Bramble: The Mountain King Review – Atmospheric Experience

Recenze Bramble: The Mountain King - Atmospheric Experience

JNezávislá scéna je často až po okraj naplněna některými z nejzajímavějších a nejexperimentálnějších her a často najdete širokou škálu titulů, které vyhovují téměř jakémukoli konkrétnímu žánru, který můžete mít. Často také dostáváme hry jako Bramble: King of the Mountain které, i když nejsou neuvěřitelně experimentální, jsou často zaměřeny na to, aby udělali jednu jedinou věc a udělali ji dobře. S Bramble: King of the Mountaintou jedinečnou věcí je ukázat atmosférické možnosti použití severských bajek a lidových příběhů jako narativního základu vaší hry.

Pojďme trochu zálohovat -Bramble: King of the Mountain je nezávislý titul vyvinutý společností Dimfrost Games a vydaný společností Merge Games, který vypráví příběh mladého chlapce Olleho a jeho dobrodružné sestry Lillemor. Na základě klasických severských příběhů Bramble: King of the Mountain doufá, že nás provede neuvěřitelnou audiovizuální prohlídkou klasických lidových příběhů, které jsou rozkošné a často násilné.

Hra obsahuje poměrně jednoduchý příběh, který působí jako vytržený z klasické pohádkové knihy. Olle se jedné noci probudí, vyděšený nočními můrami, a zjistí, že jeho sestra chybí. Olle se rozhodl vydat se po jeho stopě do lesa a nakonec se sešel se svou sestrou a oba se vydali vstříc dobrodružství a cestou se setkali s kouzelnými tvory, jako je Žabí král a gnómové. Nakonec je Lillemor unesen trollem a Olle musí najít způsob, jak získat svou sestru zpět. Na příběhu hry není nic zvlášť složitého, vrcholem je celková atmosféra hry ve všech jejích prostředích.

"Hra obsahuje relativně jednoduchý příběh, který působí, jako by byl vytržen z klasické pohádkové knihy."

I přes jednoduchost jeho historie bych to řekl Bramble: King of the Mountain trpí nějakými chudáky rytmus, zejména na začátku. I když to začíná fantasticky a svou hustou atmosféru si buduje, když cestujete temným lesem a všude najdete lidičky ze žaludů a klacků, dokud nenajdete svou sestru, není žádná velká odměna. Jakmile ji najdete, projdete si zbytek tutoriálů ve hře v několika jasných a veselých úrovních, než budete rychle vrženi zpět do temného světa, který vás jakoby chce vzít za každý roh.

Neustálé kličkování ve skutečnosti nedělá zvlášť poutavou hru. Titul začne být skutečně poněkud zajímavý, jakmile se děj konečně rozběhne poté, co je vaše sestra unesena, což vás v některých krvavých úrovních postaví proti hypernásilným příšerám.

Bramble: King of the Mountain ve skutečnosti se nesnaží být příliš ambiciózní se svou hratelností. Je to docela jednoduché hrát, se standardními pohyby, schopností sprintovat, přikrčit se a skákat, interaktivním tlačítkem a způsobem, jak se bránit některým z násilnějších obyvatel lesa. Hra není nikdy příliš složitá. Často se jen probojováváte přes různé úrovně hry, uhýbáte před smrtícími pastmi na medvědy a jinými ostrými předměty a někdy se budete snažit najít gnómy, kteří vám pomohou otevřít dveře během vašeho dobrodružství.

"Hraní není nikdy příliš komplikované."

Zejména trpaslíci se zdají být docela ovlivněni mechanikou franšízy Pikmin od Nintenda, i když stojí za zmínku, že Bramble: King of the Mountain nikdy to opravdu nepřehání s jeho mechanikou. Nebudete muset vymýšlet složité způsoby, jak využít různé druhy gnómů k vyřešení hádanky. Místo toho budete potřebovat stanovený počet skřítků k otevření konkrétních dveří, abyste mohli pokračovat, a právě tito skřítci fungují jako hlavní hádanky ve hře.

