Recenze: Bayonetta Origins Chronicles Cereza and the Cheshire Friendship

Recenze: Bayonetta Origins Chronicles Cereza and Cheshire's Friendship

S Původ Bayonetty, PlatinumGames opravdu šel pro neočekávané. Vybočil z normy Bajonet. Existuje experimentální umělecký směr. Studio se také rozhodlo pro neortodoxní schéma ovládání. To vše dohromady mohlo způsobit nepořádek. Namísto, Původ Bayonetty je mimořádně okouzlující příběh s dobrým tempem zachycující přátelství Cerezy a Cheshire, přičemž využívá různá herní rozhodnutí a umělecké směry, aby více ukázal vývoj postav i jejich vztah.

Cereza je mladá čarodějka z Umbry ve výcviku. Vyhoštěna z komunity kvůli okolnostem svého narození, trénuje s další starší vyhnanou čarodějnicí jménem Morgana. Doufá, že bude dostatečně silná, aby zachránila svou uvězněnou matku. Avšak poté, co jí sen o tajemném chlapci prozradí, že cesta do Avalonského lesa by jí mohla dát potřebnou sílu, zamíří do říše zamořené vílami, které nikdo neunikne. Právě tam ve chvíli tísně přivolá ztraceného démona a oni obývají podobu plyšové kočky, kterou pro ni vyrobila její matka. Slíbili, že odvezou 'Cheshire' zpět do Inferna, jakmile získá sílu, kterou na cestu potřebuje, a vydají se následovat bílého vlka a najít odpovědi.

Všechno je krásné způsobem, který jsem nečekal. Původ Bayonetty se silně opírá o pohádkovou estetiku, se snovým světem vitráží a vypravěčem sledujícím každou akci Cerezy a Cheshirea. Vidíme dva poškozené mladé jedince, jak se sami se sebou smiřují a učí se nejen si důvěřovat, ale i důvěřovat jeden druhému. Byly chvíle, kdy jsem se opravdu staral o bezpečnost postav, a PlatinumGames dbali na to, aby ukázali vývojový vztah prostřednictvím příběhových rytmů a hratelnosti, spíše než aby hráči řekli „teď jsou čarodějnice a démon důvěryhodní spojenci“.

Na rozdíl od typických Bajonet hry, které zahrnují frenetický výbuch akce, Původ Bayonetty je více uvažované dobrodružství. Jsou zde samozřejmě bitvy, i když o to se stará Cheshire. Ale místo toho musí hráč najít cestu klikatým, překrývajícím se lesem Avalonu s využitím schopností obou postav. Jako čarodějnický učeň může Cereza používat magii, která by mohla pěstovat rostliny nebo svazovat nepřátele. Mezitím Cheshire využívá více hrubé síly, která může srazit ostružiní, ploty a nepřátele. Ti dva musí zůstat blízko sebe, kvůli magii Cerezy, která pohání Cheshireovu větší podobu. Jsou však chvíle, kdy prvky prostředí ve stádiích Avalon Forest nebo Tir na Nog nutí oba, aby řešili akce nezávisle, aby zajistili, že oba mohou postupovat.

Platinové hry Nintendo

To je řešeno v podstatě vázáním levého Nintendo Switch Joy-Con na Cereza a pravého na Cheshire. Může se to zdát jako matoucí a křeče v ruce! PlatinumGames však běží způsobem, díky kterému je celý proces pěkně hladký. Ačkoli jsou akční tlačítka a D-pad každého svázány s různými akcemi, nepoužívají se často. Cereza může používat lektvary Umbran s D-padem, pokud nějaké má po ruce, zatímco Cheshire může přepínat mezi elementárními formami se speciálními schopnostmi pomocí tlačítek A, B, X a Y. Spouštěče L, ZL, R a ZR téměř každou akci, plus analogové páky pro pohyb. Při průzkumu lesů jsou pohyby obvykle zhruba synchronizované nebo zahrnují pohyb jedné postavy po druhé, což pomáhá. Nemluvě o tom, že je tu účinný režim Hug, ve kterém Cereza nese Cheshire ve své plyšové podobě, aby si věci usnadnila a pomohla s potřebou magie.

