Recenze: Sonic Frontiers (Nintendo Switch)

sonic_frontiers_main-jpeg

Sonic the Hedgehog měl docela drsný život. Mělo to pozitiva (Genesis a původní hry Dreamcast) až po několik docela strašných selhání (Sonic 06, Sonic Boom: Rise of Lyric, Sonic Forces – ano, byl jsem tam). Franšíza Sonic se nebála experimentovat, ale pokud budeme upřímní, většina experimentů nefungovala. Sonic Frontiers se snažili posunout zážitky na jejich nejodvážnější úroveň. Sonic Frontiers se inspirují jinými franšízami, které se proměňují v zážitky z otevřeného světa, a posouvají Sonic do velkolepého zážitku „otevřeného prostoru“. Výsledky opravdu nejsou takové, jaké jsem očekával. Zatímco hra má svou slušnou porci závad a celkovou výstřednost, se kterou nemůžete vždy držet krok, Sonic Frontiers je překvapivě zábavná hra, kterou byste si měli vyzkoušet. Jen si uvědomte, že zážitek z Nintendo Switch nebude tak silný jako u jiných platforem.

hranice zvuku začíná krátkým představením našich hrdinů Sonica, Tailse a Amy. Po digitální anomálii je Sonic záhadně vtažen do „kyberprostoru“ nebo v tomto případě do výukové úrovně zasazené do Green Hill Zone. Jakmile budete hotovi, budete vysazeni na prvním z pěti otevřených míst: na Isle of Kronos. Ukáže se, že Sonicovi přátelé chybí a je na vás, abyste je našli a zachránili.

Jedním z hlavních aspektů hry Sonic Frontiers je její otevřená hratelnost. Proč open-zone a ne open-world? „Otevřený svět“ znamená mnohem větší svět k prozkoumání, zatímco Sonic Frontiers vám nabízí velké, omezené oblasti, které nejsou propojeny. Je to velký posun pro sérii, že má tolik prostoru k běhu a funguje to úžasně. Díky této svobodě je konečně Sonic's Speed ​​potěšením neustále používat (jakmile upgradujete rychlost jeho běhu tak, aby byla vyšší než jeho výchozí. Upřímně řečeno, nikdy nebylo tak zábavné jednoduše procházet oblastmi a vidět každý centimetr ostrova nebo objevte novou cestu do nových oblastí mapy.

Tento pocit otevřeného světa je posunut na zcela novou úroveň s různými kolejnicemi rozesetými po celé oblasti. Tyto kolejnice vedou na další plošiny, vysoko na obloze nebo nad vodou, které zase vedou k odměnám a darům (jako kousky srdce, peníze nebo skryté poklady). Prozkoumávání je velmi zábavné a vřele doporučuji věnovat čas procházení každé oblasti.

Samotné oblasti jsou zajímavé k prozkoumání, se všemi druhy věcí, které můžete dělat, komunikovat s nimi nebo s nimi bojovat v každé oblasti. Je snadné se na pár minut proběhnout a narazit na nejrůznější výzvy, nepřátele a vedlejší úkoly. Každá oblast má řadu míst k objevování. Od starověkých ruin, obřích titánů (s nimiž můžete nebo nemusíte chtít bojovat hned), až po skryté cesty uvnitř vodopádů, v každé oblasti je toho hodně k objevování. To znamená, že bych měl zmínit, že hra vyžaduje odemykání mapy kousek po kousku plněním miniher, které odemknou náhodné části mapy. Na druhé straně, čím více odemknete, tím více získáte úplný obrázek o ostrově. I když ostrovy nejsou příliš velké, stále je možné se trochu ztratit, pokud nemáte odemčenou velkou část mapy.

To je nevýhoda Sonic Frontiers, jeho objevitelnost. Tam, kde vás hra jako The Legend of Zelda: Breath of the Wild láká tím, že vás škádlí identifikovatelnými světovými značkami (svatyně, vesnice, co to tam je), Sonic Frontiers má problémy s pop-in. To znamená, že tato ID nelze vidět, pokud nejste nad nimi. To není zásadní problém, protože běhání po okolí je docela zábavné a je hezké mít překvapení, ale je těžké vědět, kde jste a kam jdete.

V minihrách, které společnost Sonic Frontiers uvedla na trh po celém světě, je také poměrně velká rozmanitost. Některé z nich sahají od jednoduchého „závodu na značku, než vyprší čas“ až po zábavná zpětná volání k předchozím hrám Sonic. Big the Cat se vrací a vy si s ním můžete zahrát rybářskou minihru. Sonic se také může vrátit a zažít celou minihru Genesis Sonic Spinball a další. Je to zábavné a upřímně řečeno, návratové minihry jsou moje oblíbené, hlavně proto, že nevíte, co tam je, dokud je nezahrajete. Samozřejmě časem pochopíte, že přesýpací hodiny znamenají závod a že rybaření probíhá nejblíže vodě. Přesto je zde dostatek rozmanitosti, abyste se mohli zapojit do těchto miniher s vedlejšími úkoly.