Gnómy najdete v nejrůznějších situacích v celém temném prostředí hry a budete muset dělat různé věci, abyste je přesvědčili, aby se přidali k vaší věci. Úvodní sekvence z Bramble: King of the Mountain dokonce vám poskytne krátký návod, jak naverbovat gnómy a použít je k otevření masivních dveří. Jakmile začne hlavní děj hry, trpaslíci se ocitnou v mnohem prekérnějších pozicích a často potřebují vaši pomoc, aby si snad zachránili život.

Tyto malé epizody s řešením hádanek jsou často rozděleny do jednoduchých plošinových segmentů, které, i když nejsou nikdy příliš obtížné, vám dávají dobrou šanci zastavit se a zažít ohromující vizuální stránku hry. Pokud skončíte, vaše akce na záchranu trpaslíků bude přerušena. v jednom z mnoha soubojů s bossy, z nichž jeden je opět docela snadný, ale co se týče atmosféry a vizuálního zpracování, je to naprostá radost.

Jak byste očekávali od hry, která se hrdě chlubí tím, že je inspirována severskými lidovými pohádkami, Bramble: King of the Mountain má širokou škálu tvorů, se kterými se budete setkávat, spřátelit se a někdy i bojovat. Stvoření sahají od trolla, který odstartuje spiknutí únosem vaší sestry, až po rozkošné malé skřítky a dokonce i žabího krále, který vám zachrání život na začátku hry a považuje vás za skutečného přítele.

To vše je prošpikováno krásnou grafikou, která skutečně oživuje různá prostředí hry, od lesů po mosty přes útesy a dokonce i přímo krvavý dům plný zvířecích těl. vizuálně, Bramble: King of the Mountain mísí fotorealismus ve svých prostředích s více kresleným pohledem na různá stvoření, včetně protagonistů Olleho a Lillemora. To dává hře docela jedinečný vzhled, takže její různé stoly vypadají, jako by byly vytaženy přímo z plesnivé staré pohádkové knihy.

"Tyto malé epizody s řešením hádanek jsou často rozděleny do jednotlivých plošinových segmentů"

Po zvukové stránce věci však Bramble: King of the Mountain cítí trochu zklamání. Zatímco některé atmosféričtější zvuky jsou dobré a vypravěč odvádí skvělou práci, když vysvětluje, co se děje, aniž by zacházel do přílišných podrobností, něco na tom, jak některá stvoření hry – a zejména gnómové – zní pěkně skřípavě. Jejich dětinské chichotání a ječení se zprvu zdají být v pořádku, ale pak se docela rychle naučíte, že ty zvuky budou vydávat neustále, dokud je nakonec nenaverbujete, a věřte mi, když řeknu, že to může být pěkně otravné, docela rychle.

Jako zkušenost, Bramble: King of the Mountain nemusí být šálek čaje pro každého. Hra se vyznačuje příliš zjednodušenou hratelností a žádný ze základních návrhů hry se ve skutečnosti nehodí k jejím celkovým tématům nebo atmosféře. Hra téměř výhradně spoléhá na svou audio-vizuální prezentaci, přičemž hratelnost je jen docela jednoduchou záminkou, jak se vás pokusit projít scénami. Snažím se přijít na to, že je v tom překvapivě velmi málo "hra". Bramble: King of the Mountain.

Pokud však můžete odložit svá očekávání od „hry“, možná najdete Bramble: King of the Mountain být naprosto okouzlující. Není to nijak zvlášť dlouhá hra, a přestože má řadu herních mechanismů, žádná z nich není nijak zvlášť propracovaná. Nemyslím si, že se někdy přistihnu, že se budu vracet Bramble: King of the Mountain po letech ovšem, protože zase toho moc k vidění není. Příběh je jednoduchý a i když vizuální stránka a atmosféra jsou skvělé, na jeho hratelnosti mě nic neoslovuje.

Tato hra byla recenzována na PC.