Recenze: ONI: Cesta k nejmocnějšímu Oni ​​je chybná, ale krásná

Počáteční oblast Oni Review

Příběh Momotaro je známý v japonském folklóru. Je to příběh chlapce zrozeného z broskve, který cestoval do země démonů Onigashima, aby bojoval se zlem, které tam je. Historii však píší vítězové, takže ve skutečnosti neslyšíme, jak oni cítili, že tento chlapec a jeho zvířecí přátelé přišli a všechny je povraždili. Nezávislý dobrodružný titul ONI: Na cestě stát se nejmocnějším Oni si klade za cíl řešit tuto nerovnováhu v přijatém vyprávění.

Hrajete jako Kuuta, oni, který cestoval ze svého domova v Onigashimě na ostrov Kisejima. Tento ostrov je cvičištěm pro oni, kde mohou růst na síle a síle, pokud projdou řadou zkoušek. Výzvy nejsou snadné a mnoho oni ve svém úsilí padlo, ale Kuuta je odhodlán to zkusit.

Hra začíná, jakmile Kuuta dorazí na Kisejima. Můžete se volně toulat po ostrově, jak chcete, i když přílišné putování jasně naznačuje, že určité oblasti jsou blokovány magickými bariérami, které je třeba prolomit. Toho je dosaženo plněním bojových výzev, které se postupně odemykají po celém ostrově. V těchto výzvách se perspektiva změní, Kuuta odhodí batoh a vy porazíte svým kyjem sérii nepřátel.

Boj je standardní tarif, máte k dispozici pouze jeden kombinovaný útok. Hra však přidává domýšlivost, že nepřátele lze skutečně porazit pouze zničením jejich duší. Duše se objeví, když je nepřítel omráčen. Pokud se vám nepodaří je zničit včas, vrátí se do svého těla, čímž zruší veškerou vaši tvrdou práci. Pokud se vám podaří omráčit více nepřátel najednou, Kuuta má přístup k řetězové schopnosti, kde může obejít znevažující duše v nelítostném kombu.

K bojové mechanice se přidává Kuutův přítel duchů Kazemaru, kterého můžete ovládat nezávisle stisknutím ramenního tlačítka a pohybem pravé páky. Kazemaru má moc přitahovat duše nepřátel a později získá schopnost teleportovat Kuuta a léčit ho.

Použití dvou postav v boji se zdá složité, přesto to funguje překvapivě dobře. Jednoduchá bojová mechanika Kuuty spárovaná se všemi pohyby Kazemaruových ramenních tlačítek znamená, že je snadné to zjistit. Jakmile to pochopíte, můžete se rychle ocitnout v obrovském poli duší, které čekají na to, až budou blázni. Aktivace řetězového komba na velkém počtu duší najednou je neuvěřitelně uspokojující a vždy končí dramatickým pomalým zoomem.

Recenze Oni Kuuta Kazemaru

Když zrovna neválčíte, můžete Kisejima volně prozkoumávat, kde můžete ve svém volném čase nasát atmosféru hry. vizuálně, ONI: Na cestě stát se nejmocnějším Oni je jednoduchý, ale účinný. Návrhy postav jsou expresivní a okouzlující, to vše v kombinaci s vynikající animací. Kuuta pobíhající po ostrově na malých nožičkách a vláčející na zádech všechen svůj majetek je rozkošný. V cutscénách se bude většinou vyjadřovat přehnanými pohyby a výrazy, které ho učiní nesmírně sympatickým. Prostředí je také zajímavé, kopce a lesy v kombinaci s kouzelnými plovoucími kameny a dalšími podivnými prvky, které dodávají hodně vizuální šmrnc.

Je škoda, že v průzkumných částech hry je tak málo co dělat. Můžete sbírat sběratelské předměty, včetně hub, které slouží jako platidlo nebo deníkové záznamy od předchozích návštěvníků na ostrově. Můžete také získat duchy, kteří mohou zlepšit vaše zdraví, pokud je dokážete vrátit zpět do záchranného bodu, aniž by vás vyřadili agresivní oni. To je však často vše, co lze najít, a hra rychle upadá do opakování, když zjistíte, že tyto věci sbíráte znovu a znovu bez skutečné variace.

Oni Review Combat

Boj, který je rozdělen do vlastní kapesní dimenze, také přispívá k tomuto pocitu, protože při průzkumu nemůžete jen tak vpadnout do bojového střetnutí. Musíte to zadat schválně. Postup závisí na dokončení těchto střetnutí, která mají také tendenci recyklovat mnoho stejných bojových stylů. Hra představuje vítanou přestávku s jedinečným soubojem s bossem nebo dvěma, ale je to spíše příležitostná lahůdka než norma.

Jsou také chvíle, kdy se bojová střetnutí mohou zdát zdlouhavá chvílemi, kdy musíte jen čekat, až nepřítel něco udělá, abyste odpověděli. Jeden boss se například stal neporazitelným a hodně se točil, když jsem se mohl jen dívat a čekat, až konečně odhalí své slabé místo.

Opakujícímu se pocitu nepomáhá ani soundtrack. O samotných tratích nelze říci nic vyloženě špatného, ​​jen do této hry patří jen zřídka nebo jsou použity v kontextu, kdy rychle vyčerpávají své přivítání. Často to zní jako Tetris efekt soundtrack se omylem ztratil a ztratil. Teď se mi to líbí Tetris efekt soundtrack, ale k trippy puzzle krajinám se hodí mnohem lépe než série bojových střetnutí, a to je zde patrné.

Oni Kuuta a Kanna

To je opravdu škoda ONI: Na cestě stát se nejmocnějším Oni je plná těchto problémů, protože do této hry je zjevně hodně lásky a péče. Příběh je obecně vynikající, protože Kuuta narazí na lidskou ženu jménem Kanna, která putuje po ostrově, aniž by věděla, jak se tam dostala. Spojují se navzdory rozdílům mezi lidmi a oni. Tyto scény jsou vždy krásně podané, se zajímavými vizuálními efekty využívajícími velký text představující Kuutovy myšlenky.

Hra si rozhodně klade za cíl dát známému starému příběhu nový zajímavý nádech a většinou se to daří. Má hodně co říct o povaze boje a nenávisti, které se objevují při prozkoumávání Kisejimy. Některé z poznámek, které po sobě zanechali předchozí padlí oni, zahrnují jednoduché každodenní věci, jako jsou nákupní seznamy, a malé doteky, jako je tento, zvýrazňují bolest, kterou tento údajný legendární hrdina způsobil. To vše je pak v kontrastu s Kannou, která je laskavá a přátelská, a je opakem toho, jak Kuuta začal nahlížet na lidi.

ONI: Na cestě stát se nejmocnějším Oni je chaotický, ale jasně srdečný zážitek. Je zde spousta věcí, které stojí za to, mezi nádherným vizuálem, zajímavou mechanikou a skvělým vyprávěním, stačí procházet spoustu identického obsahu, abyste to všechno získali. Možná nejlépe zažít v krátkých dávkách.

ONI: Na cestě stát se nejmocnějším Oni je k dispozici pro Nintendo Switch, PC a PlayStation 4 a 5.