Recenze: Plechová srdce (Nintendo Switch)

Vpřed! Vpřed! Voják!
Protože smrti nelze utéct.

Tato replika Hanse Christiana Andersona Stálý cínový vojáček stále se mnou zůstal. Příběhový vojáček je možná neochvějný, ale frajer jede na papírovém člunu, který se potápí stokou na širý oceán. Rozhodně už nikdy neuvidí svou zamilovanost a pomyslí si: „No, jsem voják; umírání je součástí práce, brácho.

Cínoví vojáčci to mají těžké. A i když jejich osud v logické hře Tin Hearts není tak smutný, je stále nebezpečný. Nejsou tu žádné smrtící ryby nebo pomstychtivé jacky, se kterými bychom se mohli potýkat (stačí si přečíst příběh – je to vlastně docela úžasné), ale jsou tu římsy, které lze spadnout a rozbít. Vaším úkolem je zajistit, aby ne.

Tin Hearts vytváří mnoho ekologických hádanek, ve kterých musíte bezpečně vést četu vojáčků z jejich krabice do předem určeného cíle.

Vojáci budou chodit v přímé linii, dokud nenarazí na předmět, který je odkloní jiným způsobem. Tyto předměty většinou přicházejí ve formě hraček roztroušených po místnosti, protože jste hračkář. Nebo byl výrobce hraček. Již brzy je zřejmé, že jste duch, který se pomalu učí novým schopnostem, aby pomohl vojáčkům dosáhnout jejich cíle.

Tento příběh je více než jen trikem, jak věci dotáhnout do konce. Je to vyprávěno vedle hádanek, aniž by to skutečně překáželo, a dává hratelnosti vrstvu hloubky, kterou většina logických her postrádá. Jak budete postupovat viktoriánským prostředím, projdete s výrobcem hraček a jeho rodinou třemi generacemi. Rovnováha mezi příběhem a hádankami je pečlivě měřena, což umožňuje hře plynule plynout z úrovně na úroveň.

A i když je příběh důležitým prvkem, na hádankách skutečně záleží. Tam máme dobré a špatné. Dobré je, že jsou chytré, dlouhé a jsou početné. Albert (výrobce hraček příběhu) má volnou ruku nad místnostmi, ve kterých jsou uloženy hádanky, takže hráči mají možnost vidět cestu a překážky z většiny úhlů. Prozkoumávání místností je ve skutečnosti nezbytné, protože budete muset najít potřebné předměty, abyste změnili cestu vojáků, když pochodovali ke svému cíli. Hádanky jsou docela chytré a vynalézavé a pokaždé, když je bezpečně projdete, zažijete skutečný pocit zadostiučinění.

S tím se mísí to špatné. Volnost pohybu může přidat hloubku jednání, ale také rozostřit proces. Pohyb je neohrabaný a kamera ne vždy spolupracuje. Někdy můžete předměty procházet, někdy ne. A nutnost umisťovat dílky napříč místností věci zbytečně komplikuje. Můžete si chvíli lámat hlavu nad určitou hádankou, abyste zjistili, že jste zapomněli kousek ukrytý na dně kbelíku. Pokud přenesete kus přes místnost, než si uvědomíte, že ho nepotřebujete, jeho upuštěním se vrátí na původní místo na druhé straně místnosti. V důsledku toho trávíte příliš mnoho času přecházením tam a zpět, když byste se měli soustředit na řešení hádanek.

Také jsem po celou hru bojoval s orientací. Měl bych například trojúhelníkový kus, který by odklonil vojáky v požadovaném úhlu 90 stupňů, pokud by mě hra skutečně nechala pózovat, jak bych chtěl. Ale to by nebyl tento případ. Místo toho jsem musel najít jiný kus přesně stejný tvar použít na určitém místě. Pokud existoval způsob, jak zjistit výchozí orientaci kusu před jeho položením, nemohl jsem na to přijít. Pokus a omyl se tak staly mnohem větší součástí řešení hádanek, než by mělo být. Hra je kupodivu uvízlá v blátivé směsi používání objektů v otevřeném světě a přesného umístění a tento zmatek se přenáší i na neohrabané ovládání. Trochu více lpět na pohybu, orientaci a umístění předmětu je bezpodmínečně nutné.

Naštěstí ne všechna rozhodnutí o designu stojí v cestě. Nejlepší funkcí je možnost převinout své vojáky do určitého bodu, místo abyste začínali hádanku od začátku. Je to užitečné zejména později ve hře, když se budete střídat ve sledování jejich cesty. Také se mi líbí, že nové funkce jsou k dispozici s tím, jak se technologie hraček v průběhu historie hry vyvíjí.

A konečně, nemám v lásce vizuální stránku hry. Celkově mi připadá zastaralá, zejména animované postavy v prvcích příběhu.

Mnoho textur prostředí je zablácených a rozpixelovaných a samotní vojáčci se nikdy necítí jako součást prostředí, které je obsahuje.

I přes tyto výtky jsem se u Plechových srdíček bavil. Částečně to přičítám chytrým a přínosným hádankám, relaxační hratelnosti s nízkými sázkami a samotnému faktu, že s hračkami je zábava hrát. Stojí za to tápat s neúspěchy hry ze stejného důvodu, z jakého stojí za to zabývat se všemi obchodními nesmysly těchto železničních simáků; jsou to hračky našeho dětství a stojí za to se k nim co nejdříve vracet, a to i virtuálně.

To a jsem rád, že mohu pomoci poskytnout vojákům světa víc než jen smrt, které se nemohou vyhnout.