člen party, protože může zvýšit odolnost vůči statusovým efektům a dokonce je odstranit a zároveň léčit malé poškození. To znamená, že postavy celkově působí vyrovnaněji. I když zvyšujete jejich dovednosti, hra neustále nabízí výzvu a bude vás nutit přemýšlet, koho a kdy léčit nebo které nepřátele upřednostnit před ostatními.

Hry Red Hook

Snímek obrazovky přes Siliconera

Nová herní mechanika také dává o něco více textury interakci mezi postavami. Vaše družina nyní může navazovat vzájemné vztahy a zvýšení jejich afinity může pomoci snížit stres a dokonce poskytnout dočasné zvýšení statistik. V Early Access to nebylo jasně telegrafováno a vypadalo to, že se odkazy mohou zkazit během mrknutí oka. Plná verze to vyjadřuje jasněji, takže můžete skutečně pomoci budovat tyto vztahy soustředěnějším úsilím. To znamená, že tyto odkazy můžete snadno zničit stejně snadno, jako je můžete vytvořit. A můžete čelit vážným následkům, pokud se dva členové party budou hádat uprostřed rvačky. Můj loupežník se v jednu chvíli odmítl nechat vyléčit mým vestaliánem, protože spolu byli často v rozporu, což ho nechalo před smrtí víckrát, než jsem dokázal spočítat. Můžete se pokusit napravit tyto roztřepené vztahy v hostinci pomocí konkrétních předmětů, což pomáhá zabránit tomu, aby se postavy navzájem nenáviděly, dokud svou exkurzi nedokončíte. Tentokrát to vypadá spravedlivěji a nebylo to tak přitěžující jako v Early Access.

Získávání nových dovedností pro jednotlivé postavy se děje prostřednictvím specifických segmentů, během kterých si můžete odemykat vzpomínky pro jednotlivé postavy. Ty někdy zahrnují fáze, kdy je třeba dosáhnout určitých cílů, ale nejsou natolik obtížné, aby aktivně selhaly. I když chcete být na bezpečné straně, protože minout znamená, že jí budete muset dát další šanci v jiném z těchto bodů, pokud se objeví na vaší cestě. Nejvíc se mi líbil příběh Graverobbera, i když byl efektivně zpracován v jednom z krátkých jednostránkových komiksů vydaných pro první hru. Bylo zajímavé zažít události na vlastní kůži a získat díky tomu novou dovednost bylo také dobrá odměna. Ne, že bych to potřeboval, protože i tak nahý jako Darkest Dungeon IIPříběh , je, že mě to úplně pohltilo.

Darkest Dungeon II

Snímek obrazovky přes Siliconera

Miluju vesmírné horory a Darkest Dungeon II přináší to, co bylo kdysi izolovanou vesničkou uprostřed ničeho, do větší části světa. Vidíte dopady událostí z první hry a pokaždé, když zahájíte nový běh, jste přivítáni přívalem nových znalostí o tom, jak se svět dostal do stavu, ve kterém se nachází. Další zajímavou věcí je vidět postavy, které byly spojenci Darkest Dungeon se v určitých fázích objevují jako nepřátelé. Například Antikvariát nyní cestuje s bandity a bylo vzrušující, ale také smutné, že jsem musel zabít postavu, se kterou jsem se seznámil za těch sto hodin od první hry.

Globální, Darkest Dungeon II rozšiřuje sérii způsobem, který přináší nový druh svěžesti do základního zážitku. Ti, kteří hledají něco identického s první hrou, mohou být zklamáni zvýšeným postupem nebo nedostatkem rozmanitějšího seznamu postav. To znamená, že vás to určitě zabaví na hodiny a spoustu nových mechanik, které vám umožní více experimentovat a maximálně využít.

Darkest Dungeon II je okamžitě k dispozici na PC.