Recenze: Bright Memory: Infinite (Nintendo Switch)

bmi_main-jpeg

Už jste někdy hráli hru, kde jste v žádném okamžiku nechápali, co se děje? Pokud ano, přesně chápete, jaké to je hrát Bright Memory Infinite. Zatímco jeho skutečná hra je zábavná, zbytek je téměř naprostý, nekonzistentní nepořádek. Co dělám? Hra vám to řekne, ale zároveň vám nic neřekne. Proč dělám věci ve hře? "Z důvodů", je vám jednoduše řečeno. S Bright Memory Infinite je neuvěřitelně obtížné sledovat svůj čas. I když to celkově není špatné, na Switch jsou rozhodně k dispozici lepší střílečky/akční hry z pohledu první osoby.

Jednou z nejpozoruhodnějších částí Bright Memory Infinite je její hratelnost. Nejjednodušší způsob, jak to popsat, je střílečka z pohledu první osoby a akční hra smíchané dohromady. Pokud tyto franšízy znáte, zvažte Mirror's Edge smíchaný s GhostRunner. Je to zajímavý mix střílečky a akčního žánru a spousta zábavy. Během své zkušenosti musíte neustále míchat parkourové aspekty hry s pečlivým plánováním, jak zaútočit na legii nepřátel před vámi. Tato strategie je ještě vyšší, když se potřebujete rozhodnout, zda budete střílet své nepřátele, nebo použijete svůj meč k útoku na blízko. Každá metoda má své výhody, ale také určité nevýhody.

Například použití vašeho meče umožňuje silné útoky na blízko a schopnost odrážet kulky z vašeho meče zpět na nepřítele. Špatná strana? Pokud jsou v oblasti více než dva nepřátelé, budete rychle sestřeleni zbývajícími nepřáteli, kteří se přesunou, aby vás obešli. V mnoha ohledech je hra zábavná a něco, do čeho bych se mohl ponořit desítky hodin.

Problém Bright Memory Infinite je ten, že absolutně netuším, co se každou chvíli děje. Začnete tím, že budete pozváni na tajnou misi na vzdálený ostrov. Zní to dost jednoduše, dokud si neuvědomíte, že vám hra neřekne nic o vaší postavě, o tom, kdo vám volá nebo proč na ten ostrov jedete. Bylo vám řečeno, že padouši jsou na ostrově, což je docela fér, ale nemám ponětí, proč jsou to oni. Během vašeho dobrodružství se hra nikdy nesnažila vysvětlit mnohem víc. Věci se dějí jako nepřátelé, kteří se rodí z trhlin ve vesmíru a všemožné přerušování dialogů ze strany velitele, ale nakonec nemáte ponětí, kdo jsou, co chtějí nebo co to má společného s vámi.

Ještě horší je, podle mého názoru, některé části hry vypadají jako cutscéna, kterou sledujete, kromě náhodné quick time události, kterou přidali. Nejsem fanouškem rychlých událostí ve hrách, tento herní prvek byl za ta léta až příliš mnohokrát využit k smrti, ale víte, co je horší než mít rychlé události? Pokud některý z nich selžete, musíte začít znovu na samém začátku zmíněné cutscény. Může vás vrátit o pouhých 30 sekund nebo několik minut.

Také nemám ponětí, co se děje s příběhem, můj další hlavní problém s Bright Memory Infinite je ten, že to působí spíše jako oslavované technologické demo než jako videohra. Technologie za hrou je nesmírně působivá, zvláště když zjistíte, že každou její část vytvořil pouze jeden člověk. Existují legitimní tečky, které vypadají tak dobře, že byste si mysleli, že je vytvořilo několik stovek lidí v AAA vývojáře. Nicméně, plný zážitek, který si užijete, je spíše jako někdo, kdo se snaží dokázat vydavateli, že může udělat tuto hru, pokud získá finanční prostředky. Dialogy jsou poněkud úsměvné, prostředí se divoce opakují, nepřátelé se ještě více opakují a zdá se, že je konec příliš brzy.

Zdá se, že celkovému zážitku chybí ten lesk, který jde do úplné, hotové videohry. Příklad lze najít velmi brzy. Když jsem na začátku hry nouzově přistál na ostrově, bylo mi řečeno, abych zabil dva nepřátele na pláži, než se vplížím do tajné pevnosti. Když jsem se dostal na pláž a vytáhl zbraň, abych zastřelil nepřátele, oba zmizeli v zemi. Chyběly, a protože hra vyžaduje, aby tito dva nepřátelé byli eliminováni, než vám umožní jít vpřed, byl jsem úplně zavřený na pláži a neměl jsem možnost nikam jít. Věř mi, zkusil jsem to. Zkoušel jsem lézt po skalách, stěnách a v jednu chvíli jsem se dokonce pokusil skočit do oceánu, ale neviditelné stěny mi bránily dostat se na kterékoli z těchto míst. Doslova jsem musel resetovat hru, znovu se podívat na úvodní cutscene a předělat tu první sekvenci skladeb, než jsem mohl pokračovat.

Možná, že tento konkrétní případ byl problém, na který jsem narazil, a někdo jiný možná ne, ale to zdůrazňuje něco, co není úplně správné. Některé věci fungují, některé ne a mnoho předmětů a lidí prostě zmizí bez důvodu. Bylo docela běžné, že jsem musel znovu načíst kontrolní body, protože věc, kterou jsem potřeboval udělat, náhle zmizela.

Nakonec, stojí Bright Memory Infinite za váš čas? V současném stavu ne. I když dokáži ocenit úžasnou hratelnost a mohu být opravdu ohromen tím, že hru vytvořil jeden člověk, není to dostatečný zážitek, který by opravňoval ke koupi. Absurdní příběh hry je extrémně těžké sledovat až do bodu, kdy mě to přestalo zajímat. Může to znít působivě, ale časté závady, odrazení nepřátelé a nefunkční kontrolní body zážitek maří. Také je příliš brzy konec. Možná, že pokud půjde do prodeje a budou opraveny další zásadní problémy, pak bych řekl, že to zkuste, pokud vás zajímají střílečky a akční hry z pohledu první osoby. Pro všechny ostatní by bylo lepší nechat Bright Memory Infinite na pokoji.