Eyes in the Dark Review – Osvěžující krásně ilustrovaná roguelight, která odměňuje zvědavce

Roguelikes jsou obecně hry, které neustále dávají. Jsou hluboce znovu hratelné, umožní vám sednout si na krátké nebo dlouhé sezení a samotný žánr bude dále růst. Oči ve tmě: Podivný příběh Victorie Bloom sám sebe popisuje jako „roguelight“ a přesně ukazuje, jak je tento žánr her stále svěží a inovativní, i když se může zdát, že už bylo vše hotovo.

Eyes in the Dark je postranní rolovací roguelike, který používá ovládání dvěma páčkami (podporována je i klávesnice, ale nedoporučoval bych to), má sídlo devíti procedurálně generovaných zón na každý pokus a používá výkonný, přizpůsobitelná baterka jako jeho hlavní nástroj. Je to titul, který je navržen tak, aby se dal přehrávat v nadcházejících letech, a je to ten, který téměř jistě budu sbírat ještě dlouho po vydání této recenze.

Zde je pohled na krásu Bloom Manor!

Seznamte se s Victorií Bloom. Victoria se ukáže jako nejmladší v dlouhém rodokmenu vědců a dráteníků a poprvé ji uvidíte, když cestuje za svým dědečkem do milovaného rodinného sídla Bloom Manor. Je to velmi Belmont, že?

Po příjezdu domů se však brzy ukáže, že Bloom Manor se to jen hemží příšerami – a pouze Victoria je může zastavit. Nedá si pokoj, dokud neporazí všechny strážce sídla a konečně nenajde svého drahého dědečka. A cestou je potřeba odhalit tolik tajemství, všechna zahalená temnotou.

První věc, která na Eyes in the Dark každého zaujme, je design prostředí; Království Bloom Manor je přísně jednobarevné a pečlivě ilustrované a bez trochy práce neuvidíte každou skulinku sídla.

Úrovně Bloom Manor jsou zpočátku zahaleny temnotou, mlhou tak hustou, že se v ní skrývá mnoho tvorů. Pomocí baterky – hlavního gadgetu v této hře – můžete postupně rozptýlit tmu a odhalit své okolí, abyste se mohli podívat zblízka, nebo dokončit toho pavouka, který vás neustále pronásleduje.

Zde můžete vidět, jak jsou rozvrženy úrovně, temnota, která je obklopuje, a monstra číhající za každým rohem.

„Světlý boj“ a nucení hráčů vyčistit prostředí od temnoty také vyžaduje, aby se hráči soustředili na své okolí, a to z dobrého důvodu; je tak snadné promeškat něco dobrého. Tma může skrývat truhly, padací dveře a někdy dokonce i černé pozadí, se kterým zdánlivě nemůžete interagovat, skryje tajemství nebo dvě. Ta skříň, na kterou pořád skáčeš? Za odměnu ho můžete otevřít. A tím tajemství nekončí: Monochromatické sídlo je nejen neuvěřitelně příjemné na pohled, ale také poutavé. Binding of Isaac, pohltit vaše srdce.

Baterka v Eyes in the Dark je zajímavá hlavní mechanika. Přestože Victoria může statečně utíkat ve tmě, aby odstranila temnotu, je to nebezpečné – koneckonců nevíme, co se ve tmě skrývá! Svítilnu lze použít k osvětlení temnoty, boji s nepřáteli a sbírání jisker, což je měna, kterou lze použít k nákupu dalších modů předmětů. Dokáže zamířit o 360 stupňů pro dokonalé sledování nepřítele, a pokud chcete do praku znovu nabít munici, vše se týká zabíjení nepřátel vaší pochodní. Zní to cool, že? Pochodeň ve hře, která není úplně nadbytečná? Je to vzácné, když se mě ptáte, tak mě považujte za prodaného. Dělejte si poznámky, pane Wake.

V tomto fascinujícím sídle plném strašidelných zvířátek je baterka vaším jediným přítelem. Existuje tolik jedinečných modů, které můžete vyzkoušet, od žárovek, které zaútočí na několik nepřátel řetězem energie, až po předměty, které způsobí poškození spálením nebo vystřelí vodu na nepřátele. Některé baterie mohou zlepšit váš dosah útoku a tak dále. Existuje tolik způsobů, jak lze položky v průběhu času měnit, takže každý běh bude jedinečný (a užitečný). To ve spojení s procedurálně generovanými oblastmi znamená, že žádné dvě věže tohoto strašidelného domu nejsou nikdy stejné.

