Recenze: Blade Runner: Enhanced Edition (Nintendo Switch)

bladerunner-splash-jpg

Když jsem se doslechl, že jsem obdržel komentáře k vydání Blade Runner: Enhanced Edition od Nightdive Studios, velmi jsem doufal, protože původní film miluji. Pochopil jsem, že to bude pouze část vesmíru Blade Runner, ne původní příběh, ale byl jsem s tím naprosto v pořádku. Jak to tedy dopadlo s touto konkrétní adventurou?

Začněme částí recenze „co dostanete“. Blade Runner: Enhanced Edition je příběhové dobrodružství zasazené do vesmíru Blade Runner původního filmu. Vizuální stránka vypadá hodně jako film (včetně ikonického billboardu ženy, která si bere pilulku), ale ne tak hladká (o tom později). Vizuál je tedy temný a náladový; město se zdá špinavé, odporné a utlačující.

Příběh vás staví do role mladého detektiva v divizi Blade Runner. Vaše postava se touží ukázat a je připravena přijmout vaši misi, vůbec ne unavená jako staří Blade Runners. Při návštěvě různých míst, jako je místo činu, čínská čtvrť, policejní velitelství a váš byt, můžete sbírat a analyzovat stopy, vyslýchat svědky a další. Máte několik užitečných nástrojů, které vám pomohou se správou indexů. Stejně jako ve filmu je k dispozici jednotka ESPER, která vám umožní přiblížit a "rozhlédnout" záběry, plus databázový nástroj, který uchovává katalog všech vašich stop a umožňuje vám k nim přistupovat. / kdykoli je znovu vidět.

Na policejním velitelství máte přístup k vězňům, které můžete vyslýchat, laboratoři, která vám může poskytnout informace o shromážděných důkazech, rozhraní pro aktualizaci databáze, střelbu a nepřátelského šéfa. Ve vašem bytě je navíc jednotka ESPER, kterou můžete použít k procházení fotografií z místa činu. Když navštívíte čínskou čtvrť, jsou tu lidé, s nimiž je třeba popovídat a setkat se s nimi. Buďte opatrní, jak zacházíte s NPC; můžete minout stopu nebo interakci a hra vás nepustí zpět a získat ji. Některé příležitosti jsou buď „spravedlivé“ nebo nejsou vůbec a mohou ovlivnit výsledek hry. Nebojte se, pokud neuspějete (nebo zemřete); můžete začít znovu. Malý vedlejší efekt restartu je, že už nebudete vědět, kdo jsou replikanti; hra na začátku hry přiřadí status náhodného člověka/replikanta, takže po nárazu do zdi nemůžete jen tak projít.

Nyní k některým kritičtějším hodnocením a je toho hodně co kritizovat. Tato remasterovaná verze původního vydání z roku 1997 od Westwood Studios dorazila na Switch v červnu a tato recenze je pro aktualizovanou verzi, která opravila některé hlášené chyby a problémy. Bohužel to nebylo dostatečně opraveno.

Jak již bylo zmíněno výše, vizuální stránka není taková, jakou byste mohli očekávat. Cítím temnou a drsnou atmosféru. Nicméně hra je aussi temný. Nemyslím emocionálně, je to prostě příliš tmavé na to, abych věci viděl. Existuje několik nastavení, která můžete upravit, ale to nestačí.

Pokud máte důkazy a stopy, musíte na ně najet ukazatelem, abyste si je mohli prohlédnout. S nízkými úrovněmi jasu a kontrastu nakonec strávíte příliš mnoho času přejížděním ukazatele na každý čtvereční milimetr v naději, že narazíte na vodítko. (Když už mluvíme o vašem ukazateli, všiml jsem si určitého posunu ukazatele v této hře. Zkontroloval jsem několik dalších her, ale zdá se, že problém se vyskytuje pouze v BR:EE.) Nejen, že Blade Runner: Enhanced Edition du On je temný straně, je to příliš zrnité, jako hudební video z konce 90. Zvukové efekty jsou obecně slušné, ale kroky by mohly dát trochu práce.

Co se týče příběhu a hratelnosti, i zde je co zlepšovat. Zažil jsem minimálně jeden totální pád hry. Možná to bylo náhodné, ale u ostatních problémů se musím divit. Hra nemá tutoriál, takže jste sami, abyste se naučili používat svou jednotku ESPER, databázi stop, zbraň a vše ostatní. Velmi by pomohla rychlá recenze.

Některé ovládací prvky také nejsou nejintuitivnější. Chcete-li získat přístup k databázi vodítek, umístěte ukazatel myši na sebe a stiskněte tlačítko A. Jakmile se dostanete do databáze vodítek, navigace je trochu povrchní.

Stejně frustrující je i hratelnost, sledování vodítek a procházení příběhem. Jak již bylo řečeno dříve, existují vodítka, která můžete minout, a příležitosti promluvit si s NPC, které můžete promeškat a už se nikdy nevrátíte. Dostávám se k tomu, mohou tam být nějaké prvky citlivé na načasování, ale pokud mohou mít smysluplný výsledek ve hře, možná stojí za to dát hráči nějakou milost. Navíc je spousta závodů kolem znovu navštívených webů bez ukazatelů, že skutečně děláte pokrok. Někdy máme pocit, že jen ztrácíme čas a čekáme, až se něco stane. Zjistil jsem, že běhání do a z míst na mapě může být nebezpečné. Vrátil jsem se do bytu a byl jsem skočen, zbit a zabit. Konec hry. Skutečným zklamáním je, že nebylo možné se pokusit bránit (rozbil jsem spoustu tlačítek).

Když vezmeme v úvahu všechny okolnosti, tato hra není připravena na hlavní vysílací čas. Opravdu jsem chtěl mít rád Blade Runner: Enhanced Edition, ale jsou tu problémy téměř se vším, od vzhledu až po hratelnost, díky čemuž je opravdu ohromující.