Recenze: Planet Cube: Edge (Nintendo Switch)

Planet Cube: Edge je plošinovka pro Nintendo Switch. Toto jednoduché prohlášení popírá to, co se skrývá pod povrchem: náročný a návykový titul, který by měl poškrábat každého fanouška žánru.

Předpoklad je jednoduchý; invaze na mírumilovnou Planet Cube vede k dobrodružství, při kterém se náš hrdina Edge pokouší zachránit své spoluobčany a jejich planetu. Zatímco se Edge probojovává různými prostředími, od laboratoří po metro, čelí nesčetným množstvím tvrdých nepřátel, kteří mu stojí v cestě.

Planet Cube: Edge – Nintendo Switch – obrazovka 2

Hratelnost je prostě návyková. Pokud jste plošinovka, pravděpodobně se budete usmívat od ucha k uchu. Edge má výchozí schopnost běhat a skákat a další schopnosti se odemykají, jak postupujete. Brzy budete vybaveni praktickými předměty, jako je blaster a jetpack. Blaster nejen pomáhá eliminovat nepřátele, ale představuje hádanky s vytahovacími šrouby, které otevírají nové cesty. Super praktický jetpack vás rychle dostane přes jámy a další nebezpečí. Přemýšlejte o špičkách. Spousta hrotů. Planet Cube je z nějakého důvodu poseta těmito smrtícími předměty.

To má za následek také velmi obtížný výstup. Smrt na vás čeká téměř na každém kroku. Úroveň obtížnosti je zřejmá od začátku, kdy vás rychle seznámí s dynamikou Planet Cube. Jistě, je tu obvyklá mechanika běhu, skákání a střelby, ale pasti a nepřátelé nabízejí tak svěží rozmanitost, že je úžasné hrát; i když hodně umíráte. Ať už jsou to robotické věže, které vás zasáhnou lasery, miny, které explodují několik sekund po zásahu, nebo čepele, které mění rychlost v závislosti na tom, zda jste na zemi, vždy se najde něco, co vás udrží ve střehu.

Naštěstí, ačkoli jeden zásah zabije vašeho malého krychlového avatara, okamžitě se objevíte poblíž. Díky tomu je velmi snadné přehrávat tyto složité úseky znovu a znovu (a znovu), dokud je nezdoláte. A když je zdoláte, je to nesmírně uspokojující pocit!

Planet Cube: Edge – Nintendo Switch – obrazovka 1

Cestou jsou také volitelné předměty, které můžete sbírat. Ty přidávají další vrstvu složitosti prostřednictvím některých super složitých oblastí. Můžete je přeskočit a vrátit se, pokud chcete, a přidat tak do hry dlouhověkost. Opět platí, že pokud dokážete vytáhnout trik potřebný ke sbírání těchto předmětů, odměnou je pocit čistého úspěchu. Jako by tě nic nemohlo zastavit.

Mezi obtížným a frustrujícím je tenká hranice a tým odvedl skvělou práci, aby tento pocit vyvážil. Osloví hráče, kteří mají rádi náročné (ale spravedlivé) platformování; na druhou stranu, příležitostní hráči budou pravděpodobně zuřit. Neexistují žádná nastavení pro výběr vaší obtížnosti, ale chápu, proč ne. Není to počet nepřátel nebo počet životů, které by pomohly, jsou to nebezpečí samotné platformy. Pokud jste se bavili s vydáním Mario's Star Road, získáte představu o tom, co můžete očekávat.

Planet Cube: Edge – Nintendo Switch – obrazovka 3

Existují také úspěchy, které poskytují další motivaci k pokračování ve hře. Tyto vtipné doplňky se objeví na obrazovce, když je odemknete. Například jsem několikrát zemřel při pokusu o stejný skok; výsledkem byl úspěch „Neučte se poprvé“. Může to být definice šílenství pokusit se o stejnou věc a očekávat jiné výsledky; Raději si myslím, že se nevzdávám snadno.

Planet Cube vyniká i vizuálně. Spoléhá na úžasnou retro estetiku, která kombinuje 16bitový vzhled ve stupních šedi překrytý modrým tónem. Vypadá to úžasně, s nádhernými cutscénami z 90. let, které uvádějí příběh a každou kapitolu. Zvuk doplňuje celkový styl skákavými melodiemi, které pěkně sedí v pozadí, aniž by se opakovaly nebo nudily. Dokonce i samotný Edge vydává při skoku roztomilý "boing" zvuk; je velmi dobře navržen.

Planet Cube: Edge celkově není jen další plošinovka. Je to čistá radost pro fanoušky žánru a nabízí zábavné a návykové dobrodružství v náročném světě. Jednoduchá grafika popírá báječnou hru plnou triků. Nenechte se zmást roztomilostí našeho krychlového hrdiny; je to náročný titul, který osloví každého, kdo se chce na chvíli zabavit.