Recenze: Anno: Mutationem je Moody Cyberpunk Sendup na Switch

z Anno: Mutationem Byl spuštěn v roce 2019 jako součást iniciativy China Hero Project společnosti Sony a vzbudil zájem fanoušků díky své jedinečné kyberpunkové estetice. I poté, co se „klasický“ neony prosycený kyberpunkový styl v posledních titulech vrátil, jeho fúze 2D pixel artu a low-fi 3D modelů mu pomohla vyniknout na stále podobném poli. Nyní, když je hra venku, má vývojář ThinkingStars konečně šanci dokázat, že za tímto stylem je podstata.

Pokud tuto hru sledujete, pravděpodobně vám bude její úvodní obrázek menu (který používám výše) docela povědomý: byl to nejběžnější obrázek dostupný z Anno: Mutationem před vydáním. Je to sugestivní nastavení, s protagonistkou Ann Flores posazenou jako závodní královna na rozmarném LED autě, podporovaném neonovou září tisíce městských nápisů. Je pravda, že jde o velmi archetypální kyberpunkový obrázek, ale zábava ze skutečného hraní hry spočívá v objevování, že v ní existuje celý svět a v podpoře známé a poutavé atmosféry.

Ann přežívá trýznivý každodenní život Skopp City tím, že dělá drobné práce a žoldácké práce. Je to tak trochu osamělý vlk, obvykle operující sólo a pouze v doprovodu své partnerky Ayane, geniální hackerky, která se většinou objevuje v hologramové podobě. Tato vzdálenost jejich vztah neoslabuje a jejich žertování a interakce jsou mnohem jasnějším vyvrcholením než jakékoli množství podrobných sci-fi znalostí.

Ann je většinou stoická, a to z dobrého důvodu: je to specialistka na kybernetický boj trpící záhadnou nemocí zvanou „Entanglite“, která ji přivádí k šílenství a zraňuje kohokoli v její blízkosti. Dobré v boji, špatné pro společnost. Ale její interakce s Ayane opravdu změkčují Annin kamenný zevnějšek, díky čemuž jsou oba přitažlivější. Vše poměrně efektně prodávají jejich vokální projevy a roztomilé animace.

Jejich pouto také tvoří hlavní příběh Anno: Mutationem snazší být přítomen. V prostředí Skopp City je spousta detailů, zmiňovaných v dialogu a roztroušených po sběratelských předmětech, ale není vždy snadné je rozebrat. Detaily mají ve zvyku létat hráči nad hlavou (nebo alespoň mou hlavou) a některé příběhové nitky, které se zdají důležité, mizí, když uvolníte zhruba dvanáct hodin kampaně.

Nepomáhá tomu ani fakt, že alespoň v kapesním režimu je text ve hře špatně čitelný. Anno: Mutationem trpí touto tendencí, kdy porty Switch nepřizpůsobují své uživatelské rozhraní velikosti obrazovky v kapesním režimu, což snižuje zážitek při hraní z ruky. Proto vám doporučuji využít dokovanou hru, pokud můžete. Také jsem si všiml, že doby načítání byly na Switchi znatelně delší než v porovnání s mými krátkými testy na PC a PS4 verzi hry. Nejsou přehnaně dlouhé, ale rozhodně delší.

Hra jinak běží v pohodě. Hratelnost v Anno: Mutationem se dělí na bojové a nebojové části. V nebojových sekcích může Ann volně prozkoumávat oblast v hybridním 2D/3D stylu bočního rolování. Zde se odehrává většina příběhu s vedlejšími úkoly, cutscénami, dialogy a dokonce i minihrami. Ann umí hrát malé videohry, hackovat dveře a zámky a dokonce házet drinky do baru s drzými odkazy na kyberpunkového spolucestovatele. VA-11 Hall-A. Boj se odehrává v akčním stylu platformy s bočním rolováním. Hráči provedou Ann etapami a prosekají nepřátele pomocí kombinací střelných zbraní a zbraní na blízko. Skenování nepřátel a hledání správné zbraně potřebné k prolomení jejich obrany vyžaduje poměrně hodně strategie a může to být docela hektické, když je na obrazovce mnoho nepřátel najednou. Někdy to způsobuje problémy, protože někdy budete chtít zamířit na létajícího nebo vznášejícího se nepřítele typu dron, abyste místo toho plýtvali drahocennou municí a zastřelili nejbližšího padoucha.

Ann a Ayane

Boj je podporován systémem tvorby a levelování, ale ve vší upřímnosti tento aspekt působí nedostatečně. Všechno je příliš drahé, takže v době, kdy jsem hru dokončil, jsem nashromáždil dostatek zdrojů na upgrade jen několikrát. Anno: Mutationem možná by lépe posloužil jednodušší systém, který jednoduše rozdával upgrady, než aby nechal hráče zkoušet je vydělat systémem příliš hlubokým na hru této délky a linearity.

V konečném důsledku se však jedná o drobné výtky. Anno: Mutationem je úžasným rozletem klasického kyberpunkového anime s příběhem, postavami a bojem, které snadno podpoří jeho ohromující estetiku a vizuální stránku.

Anno: Mutationem je k dispozici na Nintendo Switch, PS4, PS5 a PC.