Jediný okamžik, kdy to může být opravdu frenetické, je, když čelíte nepřátelům jako víly. Během těchto bojů může Cheshire použít své standardní nebo elementární schopnosti k útokům na nepřátele. Formy ohně a vody zahrnovaly útoky na dálku, zatímco formy trávy a kamene mohou zahrnovat více bojů zblízka. Cereza je v těchto časech také na hřišti a hráči jsou nuceni neustále napadat své protivníky, zatímco ona je pomocí trnů sváže dohromady, aby je udržela na místě pro Cheshire a zabránila jim v útoku na ni. V soubojích s bossy mohou tyto zážitky působit spíše jako tanec, s konkrétními časy, kdy uvázání nepřítele může znamenat kritickou šanci pro Cheshire zaútočit. To zní jako hodně a je to tak! Ale k mému překvapení vše funguje velmi dobře.

Ale ve skutečnosti je to na etapách Tir na Nog, kde toto párování funguje nejlépe. Jsou to v podstatě malé dungeony, které mi připomínají zakryté svatyně The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Každý má smysl pro účel. Některé jsou povinné momenty, se kterými se během příběhu setkáte, ačkoli se objevují i ​​volitelné momenty. Každá zahrnuje Cerezu i Cheshire pomocí svých jedinečných schopností. Ještě před trhlinou, která vám umožní do ní vstoupit, možná budete muset zažonglovat se schopnostmi každého hrdiny, abyste vyřešili ekologické hádanky a získali přístup ke vchodu. Poté, jakmile budete uvnitř, budete čelit hádankám, které mohou zahrnovat použití nějaké formy Cheshire nebo pečlivý postup jako křehčí Cereza.

Nicméně, jak budete pokračovat, uvidíte, že oba jsou nakonec více než schopni zvládnout jakoukoli výzvu. Pro obě postavy je to koneckonců cesta růstu. Mezi Cerezou a Cheshirem se nejen vyvine přátelství, ale ti dva jsou postaveni jako postavy. Část tohoto vývoje je výsledkem hraní. Pro každého z našich hrdinů existují stromy dovedností a akce hráčů otevírají nové možnosti a přidávají schopnosti. Hratelnost se však může měnit v závislosti na duševním rozpoložení Cerezy a změny postoje můžeme pozorovat v průběhu příběhu. Například, když hledá trhlinu na jevišti Tir na Nog a je obklopena fae, Cereza zaujímá váhavé, namáhavé tempo a mění se řeč jejího těla. V animacích a akcích postav, stejně jako v různých prostředích, je přítomna nálada a postoj. Je dokonce přítomen v uložených datových rámcích nebo krátkých animacích přítomných při aplikaci upgradů na postavy.

Tento porost také zpříjemňuje procházení Avalonským lesem. Také jako THE Legend of Zelda hry, získání nových schopností znamená přístup k novým oblastem. Příběh posílá lidi točící se kolem tohoto zalesněného bludiště. To může znamenat šance na záchranu Wisps, shromažďování záznamů v deníku od ostatních, kteří se ocitli v lese, nebo na nalezení nových prostorů Tir na Nog. i když je mapa stylizovaná, je docela dobře čitelná a PlatinumGames nabízela funkce, které usnadňují navigaci zpět někam, kde jste ještě nedokončili průzkum.

Když už mluvíme o dalších funkcích, Původ Bayonetty je také jednou z nejdostupnějších her, které jsem v roce 2023 hrál. Je určena pro hráče všech úrovní dovedností. Lidé si mohou nastavit obtížnost setkání, stejně jako to, zda se akce provádějí poklepáním nebo podržením a zda má někdo přístup k nekonečné magii. Můžete si také nechat spustit naváděcí světla, která vás zavedou do center Sanctuary, kde si můžete uložit strom dovedností nebo k němu získat přístup. Nejužitečnější je však možnost udělat z Witch Pulse manuální nebo automatickou funkci. Tato akce založená na rytmu je způsob, jakým Cereza využívá část své magie k ovlivnění prostředí kolem sebe. I když to není nikdy příliš náročné, pokud se toho děje hodně (nebo někdo hraje dlouhé sezení), může upřímně pomoci nechat hru, aby se zabývala vstupy, abyste si mohli užívat, co se kolem vás děje.

Původ Bayonetty je nádherný pohled na druhou stranu jedné z nejoblíbenějších postav PlatinumGames. Je to hra, o které byste si na první pohled mohli myslet, že kvůli netradičnímu schématu ovládání nebude fungovat. Ale díky některým chytrým návrhovým rozhodnutím ano. Umělecký směr je nádherný a vhodný vzhledem k vlivům víly. Vše završte okouzlujícím a kvetoucím přátelstvím mezi Cereza a Cheshire a Původ Bayonetty je potěšením.

Origins of Bayonetta: Cereza and the Lost Demon dorazí na Nintendo Switch 17. března 2023. K dispozici je demo.