Recenze: Arkanoid – Věčná bitva (Nintendo Switch)

arkanoid-title-png

Arkanoid – Věčná bitva je nejnovější ze série ultimátních trháků, ale je nejlepší? Ne, i když je to pořád zábava.

Titulární Věčná bitva je hlavním režimem této položky a nabízí až 25 hráčům, aby soutěžili online. Hráči jsou vyřazováni jeden po druhém, dokud nezůstane pouze jeden přeživší. Zatímco zobrazení na pozadí různých konkurentů může být rušivé, tento režim může být zábavný na okraji vašeho sedadla, zvláště pokud se pohybujete na zadních čtyřech. To dává práci nohou pro soutěživé typy. Ale online aktivita je bohužel dost prázdná. Podařilo se mi získat jen několik hráčů na opakované pokusy, zbytek dokončila počítačová AI. Takové je riziko, když je váš primární režim vázán na online hru.

Pokud se online rarita ukáže jako zklamání, existuje dvojice režimů pro jednoho hráče. Retro je arkádová hra (bez ovládacích prvků pádla), zatímco Neo je aktualizovaná verze zmíněné hry.Na rozdíl od režimu Arkanoid vs Space Invaders ve Space Invaders Forever zde nejsou žádné ovládací prvky pohybu ani hmaty, které by se pokusily simulovat originál. Mohlo by to být to, co ve mně dítě NES nadávalo, ale speciální pádlový ovladač Arkanoid NES byl ikonický. Ať tak či onak, oba jsou zábavné způsoby, jak trávit čas, přičemž Retro poskytuje určitou nostalgii, která jistě vykouzlí úsměv. V Eternal Battle je ale lepší režim.

Oproti tomu pro dva až čtyři hráče to je. Úprava vašeho soutěžního hřiště se zakrytými mířidly na nerozbitných blocích nikdy nezestárne. "Ještě jednou" byl pravidelný výrok v domácnosti Gouldových. Samozřejmě jsem věděl, že tento režim bude zábavný, protože jsem hrál stejným způsobem v nejnovější hře pro domácí konzoli Arkanoid, Arkanoid Plus! (viz našich 20 nejlepších her pro WiiWare z vydání PNM 37). A jsou to právě vzpomínky na toto vydání, díky kterým si uvědomuji, jak moc je Eternal Battle ve srovnání s ním špinavá.

Očekávané možnosti jsou v této nové hře vzácné. Nastavení obtížnosti a rychlosti je MIA. Chcete mít možnost hrát si s bariérou nebo pravidly života? Je to zakázané. Co takhle deaktivovat nepřátelské překážky, nepochybně otravnější než hrozivé? Promiňte. Hodinový nebo kooperativní režim? Opět ne. Poslední jmenovaný je zvláště zklamáním, protože Arkanoid nabízí překvapivě zábavný kooperativní zážitek. Za 29,99 $ jsem od Eternal Battle čekal více.

Abychom byli spravedliví, má to několik výhod. Oceňujeme nastavení zvuku, žebříčky, dunění a odemykatelné vzhledy. A nenarazil jsem na žádný problém, naštěstí. Arkanoid je nadčasový, oblíbený bubeník Breakout se zajímavou historií, které si vážím. Tato verze je slušná; ve srovnání se svým předchůdcem bledne. Dokonce i mnoho dalších arkádových aktualizací na Nintendo Switch nabízí více, včetně muzeí na historické turné nebo dřívějších vydání her.

Arkanoid Eternal Battle je přístupná hra, která nabízí nadčasovou zábavu. Ale stejně jako Bubble Bobble 4 Friends je to další arkádová klasika Taito, která udělala jeden krok vpřed, dva kroky zpět. Přináší méně obsahu na stůl a zároveň žádá hráče o více peněz. Vzhledem k tomu, že online je město duchů, doporučuji počkat na snížení ceny.