Recenze: Aka (Nintendo Switch)

aka-title-png

Aka si s sebou na cestu vzal tři věci: dopis od vzdáleného přítele, meč, o kterém přísahal, že už mu nikdy neuřízne končetiny, a válkou zničenou minulost. Přezdívka, který vyvinul Cosmo Gatto a vydal NEOWIZ, je simulací života vysloužilého vojáka, jehož dalším úkolem je nalézt vnitřní klid. Cesta k jeho získání se však může zdát nedosažitelná, když čelíte svým vnitřním démonům, přizpůsobujete se životu na ostrově a vypořádáváte se s otravným hmyzem (a ne, nejen s tím, který najdete ve své zahradě).

Po útěku z bojiště "The Great War" a příjezdu na Isle of Pines je jediným požadavkem Akina přítele Thoma, aby se o něj postaral. Poskytuje našemu antropomorfnímu příteli, pandě červené, útulné místo, které může nazývat domovem, semínka, trochu znalostí o zahradě pro jeho buřtíka a nabízí mu malý, ale poklidný otevřený svět k prozkoumání.

Jak Aka začíná novou kapitolu svého života, vy, hráč, vezmete věci do svých rukou. Příběh není lineární, takže máte svobodu hrát svým vlastním tempem a soustředit se na jakýkoli aspekt hry více než na ostatní: zahradničit, abyste nakrmili půdu a zvířata, uklízet ostrovy, které jsou poseté odpadky a pastmi, nebo dokonce vyzvěte několik chlupatých, chlupatých NPC na hru karet, mramorové bludiště nebo předveďte své rytmické dovednosti s chladnou koalou na pláži, než budete pozorovat mraky, plavat s opicemi nebo krmit dračí mláďata.

Aka zemědělský systém nachází inspiraci v permakultuře. Udržitelné zahradničení je téměř jako umělecká forma, kde design a správa vaší zahrady koreluje se zdravím plodin, které sklízíte. Zasazením cibulových semínek například vedle semen mrkve zabráníte hmyzu od obou rostlin. Svou první várku semínek dostanete z chatrče vedle vašeho domu (a možná i pár proklouznete k vašemu sousedovi). Budete muset shromáždit zdroje, které najdete po celém ostrově, aby mohl kovář společně vyrobit nástroje, které budete potřebovat k údržbě vaší zahrady. Na rozdíl od populárních simů Údolí Stardew et Animal Crossing: New Horizons, mletí pro materiály a pro výhody sklizeného ovoce a zeleniny není nutné! Tyto úkoly mohou být stále náročnější na pracovní sílu, než je nutné. Dokonalé umístění k obdělávání půdy, zasazování semen a sklizni plodin je samo o sobě výzvou. Framerate může občas při projíždění ostrova trochu klesnout.

Kromě typických herních aktivit simulujících život Aka nejvíce září prostřednictvím příběhů sdílených obyvateli ostrova, z nichž někteří jsou duchové zatíženi svou minulostí a stejně jako Aka se s nimi musí konfrontovat a smířit se s nimi, než budeme moci jít dál. . Prostřednictvím sdílených příběhů a zážitků se Aka setkává tváří v tvář se svou vlastní traumatickou minulostí, a to je to, co žene příběh kupředu.

Dokončování questů také postupuje ve hře. Hráči budou questy dostávat pouze interakcí s okolním světem. I když k tomu existuje jen malá pobídka, čím více úkolů splníte, tím čistší a krásnější bude ostrov, tím větší bude důvěra a čím hlubší pouta navážete s obyvateli ostrova. dostat se tváří v tvář. - konfrontovat a konfrontovat svou traumatickou minulost. Bohužel se questy dost opakují, protože jsou téměř stejné na všech ostrovech.

Přezdívka dělá velmi malou přilnavost, i když by to bylo zváženo. Například tahová karetní minihra podobná RPG může být při prvním hraní matoucí, protože postrádá tutoriál. Samozřejmě, že po pár hrách začnou dávat smysl zbraně, srdce a žlutý kruh s čísly, které ukazují, kolik bodů můžete použít za kolo. Ale bylo by hezké vědět, než oslepnete! Přezdívka také promeškala perfektní příležitost využít funkci gyroskopu Nintendo Switch v mramorovém bludišti minihry, kde hráč musí naklánět páku, která ovládá krabici, různými směry, aby zavedl mramor do díry.

Rozložení tlačítek Nintendo Switch působí jako dodatečný nápad a navigace v uživatelském rozhraní může být docela nepohodlná. Otevření inventáře vás může zamrznout v animaci, kterou lze opravit pouze v případě, že vstoupíte a opustíte budovu nebo úplně restartujete hru. Můžete také cestovat do nepříliš tajné oblasti Pine Island, kde vypadnout z prostředí a snažit se najít cestu zpět. Opět je čas hru restartovat. Život v důchodu by neměl být tak stresující. Naštěstí byly nedávno vydány záplaty, které některé z těchto problémů opravují.

Přestože je jeho hra poškozena technickými obtížemi, krásné akvarelové cutscény, umělecký styl ve stylu ghibli a meditativní hudba ve svěžím izometrickém prostředí udávají tón a vyhovují jeho atmosféře.

Celkově, Přezdívka je solidním pokusem o žánr simulace života, který se opravdu trefuje do pohody a pohodlí, místo aby byl jako ostatní ve stejném žánru, což jsou odvážnější hry na řízení času a zdrojů. Děj je jednoduchý a dostatečně dojemný, ale nesplňuje svůj příslib klidu (pro hráče samozřejmě). Takže to bude těžké najít pro Aka, když hra potřebuje větší údržbu.

Přezdívka je k dispozici ke koupi na oficiálních stránkách Nintenda a eShopu Nintendo Switch za 12,99 $.

The post Recenze: Aka (Nintendo Switch) appeared first on Pure Nintendo.