To znamená, že vaše potěšení z miniher bude pravděpodobně záviset na vašich předchozích zkušenostech se Sonicem. Pokud jste někdo, kdo nikdy nehrál předchozí tituly Sonic nebo jste v sérii relativně nováčci, návraty vám nic neřeknou. Můžete je mít rádi, můžete je nenávidět. Znám lidi, kteří nenáviděli rybářské minihry na jiných výletech Sonic a nepřekvapivě je nenávidí i zde. Nalezení miniher může být vaším největším problémem, protože jsou roztroušeny po celé oblasti a někdy nejsou jasně označeny. Pokud se vám podaří odemknout celou mapu, zažijete „zvracení mapy“, což je termín, který používám k popisu, když se mapa odemkne a hra „vyvrhne“ každou ikonu, značku, postavu, umístění pokladu, maják, umístění hádanky na mapu najednou.

Jeden z mých hlavních problémů se Sonic Frontiers je něco, co se zdá docela typické pro hry Sonic: závady. Sonic Frontiers má pocit, že by mohl využít dalších pár měsíců na jeho vyleštění, protože téměř každý aspekt má problémy. Je běžné plížit se přes plošiny, míjet koleje, vytvářet odměny uvnitř předmětů (při pohledu na vás, kus vybavení, který žhnul UVNITŘ skály) a všude detekovat rány. Toto není řešení, protože obvykle můžete znovu načíst nebo zkusit minihru/vedlejší úkol/misi a vyhnout se problému. Samozřejmě bych nemusel, ale problém je tak častý, že je to jediná cesta vpřed. Možná budoucí patch tyto problémy vyřeší, ale zatím jsou problémy všude.

Dalším problémem, který mám se Sonic Frontiers, je jeho obecná podivnost. Všechny hry Sonic mají určitou úroveň podivnosti, ale Sonic Frontiers je zvláštní, protože je nevysvětlitelný. Vezměte si například vaše interakce s Amy. Poté, co ji vysvobodíte z vězeňské sféry kyberprostoru, musíte pravidelně mluvit s Amy tím, že přinesete její kousky srdce. Proč? Není jasné. Hra říká, že tyto figurky srdce jsou figurky paměti Amy, a když jí dáte více srdcí, odemkne ji více. Až na to, že když jí ty mince dá, vypráví vám o domorodcích z ostrova, ne o svých vzpomínkách nebo informacích o nepřátelích, které musíte porazit. Nedává to smysl a takové věci se během vaší hry stávají neustále. Další zvláštností je, že dokončení miniher odemkne části mapy, ale kupodivu ne tu část mapy, kde je minihra. Dokonce i boj s titány, kteří se potulují po oblastech, má velmi málo jiného vysvětlení než „protože jsou to titáni“. Mnohokrát řeknete "počkej, co?" a je to opravdu z místa zmatku spíše než překvapení.

Poslední věcí, kterou je třeba zmínit, je, jak hra vypadá a hraje se na Nintendo Switch. Při hraní v dokovaném režimu je zřejmé, že hra dostala prudký grafický zásah, aby běžela na Switch. Prostředí a detaily jsou trochu nejasné a vyskakovací okna se objevují téměř každou chvíli (ačkoli jsem slyšel, že k tomuto problému dochází i na nejnovějším a nejvýkonnějším hardwaru). Není to zásadní problém, ale je to docela patrné v každém okamžiku vaší hry. Obvykle k vyskočení dojde asi 30 stop od lokace Sonic a není omezeno pouze na nepřátele, ale také na platformy, budovy a dokonce i titány. Grafika není tak velký problém, když se hraje v kapesním režimu – pomáhá malá obrazovka – i když stále můžete říct, že byly věci sníženy. Bez ohledu na to, jaký režim použijete, hra běží na velmi stabilní snímkové frekvenci po celou dobu vaší hry. Nakonec je to přesně to, co byste očekávali od titulu třetí strany na Switch v roce 2022.

Takže stojí Sonic Frontiers za zajížďku? Překvapivě ano. Sonic Frontiers hodně hazarduje se změnou celé své herní prezentace a přístup na otevřené ploše většinou funguje. Je radost běhat po těchto otevřených prostranstvích a zažít vše, co nabízí. Existuje také spousta rozmanitosti vedlejších úkolů a miniher, i když flashbacky se vám nebudou moc líbit, pokud nejste dlouholetým hráčem Sonic. To znamená, že Sonic Frontiers trpí závadami, kde se s grafickými závadami setkáte téměř v každé sekci. Trpí také velkými problémy s vyskakováním, se znatelně rozmazaným vizuálem a zhoršenou grafikou ve srovnání s jinými hardwarovými protějšky. Je to také zvláštní hra, dokonce i na poměry Sonic. V Sonic Frontiers je stále spousta zábavy a doporučuji se na to podívat. Je to poprvé po letech, co vydání 3D Sonic stojí za to hrát, a upřímně, nemůžu se dočkat, až uvidím, jak na této hře staví potenciální pokračování.