Recenze: Sonic Origins (Nintendo Switch)

sonic-origins-feature-image-png

V mnoha ohledech je Sonic Origins šitý na míru pro ty z nás, kteří vyrostli na SEGA Genesis na začátku až do poloviny 90. let.Vrátí mě to zpátky do doby, kdy jsem byl dítě, přebíral klasiku z dětství a vylepšoval je. A pro méně nostalgické hráče? Stojí tyto „staré dobré časy Sonic“ za to v roce 2022?

Nebudu trávit mnoho času rozebíráním prvních dvou her Sonic, které byly znovu vydány. alors často (na eShopu Switch si stále můžete koupit obojí). První titul jistě a nepřekvapivě nejhůře zestárnul. To ale nesnižuje jeho důležitost a já se vždy rád potuluji po Green Hill, poskakuji po Spring Yardu nebo navštívím Star Light Zone.

Pokračování se zlepšilo téměř ve všech směrech. Od představení Tails až po vyšší rychlostní zkoušky a zábavný režim pro dva hráče si tohle můžu často zopakovat. Obsahuje některé z mých oblíbených oblastí seriálu, o kterých bych mohl (a pravděpodobně budu v budoucím vysílání) dlouze mluvit. Dosáhli rovnováhy mezi rychlostí a plošinovostí, se kterou se předchozí hra potýkala. To by byl dobrý výchozí bod pro nové hráče Sonic.

Velké tituly v této sbírce jsou Sonic CD, Sonic the Hedgehog 3 a Sonic & Knuckles, protože byly znovu vydávány mnohem méně často. Předpokládejme, že jste hráčem pouze pro Nintendo, jehož poslední možností byla více než deset let stará sbírka DS a před 17 lety GameCube? ! V tomto případě už jen toto trio stojí za sběr. Ale proč?

Sonic CD je možná nejlepší hra Sonic, jakou jste kdy hráli, vydaná na nešťastném CD SEGA. Zachovává si třízónové/aktové nastavení jako Sonic 1, přičemž třetí je menší, aby se více soustředilo na setkání s bossy. Byla to první hra Sonic, kterou jsem hrál, a která neobsahovala akt, kterého jsem se bál hrát. To, co je dělá tak zábavné, je to, že díky cestování časem existují čtyři varianty každého z nich. Nyní s zahrnutou palubní deskou je způsob pohybu mnohem vylepšen. A žádná časová omezení znamenají, že si můžete užívat minulost, přítomnost a budoucnost, jak chcete. Takže jsem ho porazil tím, že jsem poprvé udělal všechny „dobré budoucnosti“. Kdyby mě teď viděl můj ročník 1994.

Součástí jsou oba soundtracky a oba jsou naprosto úžasné. Japonci mají tendenci mít lepší melodie „dobré budoucnosti“, zatímco Severní Amerika má vyšší melodie „špatné budoucnosti“. S čistší animací a možností hrát jako Tails má Sonic Origins definitivní verzi Sonic CD.

Sonic 3 je hra, po které mám nejmenší nostalgii, nevlastním kopii až do vydání Mega Collection téměř o deset let později. Je legrační, když si vzpomenu, že to byla hra, která převedla mého přítele ze školy, který je pouze Nintendo, na SEGA. "To mění život," řekl. Ale to jsem odbočil. Navzdory menšímu počtu vzpomínek je to další hra, kde vítězí každá zóna (ačkoli fáze jsou nižší než v předchozích dvou hrách). Původně jich bylo jen šest, a i když některé byly trochu známé, jedná se o větší oblasti. A i když na tom už nezáleží, měl funkci ukládání, kterou předchozí číslované záznamy postrádaly. Načase!

