Recenze: The Devil in Me zakončuje sérii ve velkém stylu

ďábel ve mně hlavička

Ďábel ve mně je nejnovější záznam v Supermasivních hrách Antologie temných obrazůa je to vhodné zakončení série. Hra může být oprávněně napjatá, se skutečně zajímavým příběhem. Obsahuje více krve a krve než předchozí položky v sáze. Ne všechny vnitřnosti na světě však dokážou zamaskovat některé do očí bijící problémy s psaním a grafikou.

Nejkrvavější nocleh se snídaní v Americe

Ďábel ve mně sleduje dokumentární filmový štáb z Lonnit Entertainment. Zabývali se případem HH Holmese, prvního amerického sériového vraha. Tajemný muž jménem Granthem Du'Met je kontaktuje a pozve je na své panství. Je vášnivým sběratelem Holmesových artefaktů. Režisér Charlie Lonnit souhlasí, aby mohli zachránit svou neúspěšnou show. Bohužel se ukáže, že je toho v nabídce víc a posádka se ocitne uvězněná v replikě vražedného hradu, zatímco je domem pronásleduje sériový vrah.

Nový přírůstek do Ďábel ve mně je inventární systém, stejně jako hádanky založené na nástrojích. Hádanky založené na nástrojích se spoléhají na prvky podpisu postav. Například Charlie je jediný, kdo umí otevřít zamčené šuplíky s vizitkou. To umožňuje postavám vyniknout a cítit se jedinečněji, na rozdíl od obsazení Až do svítání, který se z hlediska hratelnosti zdál být zaměnitelný. Může také přidat novou hloubku do hororového faktoru. Hrát za Marka byla noční můra, protože jeho červené světlo bylo opakem užitečného v jakékoli temné místnosti.

Důležitost hlouposti

Pro informaci, jediné interaktivní survival hororové hry Supermassive Games, které jsem předtím zažil, byly Kariéra et Až do svítání. Mile mě překvapilo, jak kvalitní je obsazení Ďábel ve mně je. Důvody jejich hašteření jsou pochopitelné a postrádají dětinské rysy, které mladí protagonisté mají. Mezi Jamiem a Erin je lesbická romance, která je velmi příjemná, ale její vývoj mohl trvat déle. Můžete také oživit románek mezi Kate a Markem, kteří se nedávno rozešli a nezvládají to moc dobře. Charlie chce jen cigaretu. Navzdory svým chybám jsou všechny postavy nakonec docela sympatické.

Herecké obsazení je uzemněnější a dospělejší než mladíci Až do svítání ou Kariéra je požehnáním i prokletím. Zpočátku mě to bavilo, protože dělali chytřejší rozhodnutí a dialogy mě nijak necukali. Brzy jsem si však uvědomil, jak důležitý může být v hororových hrách táborový a hloupý humor. Bere mi to možnost vývoje postavy, i když záleží jen na mých volbách. Měl jsem pocit, že nesouhlasím s volbami všech, místo abych tam jen seděl s hlavou v dlaních. I když chápu, že tato hra je poctou VuPřál bych si, aby to mělo více hororovou atmosféru B, aby to zůstalo čerstvé po celých 7 hodin.

Ďábel dovnitř Ďábel ve mně

Kdyby šlo o jiný žánr, postavy by nebyly moc okouzlující. Aktivně mě neurazili, což je víc, než může říct většina protagonistů hororových her. Těžko jsem se k tomu však připoutal. Když jsem někoho omylem zabil, moje jediná reakce bylo povzdechnout si a naříkat nad tím, že jsem v poslední hodině ztratil šanci vyhrát trofej. Druhá postava, která byla svědkem vraždy ani nereagoval. Zatímco jednotlivé postavy jsou v pořádku, jejich vzájemné interakce potřebovaly trochu více práce. Jediný vztah, který se vyvíjel nebo měl potenciál být zajímavý, byl mezi Kate a Jamiem, jen proto, jak to začalo.

I když hra obecně vypadala slušně, setkal jsem se s několika problémy s grafikou a texturami. Po spuštění cutscény někdy trvá načítání textur několik sekund. Výrazy obličeje v této hře mohou někdy vypadat dřevěně nebo se v nevhodnou dobu vrátí k výchozímu klidovému obličeji. Jeff, Marie, Charlie a Erin vynikali tím, že měli nejpodivnější a nejnepřirozenější výrazy. Navzdory zoufalým okolnostem si mnoho postav zachovalo velmi stoické tváře. To ostře kontrastuje s velmi emotivními postavami Kariéra. Vyprávění mělo také určité problémy. Jednak to nevyužije maximum z prostředí a konec je vyčerpávající. Pokaždé, když jsem si myslel, že je konec, pokračovalo to.

Fotoaparát byl v některých fázích také velkým problémem. Pokud byla moje postava příliš stísněná, bylo to dezorientující, když se snažila pohybovat kvůli blízkosti kamery a temnotě hry. Důsledné pomalé ovládání v survival hororu Supermassive Games tento problém ještě zhoršuje. Další problém, kterého jsem si všiml, byl s Markovým fotoaparátem. Často jsem ho musel položit a znovu použít, protože by se nějak dostal do záběru. Poslední problém se objevil až v pozdějších hrách, když jsem načítal dopředu. Pokud mě sleduje další člen posádky a plíží se úzkým otvorem, budu trčet na místě, dokud nedokončí svou akci. Je to trochu otravné, hlavně kvůli tomu, jak dlouho jim trvá, než se naštvou.

ďábel ve mně konzervativní

Divoká jízda HH Holmese

Strach ze skoku byl to, čeho jsem se nejvíc bál, když jsem začínal Ďábel ve mně. Podle mého názoru není žádná hororová hra nebo film, který se spoléhá pouze na ně, děsivý. Pět nocí s Freddym et Až do svítání jsou dva příklady her, jejichž mechanika je nadměrně používána. Je líný a ukazuje nedostatek snahy zapojit se do estetiky hororového žánru. Naštěstí, zatímco Ďábel ve mně má několik strašidelných skoků, které jsou posety celým příběhem, spíše než aby to byla celá hra. Zvukový design, úhly kamery a temná prostředí, to vše pomohlo vytvořit strašidelnou atmosféru, ale nikdy ne příliš děsivou.

Ďábel ve mně je skvělá hra pro fanoušky hororů, stejně jako pro ty, kteří milují skutečný zločin. Jakmile jsem poznal HH Holmese z prologu, byl jsem nadšený z toho, co přijde. Její postavy jsou neškodné – někteří je mohou považovat za nevýrazné – ale děj jim to z velké části pomáhá vynahradit. Vzhledem k relativně krátké hrací době je to hra, kterou lze snadno projít, abyste dosáhli nejlepšího konce. Nebo možná můžete nasměrovat svého vnitřního Holmese a pokusit se je všechny zabít. Jak říká kurátor na začátku, výběr je ve vašich rukou. Jste vinni tím, kdo žije a kdo umírá.

Antologie Dark Pictures: The Devil in Me je k dispozici pro PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X a Windows PC.