Recenze Pokemon Scarlet & Violet: Super účinná nová vize - s bolestivými problémy s výkonem

Pokémon šarlatový a fialový představují zásadní změnu pro sérii Pokémonů - ano, znovu - ale je to pravděpodobně dosud největší úprava. Je to vzor, ​​který bude série sledovat vpřed: a s potěšením mohu oznámit, že je to povzbuzující, napínavá a nesmírně milá hra, která s působivou přesností spojuje staré a nové.

Která položka Scarlet & Violet je nejlepší? Máme odpověď.

Miluji ho stejně jako já Pokémon Legends: Arceus – kterou jsem v této recenzi popsal jako nejlepší pokémonskou hru za posledních 20 let. Dovolte mi to tedy vysvětlit: Scarlet & Violet jsou nyní nejlepší Pokémoni od dob Game Boy. Opravdu velká pochvala.

Abych byl upřímný, nebyl jsem úplně přesvědčený, že by na mě Pokémon Scarlet & Violet udělal takový dojem. Předchozí generační obměnu, Sword & Shield, jsem našel plnou zajímavých nápadů, ale také často chybnou. Myslel jsem, že by to mohlo být podobné, čemuž nepomohl ani fakt, že jsme mezitím dostali Legendy, spin-off tak promyšlený a experimentální, že rychle vrátil vzorec Zastaralé tradiční Pokémony. Když jsem šel do recenzního období, byl jsem přesvědčen o jedné věci: bez ohledu na to, jak moc se mi tato hra líbila, některé změny v tomto spin-offu mi nakonec chyběly. Ale pak se stalo něco magického: já ne.

Scyther a Scizor mají nového přítele.

Scarlet & Violet se vrací ke stejným pokémonským tradicím, které fanoušci znají od 90. let. Vy, mladý trenér, se vydáte na cestu novým regionem poke světa a vydáte se stát šampionem tím, že porazíte osm tematických posiloven a poté „Elite Four“, nejsilnější trenéři Pokémonů v regionu. Pořád to tam je. Pryč je unikátní rychlopalné zachycení Pokémonů nalezené v Legends Arceus, nahrazené tradiční metodou bitevního opotřebení. Ale průzkum – který byl v této hře klíčový – zůstává i zde středem zájmu. To je místo, kde se tato hra liší a kde začíná její narušování pokémonské tradice.

Nebo, jinak řečeno, reduktivněji: je to otevřený svět. Neexistuje žádný žebřík úrovní, takže to není tak úplně Skyrim, ale předpoklad je stejný – vidíš támhle tu horu? Můžeš to vylézt. Je tomu tak už od relativně brzké doby: jste puštěni do světa, abyste si dělali, co chcete. Protože zde není žádné škálování, existuje optimální pořadí pro dokončení různých herních výzev, ano, ale také není povoleno pouze rozbití sekvencí; je to podporováno.

Mám v této hře dobrou kočku.

Jediný směr, který vám hra dává, je prostřednictvím obrazovky s mapou, kde se vám zobrazí tři scénáře, které nakonec zahrnují osmnáct různých cílů. Victory Road je klasická výzva vůdce Pokémon Gym. Starfall Street zaznamenává vaše bitvy s konkurenční skupinou této nechvalně známé skupiny trenérů Pokémonů, Team Star. Nakonec Path of Legends žádá hráče, aby pomohli spřátelenému NPC odhalit tajemství "Titan" Pokémona - obřích forem různých druhů Pokémonů - tím, že je budou sledovat a bojovat s nimi.

Obří nepřátelský krab.

Do určité míry se tyto dějové linie překrývají a sbíhají a všechny odkazují na vaši pozici studenta v akademii umístěné ve středu mapy, podobně jako hrad Hyrule. Jde o to, že kterýkoli z těchto úkolů můžete dělat v libovolném pořadí – takže pokud chcete zvládnout všech osm tělocvičen, pak pět nepřátelských základen, pak pět titánů, v pořadí podle obtížnosti, můžete. Nebo můžete kombinovat. Některé mise odemykají nové schopnosti procházení pro legendárního Pokémona závislého na verzi, který je stálým kámošem a vaším ořem, což umožňuje rychlejší prozkoumávání světa. Kromě toho vám však hra hodně zanechá.

