Recenze: Beeny (Nintendo Switch)

bey-title-png

Beeny je sitcomová 2D plošinovka, ale stojí pouze 99 centů. Za tuto rozpočtovou cenu není co ztratit tím, že ji popadnete. Na to, co to je, je to docela dobré. Konec zkoušky.

Co, potřebujete další podrobnosti? Slušné, zkusím to. V Beeny hrajete za titulární nelétavou včelu, která projde hrstkou krátkých úrovní při hledání medu. Ale pokud ne, jak váš přítel Kiwi, zaměstnaný ve své dílně, zajistí prkna raftu, který staví? Příběh není výjimečný, ale hodí se k žánru při přípravě budoucí hry.

Jakmile rolovací a skákací mechanismus cvakne, zjistíte, že rychle stoupáte vertikálními úrovněmi. Jak rychle? Hru jsem porazil asi za 25 minut. Těch pár nepřátel, kteří existují, je více na obtíž než skutečné hrozby; je to vertikální platforma. Odemyká se určitá hodnota pro přehrávání, ale toto jsou úrovně, které můžete porazit za minutu nebo méně, ale se spoustou cviku a obtížnosti.

Co by mohlo pomoci krátké délce cítit se uspokojivěji? Co takhle možnost udělat si hru těžší? Pokud Beeny spadne, popadne ho trojice větších včel; neexistuje způsob, jak to zakázat. Ačkoli je to příjemná funkce, měla by být volitelná. Sběratelské předměty specifické pro jednotlivé úrovně by také udělaly hodně a mohly pomoci hře působit rozmanitěji, prozkoumatelněji a znovu hratelnější.

Beeny svou prezentaci vypiluje, takže bych se nedivil, kdyby si ji někteří přehráli jen proto, aby si užili památky a zvuky. Na „předrenderovanou grafiku z počátku 90. let“ (myslím Donkey Kong Country) je radost se dívat. Oranžová a fialová obloha prorážející listí, déšť nebo sníh a dobré použití jasných barev jsou některé z vrcholů. A protože jde o 2D plošinovku, vyhýbá se nestandardnímu problému s fotoaparátem, který dříve sužoval vývojáře. 3D toree. Velmi pěkná hudba doprovází i vizuál. Může to být jazzové nebo chladné, ale téměř vždy je to příjemný přínos.

Jedna konkrétní úroveň, kterou bych měl řešit, je úroveň „tichých návštěvníků“. Tyto zamlžené koruny stromů jsou obtěžkané kostlivci a několika useknutými hlavami, které vás pronásledují při přehrávání znepokojivé hudby a zvukových efektů. Je to směšně nekonzistentní, jak tónově, tak mechanicky, se zbytkem hry a jako takové to Beenymu spíše ubírá, než přidává. Velmi šokující a zvláštní.

Beeny ví, co to je, a cena 99 centů to odráží. I když dost dobrý je pravděpodobně to nejvíc, v co může s omezeným obsahem doufat, je to zábava, dokud to trvá. K tomu jistě přispívá i příjemná grafika a hudba.