Recenze: No Place Like Home (Nintendo Switch)

V No Place Like Home hrajete za Ellen Newland, dívku, která se rozhodne naposledy navštívit svého dědečka, než se přestěhuje na Mars. Po příjezdu však zjistí, že zmizel. Ellen se vydává na misi, aby ho našla, zatímco se stará o svou farmu a půdu kolem ní. V této postapokalyptické simulační hře je vaším úkolem vyčistit zemi od odpadu a toxických chemikálií, které po sobě zanechali lidé. Budete také muset pěstovat ovoce, zeleninu a stromy a přitom se starat o zvířata kolem vás.

V No Place Like Home je mnoho různých lokací a na každém místě jsou otevřeny nové úkoly. Na Zemi zbylo jen málo lidí, ale lidé kolem farmy vašeho otce jsou ochotni vám ho pomoci najít, pokud budete pomáhat i vy jim. Úkoly bývají velmi jednoduché, jako je pomoc při hledání zdrojů nebo budování stanovišť pro okolní zvířata.

Každá lokace je plná obřích hromad harampádí a máte dva nástroje, které vám pomohou je uklidit. Jedním je nástroj podobný pochodni, který rozkládá větší hromady odpadků, a druhým je vysavač, který odpadky vysává. Odpad můžete recyklovat na nábytek, budovy nebo materiály. Například budete muset rozšířit svou farmu o více pozemků pro pěstování rostlin a ze svých odpadních materiálů můžete vyrobit půdu. Můžete si také vyrobit dekorace pro vaši farmu a dům, stejně jako úkryt pro vaše zvířata.

Abyste se mohli starat o svou farmu, musíte nejprve zasadit svou vegetaci. Poté můžete nasát vodu do vakua a vyfouknout ji na rostliny, abyste je zalili. Rostliny musíte zalévat každý den, ale existují vylepšení, která vám tyto úkoly usnadní. Jakmile vaše farma dosáhne bodu, kdy se zalévání stane příliš velkým problémem, můžete vytvořit zavlažovače, které tuto práci udělají za vás. Vaše zvířata produkují předměty, jako jsou vejce a mléko, a jakmile upgradujete jejich přístřešky do určitého bodu, tyto předměty se automaticky sbírají. Také musíte své mazlíčky krmit, stejně jako je koupat a hladit, aby byli šťastní. Čím jsou šťastnější, tím více předmětů vyrobí.

Své nástroje můžete upgradovat tím, že nasbíráte nejen správné materiály, ale také dostatek sklenic. Sklenice jsou nyní platidlo na Zemi a můžete je sbírat z odpadkových košů, které vyčistíte, a truhel rozmístěných po mapě a budete je používat k ukládání ovoce a zeleniny, které vypěstujete.

No Place Like Home má také mnoho nepřátel, kterým musí čelit. Tito nepřátelé jsou různé druhy robotických pavouků, kteří na vás skočí nebo na vás střílí jed. K jejich zabití použijete svou pochodeň. Existuje však několik pěkných robotů, kterým můžete pomoci tím, že je očistíte od nečistot. Můžete také adoptovat robotické lamy na svou farmu a oni vám najdou materiály.

Ovládání hry No Place Like Home je poměrně jednoduché a na začátku hry obdržíte tutoriál. K ovládání se můžete dostat kdykoli během hry v hlavní nabídce. Jediný problém, který jsem měl s ovládáním, byla přesnost. Například při sázení semínek musíte umístit kurzor na velmi specifické místo, aby fungoval. Měl jsem také nějaké problémy s rozhraním, kdy některé akce nefungovaly. Ve hře můžete běžet při držení tlačítka L, ale byly chvíle, kdy jsem mohl tlačítko držet a mohl jsem pouze chodit.

No Place Like Home je velmi zábavná a strhující hra, kterou je téměř nemožné odložit, jakmile začnete. Chce to vážný a mrazivý pohled na náš svět a dává naději. Uklidit Zemi v této hře je jako úspěch, stejně jako pomoc zvířatům. Je tu dobrá kombinace úklidu, farmaření a boje, takže hra nikdy nepůsobí opakováním nebo nudou. Je také plná roztomilých detailů, které přidávají na veselém pocitu z této hry. Chci říct, že můžete svým hospodářským zvířatům nasadit klobouky. O moc lepší to není.