Je to malá změna, ale překvapivě osvobozující. Jako hra určená primárně pro děti byl Pokémon často velmi upovídaný a praktický, a to až do té míry, že si vlastně myslím, že je to pro děti možná i trochu moc. Začíná to být nudné. První kritika Scarlet & Violet je, že je to to samé – chvíli trvá, než se nastartuje, a mobil hlavního hrdiny neustále bzučí lidmi, kteří se vám snaží něco říct nebo (co je velmi nesnesitelné) opakovat něco, co už víte. Prvních pár hodin je únavných, ale jakmile se věci otevřou... člověče, je to osvěžující. Pořádný vánek.

Dokáže Game Freak otočit novou stránku?

Game Freak by tomu samozřejmě ještě potřeboval trochu kralovat. Nepotřebuji, aby mi zvonil telefon, aby mi řekl, že se blížím k základně Team Star pokaždé, když se přiblížím k základně. Očividně vím; stačí varování, když se poprvé přiblížím k jedné z těchto misí. Dovolte mi pokračovat. V maličkostech, jako je tato, můžete cítit, že se vývojář potýká s pochopením herního designu v otevřeném světě. Dalo by se říci, že toto je jejich první – nebo druhý, pokud počítáte design „otevřené plochy“ Legends. Ale také mě překvapuje, jak do toho svět obecně zapadá.

Úsvit nové éry Pokémonů.

Další oblastí, kde můžete cítit boj proti principům designu otevřeného světa, je bohužel výkon. Pokemon Scarlet & Violet si vedou dobře, s některými ošklivými, ale ne neomluvitelnými poklesy snímků tu a tam. Nejvíc šokující jsou ale náklady na relativně slušný výkon. Nejběžnější věcí je vyhazování obrázků (to je můj termín; naši přátelé z Digital Foundry říkají, že to lze také popsat jako „časové krájení“ a říkají, že se to dělá, aby se snížila režie procesoru). Jde však o to, když snímky animace vypadnou z prvků v dálce, což má za následek pohyb na chůdách.

Hodně jsme toho viděli v Legends Arceus, kde byste viděli Pokémona mávat křídly v dálce rychlostí přibližně 5 snímků za sekundu. Trochu tě to štvalo, ale nebylo to tak hrozné. Věci byly daleko. Toto je běžná technika; problém je v tom, že ji Scarlet & Violet špatně používají. Zde se může vyskytnout znepokojivě blízko obrazovky. Pravděpodobně nejbláznivějším příkladem, který můžete vidět, je třída ve škole, kde děti sedí v lavici nebo vzadu, kývají nohama tam a zpět nebo si opřou hlavu o ruku, houpají se na jednu stranu a na druhou vypadají jako zkurvená slideshow. Tyto postavy jsou prakticky v popředí. Tyto věci jsou přítomny v otevřeném světě a opravdu to dělá jinak docela krásnou a vybroušenou hru levnější, než je.

Pak je tu jen obvyklý druh šílenství v otevřeném světě. Část přitažlivosti otevřeného světa je kromě obrazovek bez načítání nebo přechodů; jsou tam přechody dovnitř a ven z posiloven a divná cutscéna, ale to je tak všechno. Někdy to znamená, že méně je více, jako je odstranění interiérů obchodů ve prospěch toho, že jednoduše „vstoupíte“ do obchodu a otevřete nabídku. Je to plýtvání, ale v kontextu to vše zefektivňuje a funguje nadmíru dobře.

Někdy se ale věci zlomí. Pokémoni se nyní vyvíjejí v otevřeném světě, například ne na samostatné obrazovce, a tak jsem měl dvě samostatné evoluce, které procházejí prostředím a odehrávají se ve vzduchoprázdnu, jen proto, že jsem byl, když evoluce šla, je spuštěna. Bojová kamera někdy trpí stejným způsobem; protože bitvy se mohou odehrávat kdekoli, jednou za čas jste dostatečně blízko, aby kamera vyšilovala. Bojová kamera také není ideální pro řešení větších Pokémonů. Velké boje, které se odehrávají v nastavených lokacích, jako jsou bossové, však mají stále dynamičtější nastavení a úhly kamery.

Charizarda budete moci vidět v celé jeho kráse, nebojte se.

I přes to všechno je však těžké mít něco jiného než bezuzdnou lásku ke Scarlet & Violet. Je to víc než součet jeho částí v tom, že to, co otevřená struktura dělá pro celkový vzorec Pokémona, je takové, že problémy s výkonem docela rychle stojí za pohled a hodnocení, ale nic víc. Nic, co jsem neviděl, ani to nejošklivější, před vydáním prvního patche Game Freak, který věci poněkud vylepšil, nestačilo k tomu, aby skutečně omezilo zábavu, kterou jsem cítil při hraní.

