Recenze: Bayonetta 3 (Nintendo Switch)

bajonetta3c-jpg

Recenze Bayonetta 3 v tomto bodě je z velké části bezvýznamná. Rozumím. Ti, kteří se těšili na tento třetí příspěvek do série PlatinumGames od jeho oznámení před téměř pěti lety, ho již jistě mají. Pokud ve vašem seznamu přání přetrvává, dovolte mi navrhnout, abyste jej mohli smazat.

Neříkám, že Bayonetta 3 je a mal Hra Z prvních dvou položek v sérii jsme věděli, že PlatinumGames ví, jak nabídnout akci, která osloví hráče všech úrovní. Chcete si jen náhodně projít příběhem? Můžeš to udělat. Chcete se trápit nad ovládáním, dokud z vás nebude vyladěný anihilační stroj? Můžete to udělat i vy. Existují zde úrovně obtížnosti, které vám umožní učinit boj tak snadným nebo obtížným, jak chcete.

Příběh zabere jen asi 12-15 hodin, takže se můžete snadno načíst a už na něj nikdy nemyslet. Nebo můžete tento čas zdvojnásobit (ztrojnásobit?) zdokonalováním svých komb, dokud nedostanete zadek, jako by za to byla peněžní odměna.

Ale není to a žoviální Hratelnost: Jakkoli je boj úžasný a průzkum mapy může být odměňující, Bayonetta 3 neustále přichází svým vlastním způsobem s herními mechanismy, které prostě nejsou tak zábavné. A bohužel se zdá, že spletitý příběh se snaží více potěšit fanoušky MCU než hráče; pokud za dalších 30 let uslyším slovo "metaverse" ještě jednou, bude to 10krát moc.

Bayonetta 3 začíná umíráním Bayonetta. Stejně dobře by ji mohl vidět jako postavu síly. Ale ouha, žádný strach; po éteru jsou rozesety stovky Bayonettů. Pojďme najít další! Takže děláme, s pomocí Violy, docela...no, asi nebudu říkat, že je nesympatická, ale jako rodič tří teenagerů nemám trpělivost na ufňukané postavy.

Ale pokud vás jeho chování neodradí, možná jeho bojová mechanika. Jsou velmi odlišné od Bayonetty a nejsou tak zábavné. I když je snadné vytáhnout Bayonettinu schopnost uhýbat, která nastavuje boj v Času čarodějnic na vyšší poškození, Viola vyžaduje dokonale načasované odražení svého meče. To vás vystavuje nebezpečí a vystavujete se poškození, když selžete. Je to dost blízko stylu Bayonetty, aby to bylo zlé a necitlivé.

Ještě méně zábavné jsou bitvy daikaiju, do kterých je Bayonetta nucena. Mnoho démonů, se kterými musí bojovat, je příliš velkých na to, aby na sebe vzala lidskou podobu, myslím, že tak může dočasně přivolat své vlastní obří démony, aby vykonali svou špinavou práci, zatímco bude tančit polonahá v popředí.

Kamera pro tyto bitvy zůstává za Bayonettou, takže boje jsou v dálce, takže je těžké vidět, co se děje. Jsou také velmi objemné a jdou proti všemu, co dělá hru Bayonetta tak zábavnou. Ještě horší je, že Bayonetta může utrpět poškození, i když má své démony, takže strávíte více času snahou o vytvoření vzdálenosti mezi vámi a nepřáteli, než bojem s nimi. Tyto bitvy by byly hezké, kdyby nebyly hlavní součástí hry, ale musíte tyto démony vyvolávat tak často, že hra prostě nikdy nedokáže nabrat na síle.

Třetí odchylka od základní hratelnosti ale funguje docela dobře. Vracející se postava Jeanne hraje ve svých vlastních 2D úrovních stealth misí a ty byly mnohem efektivnější při rozbití jádra hry pomocí několika zajímavých odboček. Byli nároční, ale zábavní a své přivítání nepřežili. Pokud by vývojáři upustili od kaiju a dali nám jen vedlejší mise Jeanne, Bayonetta 3 by poskytla mnohem hladší a poutavější zážitek.

Průzkum úrovní je také dvousečný meč. PlatinumGames zde vytvořili nádherné světy, které je radost prozkoumávat, a naplnili je dobrotami, které můžete objevovat stejně jako vy. Bohužel, mnoho z těchto dobrot lze získat pouze splněním časovaných plošinovkových výzev a jsou příliš obtížné na to, aby byly zábavné. Možná budou snazší se schopnostmi získanými vícenásobným hraním, ale nikdy to nebudu vědět jistě. Rozhodně je můžete ignorovat, ale odměňují vás různými předměty a bonusy, které při postupu opravdu potřebujete. Takže pokud neztrácíte 15, 20 minut pokusem o dokonalé provedení plošinovky, jen si to ztížíte.

"Ale Kirku," káráš sám sebe, "výzva je prodejní argument hry Bayonetta!" To je pravda, ale co s tím? Dalším prodejním argumentem hry Bayonetta je její sexy. Tady je prostě nešikovná. Všechny postavy jsou neohrabané a nepřátelé nezajímaví. Nic není cool. Možná se jen otupěl přehnaný pohled série na herní stereotypy. Nevím.

Vizuální stránka je dobrá a kamera a inscenace některých bitev jsou úžasně bláznivé. Boj je ostřejší než kdy jindy, když máte dovoleno být jen Bayonettou a ona prochází úrovněmi s rychlostí a grácií. Upřímně řečeno, pokaždé, když jsem skočil do Bayonetty 3, získal si mě během prvních 10 minut, ale pak jsem narazil na něco příliš těžkopádného nebo nudného, ​​než abych si to nechal líbit.

A pak se dostanete na konec, který je skoro tak kontroverzní jako klapka hlasové herečky. Nebudu nic zkazit těm, kteří se ho stále snaží dosáhnout, ale řeknu, že to není skvělé. Nemám problém s rozhodnutími, která vývojáři učinili pro samotnou Bayonettu; ona je jejich výtvor a mohou si s ní dělat, co chtějí. Moderní diváci do značné míry zapomněli na důležitost být publikem a někdy prostě musíte odcházet z divadla zklamaní tím, jak věci skončily. Ale upřednostnil bych špatný konec před nerozhodným koncem.

Po pěti letech očekávání se ocitáme u hry, která nám připomíná, jak zábavné byly Bayonetta a Bayonetta 2, ale také o kolik byly lepší. Do této hry bylo vtlačeno příliš mnoho, zdánlivě na úkor samotné Bayonetty: boj a charakter. Pořád je to PlatinumGames, a pořád je to Bayonetta. Je tu zábava, jen je tu víc harampádí, se kterým se musím vypořádat, než bych si přál.