Recenze: Adventure Academia je pro své dobro příliš dobrodružná

dobrodružná akademická recenze

Nejnovější hra od Acquire, Adventure Academia: The Fractured Continent, je hodně. Jmenuje se JRPG, ale silně se přiklání na stranu dungeon-crawlera, obsahuje prvky z obou žánrů a velmi lehce se ponoří do real-time strategie. Tím však ze sebe dělá ukázkový příklad věty „všechny šmejd je mistrem žádného“. Pokusem proniknout na nové území, aniž bychom vytrhli některé z jeho kořenů, Dobrodružná akademie nakonec má dojem, že se nachází uprostřed krize identity. Sem tam se určitě najdou pozitiva a oceňuji, že Acquire zkouší nové věci, ale evidentně jde o experimentální oblasti. Bohužel, tyto zkušenosti mají tendenci propadnout.

V první řadě je tu příběh. Je to docela přímočaré a nepřináší nic nového ani vzrušujícího, ale na udržení hry to stačí.Hlavní hrdina Alex a jeho přátelé se vydávají na cestu, aby našli Alexova zmizelého otce. Během toho využijí sílu Orbu vládce, artefaktu předávaného z Alexovy rodiny po generace, aby zachránili svět. A je to. Neexistují žádné překvapivé zvraty nebo události, které by změnily příběh. To, co je napsáno na krabici, se přesně stane. Ale to není nutně špatná věc. Příběh nemusí být příliš pohlcující nebo vás držet ve střehu. Jediné, co má udělat, je poskytnout herní podporu, a i když to může být nevýrazné, svou práci zvládne. Skoro by mě naštvalo víc, kdyby byl příběh hlubší.

Pokud jde o Dobrodružná akademie, je tam spousta nepořádku v podobě mnoha různých systémů. Patří mezi ně mimo jiné Party, Gear, Recruitment, Magic, Rank a Course. Jo, a nezapomeňme na mise, které tvoří převážnou část hry, obchod, kde si můžete koupit a prodat vybavení, a systém upgradu vybavení. V této hře se toho děje hodně a několik věcí se zdá zbytečných, což vytváří trochu nafoukanosti, kterou může být těžké sledovat.

Pro začátek je tu párty. Hráči mohou vytvořit skupinu až šesti členů vybraných z deseti různých ras. To dává hře prvek strategie, protože každá rasa má svůj vlastní styl boje a kouzlo. Kromě toho mají členové party každý tři sloty pro převodovky. Dostanou zbraň a další dva kusy vybavení a veškeré vybavení může mít efekt, který dodá další zvýšení statistik. Všechno jsou to docela standardní RPG věci.

Vytvoření party je místo, kde narazíte na první zdánlivě zbytečnou funkci. Při náboru nových členů party přichází každá potenciální postava se třemi osobnostními rysy ze seznamu více než osmdesáti. Zdá se, že ty ovlivňují počáteční statistiky postavy, ale nejen, že jsou tak malinké, že je lze bezpečně ignorovat, ale také si nejsem úplně jistý, jestli je to kvůli vlastnostem a ne jen náhodným výkyvům. Upřímně, je mi záhadou, proč je to vůbec součástí hry. Připadá mi to jako něco, co mělo mít nějaký význam a pak to zůstalo nedokončené, což jen přidává na nepořádku. Systém náboru je jednoduchý a bezplatný, takže to není v žádném případě nevýhodou. Je to prostě úplně k ničemu.

Adventure Academia: The Rookie of the Fractured Continent

Mise jsou kde Dobrodružná akademie se opravdu dostává do hry, ale termín "hraní" používám trochu volně. Není toho moc co dělat. Každá mise vrhne Alexe na to, co je v podstatě herní deska, kterou je třeba projít, a jediné, co hráč skutečně udělá, je říct skupině, kam se má přesunout. Alex povolá členy party, aby za něj bojovali (neútočí) a ti automaticky zaútočí na blízké nepřátele. Jediní útočící hráči se podílejí na výběru magie, kterou mají použít, a i to je, upřímně řečeno, tak zbytečné, že jsem málem zapomněl, že tato funkce úplně existuje.

Adventure Academia: Bitva o rozbitý kontinent

Kde magický systém narazí na zádrhel, je systém hodnocení, který zahrnuje úrovně v misích, které zvyšují statistiky postavy. Použijte kouzla v Dobrodružná akademie, jako ve většině her, stojí MP. Systém hodnocení stojí také MP. Když se rozhodnete použít jednorázová kouzla nebo zvýšit statistiky postavy během trvání mise, je celkově lepší varianta. Jediný okamžik, kdy jsem opravdu použil magii, byl, když jsem se ocitl obklopený velkou skupinou nepřátel nebo když jsem bojoval s bossem, ale v té době mě to nezachránilo před ničím, co by pravidelné útoky mé skupiny mohly způsobit. . nerozebírat. Celkově se zdá, že kouzlo je zde pouze proto, aby byly různé rasy rozmanitější, aniž by se přidala nějaká skutečná podstata. Podobně jako u osobnostních rysů je to další systém, který nijak zvlášť neubližuje, ale ani moc nepřidává.

K magickému systému se také váže Dobrodružná akademiekurzový systém. Dokončením misí získáte SP, který se utratí za to, aby se postava vylepšila v její současné školní kariéře, získala pro ni trvalé buffy a zlepšila její kouzla. SP můžete také utratit za upgrade postavy na nový kurz, který změní to, co dělá jejich magie, a poskytne jim přístup k ještě trvalejším buffům. Není to tak špatné, pokud jde o zlepšení statistik, ale to je vše, na co jsem to opravdu použil. Magie je tak ohromující, že jsem nikdy neudělal nic s průběhem postavy podle toho, jaké kouzlo si upgradovala nebo odemkla.

Adventure Academia: Kurz rozbitého kontinentu

Ne o všem Dobrodružná akademie je však špatné nebo zbytečné. Jak již bylo zmíněno, systémy party a vybavení jsou velmi dobré. Pěkné je také vylepšování výbavy, při kterém utrácíte peníze za upgradování výbavy a je fajn mít systém hodnocení. A i když bych těžko řekl, že tato hra je poutavá, rozhodně jsem ji nehrál rád. Nespěchal jsem, abych začal znovu hrát pokaždé, když jsem musel přestat, ale nespěchal jsem ani s tím, abych to vypnul. Ve skutečnosti jsem se dokonce několikrát přistihl, že ztrácím pojem o čase.

Pro všechny účely Adventure Academia: The Fractured Continent Měla by to být špatná hra. Hra není super intuitivní a snaží se dělat příliš mnoho, takže je nafouklá a trochu matoucí. Ale věci, které dělá dobře, dělá správně. Každý z členů kapely má své vlastní jedinečné role, aniž by byl příliš specializovaný. Systém vybavení je velmi jednoduchý, ale nabízí mnoho možností. Upgrady využívající pouze herní měnu omezují drcení materiálu na minimum. Skřítci v misi také vypadají dobře, což je vždy plus. Kdyby se část tuku ukrojila a udělalo se trochu víc práce, aby věci jako magie byly životaschopnější, bylo by to mnohem více výhod. Bohužel tomu tak není a z toho, co nám zbylo, se zdá, že by to mohlo být v pořádku, kdyby se tolik nesnažil udělat totéž.

Adventure Academia: The Fractured Continent je nyní k dispozici pro Nintendo Switch, PlayStation 4 a PC přes Steam.