V podivném retconu, SEGA umožňuje pouze možnost hrát 3 "uzamčené" s nadcházející hrou Sonic & Knuckles. Poslední jmenovaná je další dobrá hra s titulním Knuckles hratelným poprvé a vozíkem, za který jsem jako dítě utratil 70 dolarů! Při kombinování je nejlepší způsob, jak hrát, neexistuje žádná dobrá omluva pro to, že nemáte příležitost zažít je tak, jak byly původně vydány. Chápu, že SEGA měla v té době plány, ale obtížný vývoj Sonic 3 vedl ke dvěma vydáním v roce 94. A žádné mody nebo krádeže možností to nezmění. Takže pokud máte hezké vzpomínky na Sonic & Knuckle jako já, budete muset nejprve porazit Sonic 3. Ale to není špatná věc.

Cítím se nucen stručně pohovořit o některých hudebních změnách v Sonic 3, protože vyvolaly mnoho diskuzí. Oblasti "Carnival Night", Ice Cap" a "Launch Base" vypadají všechny jinak než ve verzi Genesis. Pokud se chcete vydat do králičí nory Michaela Jacksona, můžete se o tomto kuriózním příběhu dozvědět více. Bez tuny nostalgie po originálu mohu říci, že tyto skladby (původně vydané na PC v roce 1997) jsou docela dobré. Vlastně preferuji tuto verzi "Carnival Night" před originálem, který mi přišel nudný a pronikavý (nesouvisející, toto je také jediná oblast, kde jsem našel významný problém s balónky, které se neobnovují). Číslo „Launch Base“ může také stát proti sobě. Jedinou ztrátu, kterou jsem cítil, byla „Ice Cap“, oblíbená mnoha. Skladba v této sbírce pravděpodobně celkově sluší Sonicovi lépe, ale originál má to jisté, co tahle postrádá. Každopádně bez ohledu na hudbu zůstává Sonic 3 vynikající hrou.

Pojďme si probrat doplňky v Sonic Origins, počínaje odstraněním slona v místnosti. DLC, inzerované zmateně prostřednictvím špatně postavené grafiky, bylo zbytečné. To vede k ceně této kolekce hodně přes 40 dolarů a zanechává ve vašich ústech kyselou chuť.

Kromě zvýšení ceny je tu skutečnost, že i u DLC chybí očekávané funkce, které se nacházejí v jiných vydáních Sonic on Switch. Režim „Ring Keep“ a stavy uložení nalezené (ve verzích SEGA Ages Sonic 1 a 2), abychom jmenovali alespoň některé. Také nás škádlí box art a hudba z her jako Sonic 3D Blast a Knuckles Chaotix, které jsou MIA. Skutečnost, že SEGA je téměř všeobecně nazývána pro svůj DLC přístup, je výmluvná.

Úvahy o tom, co mohlo být zahrnuto, a reptání stranou, možná hlavním tahákem je Anniversary Mode. Širokoúhlý, tyto hry nikdy nevypadaly lépe. Levným záběrům a pomůckám pro hledání alternativní trasy se lze snáze vyhnout, zvláště v nejnovějších hrách Sonic. Životy byly vyměněny za mince, další chytrý doplněk na podporu průzkumu. Mince lze použít k odemknutí umění, hudby, opakování rychlostních zkoušek a dalších. Přidejte nějaké zábavné cutscény a máte velmi pěknou nabídku.

Další doplňky, které podporují opakované hraní, jsou výsledkové tabulky a odemykatelný zrcadlový režim. Mezitím mise berou známé oblasti a dávají jim nádech podobný remixu NES. Chcete porazit scénu jako mini Sonic? Nebo dosáhnout cíle s vybaveným štítem? Toto je jen několik z více než 70 dostupných příkladů. Všechny dobré věci pro Sonic Origins, které jsou výzvou pro nováčky i veterány.

Předražené DLC a podivné opomenutí stranou, faktem je, že všech pět her z této kolekce jsou mrazivé klasiky a nikdy se nehrály lépe. Ti bez nostalgie mohou přirozeně čekat na výprodej a trochu lesku navíc. Ale Sonic Origins bude skvělým výletem do paměti, pokud jste byli fanouškem Genesis v dobách 16bitových školních debat. Jsou nekonečně znovu hratelné.