Upřímně řečeno, je to docela těžké vyjádřit. Myslím, že velká část toho spočívá v tom, že nemáte ten pocit Pokémona, že byste otevřeli mapu regionu a byli schopni okamžitě zmapovat, jaká bude vaše cesta. Bylo zábavné objevovat jen proto, abyste otevřeli místa pro rychlé cestování, nervózně slídili po oblastech na vysoké úrovni a přitom se vyhýbali setkání s Pokémony. I když ve světě není možné dělat nic jiného než nacházet předměty roztroušené po celém místě, Pokémoni a trenéři v každé zóně a biomu jsou lákadlem sami o sobě. Stejně jako země Paldea, která se rozkládá na Pyrenejském poloostrově a je okouzlujícím způsobem inspirována španělskou a portugalskou architekturou.

V této recenzi se chci z velké části zaměřit na hlavní cestu, na kterou vás hra zavede – co mohou zažít fanoušci Pokémonů všech věkových kategorií, od důchodců, kteří si pamatují Red & Blue, až po děti, pro které to bude jejich první generace. Přitom je to pozoruhodně dobré – pěkná směs starého a nového, která okouzlí a působí patřičně ambiciózně.

Jedna věc, která na mě opravdu zapůsobila, je veškerá další pomoc pro méně jisté hráče, která se dokáže vyhnout pocitu příliš horlivé ruky přítomné v některých dialozích. Chcete-li uvést příklad, můžete se nyní zeptat Pokémona, zda se chce naučit nový pohyb a zapomenout na starý (což je potvrzením tradice hry, která vám trochu pomáhá při vytváření vyváženého seznamu pohybů). Případně nemůžete nikdy stisknout tlačítko nápovědy a pokračovat jako vždy. Chytrý. To se integruje s věcmi, jako je umožnění opětovného naučení zapomenutých pohybů a přístup k Pokémonům v úložišti prostřednictvím nabídky, kdekoli, aby byl celý zážitek úžasný a méně těžkopádný.

Dobrodružství v otevřeném světě se možná zadrhne, ale stále je poutavé.

Mnohé z těchto zjednodušených změn však nepomohou pouze příležitostným, ale pomohou i zarputilým. Brilantní lovci, profesionální rančeři (nyní získaní prostřednictvím pikniků), soutěživí hráči – pro všechny je tu něco, co mohou hlodat. Jsem nadšený, když vidím, jak Terastalization, bitevní trik této hry, který umožňuje Pokémonům v omezené míře změnit typ, ovlivňuje konkurenční meta. Jsem zvědavý, co si mainstreamoví fanoušci myslí o Pokedexu a také o novém Pokémonovi - myslím, že je to v pořádku, ale úplně se mi nelíbí Paldea's Pokedex - ale to jsou debaty, které je třeba vést po vydání hry a nebezpečí spoilerů pominulo.

Je to hra, kterou jsem chtěl, aby Sword & Shield byl, a všechny oblasti, kde tyto tituly udělaly malé krůčky, jako je Wild Area a některé zjednodušené prvky, které se zde naplno projevily. Je také fér říci, že existuje jedna nebo dvě oblasti, kde to vypadá jako brzká zkušenost s nápady, které budou vyžadovat, aby další hra skutečně dozrála – zejména zjednodušené bitvy primárně používané k přepadení základen Team Star – ale obecně platí, že všechny koncepty jsou zde hodně sebevědomější a plně vyjádřené než v Sword & Shield, což odpovídá provedení Legends.

Když se vrátím, abych se na to podíval jako na celek, musím přijmout klišé, které jsem použil dříve: Pokémon Scarlet & Violet jsou víc než jen součet jejich částí. Mezi tyto části patří žalostný výkon a problémy s optimalizací, které jsou skutečnou brzdou – ale velká část zbytku titulu stoupá tak vysoko, že je velmi těžké je ignorovat, tak či onak.

Možná to nejlepší, co mohu říci, je, že tato hra působí více anime než kdy předtím. Částečně za to může umění, které se stále přibližuje televizní show. Součástí toho je pocit otevřenosti, který dává skutečný pocit, že toto je vaše dobrodružství, a ne jen horská dráha, kde zažíváte dobrodružství někoho jiného. Celkově lze říci, že Legends: Areus se pravděpodobně opírá o faktor novosti ve svém zcela odlišném přístupu, ale Scarlet & Violet je nádherná atmosféra - a tato atmosféra je těžké snížit. Jaký rok být fanouškem Pokémonů!

Upozornění: Vydavatel poskytl digitální kopii hry. Testovaná verze: Pokemon Violet, hraná na modelu Nintendo Switch OLED v mixu dokované a nedokované hry.