Recenze: Bush Hockey League (Nintendo Switch)

bushhockeyleague-splash-jpg

Je těžké hrát dobrý hokej. To může platit pro všechny sportovní simíky (kromě golfu), ale jsem si tímto tvrzením jistý, protože hokejové simíky skutečně hraji – vše od Super Pro Hockey na Intellivision přes Stinger Table Hockey na iPadu až po NHL 22 na mém dětská PS4.

Důležitější otázkou je, zda se rozhodnout pro snadno dostupnou akční arkádovou hru, nebo použít komplexní systém ovládání, který přesněji obnovuje rozmanité dovednosti profesionálních hokejistů.

Bush Hockey League dělá trochu obojího, což není neobvyklé. Hra obsahuje tři ovládací schémata pro útočnou a obrannou hru, která vám umožní okamžitě skočit do hry a zároveň vám umožní rozvíjet se, když se naučíte její nuance. Bohužel existují problémy, které se objevují bez ohledu na to, jakou metodu používáte.

Než se k tomu dostaneme, je tu pár věcí, které Bush Hockey League dělá dobře. Jak název napovídá, na této hře není nic blyštivého. Měla by vypadat a působit téměř nelegálně, což mohl být hokej v 70. letech. Arény jsou malé. Fiktivní názvy týmů jsou spíše o občanské hrdosti než o merchandisingu. Hráči nenosí přilby. Existuje mnoho krádeží.

Oddanost této době jde ještě dále, protože hra je navržena tak, abyste měli pocit, že ji sledujete na televizi svých prarodičů (nebo v mém případě rodičů). Ještě lepší je, že úvodní video je nastaveno na „The Hockey Song“ od Stompin' Toma Connera, která je pouze za skladbou „Centerfield“ od Johna Fogertyho a „Basketball“ od Kurtise Blowa jako největší sportovní píseň, která kdy byla napsána (za předpokladu, že nezahrnujeme píseň Queen's „ Fotbalový zápas“ v tomto rozhovoru).

Kdyby se tato oddanost estetice přenesla i do skutečného hraní. K dispozici je exhibiční režim, který vám umožní vstoupit přímo do akce poté, co vás tutoriál provede základy celého arzenálu hokejových pohybů, které máte k dispozici. Přepnutí na jiné schéma ovládání odstraní některé z těchto pohybů, protože čím větší kontrolu chcete, tím složitější jsou vstupy tlačítek. Bohužel, AI hráče ve hře je "Co to sakra děláš?" hloupý, takže budete chtít co největší kontrolu (nebo místní kooperativní hraní s druhým hráčem). A ať už použijete kteroukoli metodu, akce působí poněkud neohrabaně a nepřesně.

AI brankáře je stejně hrozná. V mém prvním zápase soupeř skóroval na své první tři střely na branku. Když jsou střely blokovány, brankář má tendenci vracet puk přímo hráčům soupeře. Jak má být začátečník soutěživý? Jde o tohle? Je to příběhový režim, kde je cílem zachránit začínající franšízu tím, že ji přivedete na šampionát. Váš tým je na začátku hrozný, bez statistické šance na výhru; vaši hráči nemají dovednosti hráčů soupeřových týmů. Je na vás, abyste tyto dovednosti získali splněním určitých cílů během her. Teoreticky si myslím, že je to fantastické. Neočekává se, že vyhrajete; očekává se, že se zlepšíte. Je to dobrý způsob, jak si zvyknout na systém a zlepšit své znalosti o hře (i když hokejové cítění vašich AI spoluhráčů nikdy nepřekročí hranice hluku.

Plnění cílů je však z technických důvodů často frustrující. Například dávat góly je dost těžké a dostat konkrétní body, ze kterých skórovat, je ještě těžší. Přidejte však obtížnost hry pro přesné umístění hráčů a může vám trvat několik her, než konečně dokončíte cíl. Díky tomu je hra únavná, což hokej rozhodně není.

S názvem „Bush League“ můžete očekávat i souboje. Jsou velkou součástí této hry a mají specifické metody, jak je vyprovokovat. Víc si cením dobrého hokejového zápasu než v dnešní době, kdy jsou hráči tak vycpaní, že je téměř nemožné napáchat nějakou škodu. V bezhelmové éře této hry byli samozřejmě brutálnější, takže je trochu překvapivé, že bojové mechanismy jsou trochu nudné. Není v nich mnoho jemností. Budete však chtít zdokonalit své dovednosti, protože boj může hráčům ublížit a vyřadit je ze hry.

Když už jsme u toho, všichni hráči mají různé silné a slabé stránky, které jsou ovlivněny dobou na ledě. Budete muset otočit své řádky, aby byli všichni svěží. Váš nejsilnější blbec nevyhraje souboje a vaše nejlepší střela nezaznamená, pokud je unavený. Ale znovu, je to příliš mnoho na to, aby se to dalo zvládnout ve hře, která má být více zaměřená na akci než na simulaci?

Konečně je zde jistý problém s časy načítání. Hry zaberou hodně přes minutu, než se spustí, což je víc než dost na to, aby zabilo vzrušení z herního večírku. To je škoda, protože Bush Hockey League umožňuje až čtyři hráče v lokálním režimu (ne online multiplayer). Je to rozhodně zábava, když dokážete dostat tři přátele do tempa pomocí schématu ovládání. Nechat je čekat tak dlouho, než se dostanou do hry, je proto problém, který doufám, že vývojáři vyřeší budoucí aktualizací.

Pokud jste hokejový fanoušek, který si stěžuje na nedostatek SIM karty kompatibilní s přepínačem, Bush Hockey League vám může tuto potřebu splnit. Akce není tak skvělá, ale na co ještě čekáte? To jsou horníci. Bez ohledu na to, zda je to záměrné, hra a vzhled jsou více o přístupu než o kvalitě hry. Přijměte to a můžete si užít zábavnou hokejovou noc v Kanadě (nebo mimo ni). Pokud dáváte přednost většímu lesku a lesku, budete muset počkat.