Kromě toho nepřátelé v Eyes in the Dark dodávají každému průchodu přes specifické výzvy, které kladou, větší hloubku a texturu. Někteří brouci k vám neúnavně poletí, takže je na vás, abyste se schovali a vykoukli, abyste je zastřelili. Na druhou stranu, jinému hmyzu se světlo bude vyhýbat, takže boj s ním vyžaduje trochu pomalejší a přemýšlivější. Pavouci, kteří nedokážou skákat moc daleko, brouci se zdržují na plošině a mnoho dalších tvorů, které jsem prostě nedokázal identifikovat, dělají další věci, které vás donutí přehodnotit, jak hrajete. Co třeba pijavice a komáři? Jak tě zkazí?

Victoria Bloom se zapojí do souboje s Mothorem v Oči ve tmě.

Bitvy s bossy Eyes in the Dark nejsou snadné, i když Mothor by mohl být horší.

Při procházení neustále se měnícím Bloom Manorem si zvyknete na stvoření, která se tam krčí, a zjistíte, že studujete každý jejich pohyb, abyste věděli, jak se připravit. Strategické plánování potřebné pro tyto pozdější obtížnější bitvy je obzvláště vyčerpávající; Oči ve tmě mohou vypadat roztomile, ale není to snadné. Nebudete tedy chtít zanedbávat své dodge funkce, které vás dočasně činí imunními vůči poškození. Tato jednoduchá schopnost mě rozhodně zachránila při více než jedné příležitosti.

Kupodivu ani souboje s bossy nejsou v Super Mario Bros příliš vzdálené. Jak procházíte oblastí a odstraňujete endemická stvoření, brzy se ocitnete zavření v jediné místnosti s velkým monstrem, se kterým se musíte potýkat. Když se je budete snažit rozbít svou pochodní a prakem, často se bude muset vypořádat s hrstkou přisluhovačů - a s truhlou nebo dvěma (pokud budete mít štěstí). Kromě toho budete skákat kolem dopadajících projektilů jako Mario a snažit se zastřelit smrtícího nepřítele. Rozdíly by byly pouze v monochromatickém prostředí a ve skutečnosti, že se před těmi monstry snažíte zachránit svého dědečka, nikoli princeznu Peach.

Boj je neuvěřitelně uspokojující, po celou dobu vašeho zážitku. Naplňující hratelnost je ještě přínosnější, když sbíráte jiskry a sbíráte znalosti, které pak lze použít na předměty, díky nimž budete ještě silnější pro váš další běh, nebo jen proto, aby se další běh změnil. Je to na vás a vy se cítíte zodpovědní za svůj osud (alespoň do určité míry).

Eyes in the Dark se inspiruje také velkými jmény v literatuře – HP Lovecraftem a Edgarem Allanem Poeem – a odkazy na dílo těchto autorů vytvářejí v celém sídle skutečnou temnou, gotickou atmosféru. Pokud se chystáte na Tima Burtona přes Hades, budete všude.

Ve skutečnosti, když procházíte zónami jako Victoria a bojujete se světlem proti tmě, máte skoro pocit, jako byste hráli lovecraftovský příběh. To se jen posílí, když se poprvé setkáte s Edgarem, vranním obchodníkem, který sbírá a prodává lesklé zboží. Nejen, že tento havran sdílí jméno s oblíbeným americkým anti-transcendentalistou, ale jeho existence jako ptáka zkázy je tak jasně modelována podle slavné Poeovy básně, Havran.

Victoria Bloom navštíví Edgar's Emporium pro nové předměty v Eyes in the Dark.

Seznamte se s Edgarem!

Jelikož se jedná o hru o sídle zahaleném temnotou, stávají se tyto jemné (a nepříliš jemné) odkazy na klasickou gotickou literaturu nezbytnou součástí celého zážitku. Můžete si však také všimnout jemných podobností s Limbo, Metal Slug a dokonce i klasickým samurajským Jackem Cartoon Network. To poslední může znít divně, ale herní režisér Vladimir Bogdanic to před chvílí sdílel v rozhovoru pro ShackNews. Když tyto tituly skutečně analyzujete, je docela úžasné, jak hluboko sahají inspirace vývojářů – a to vše při zachování neuvěřitelně svěží hry ve světě nekonečných roguelikes.

Eyes in the Dark nabízí v tomto smyslu celou škálu znovuhratelnosti, protože vaše předměty a jejich modifikace mohou drasticky změnit způsob hraní. Kromě toho lze devět oblastí sídla také hrát a přehrávat v libovolném pořadí, jak se zvyšuje obtížnost. Můžete začít na zahradě a skončit v hale, naopak, a můžete si naplánovat, v jakém pořadí navštívíte jednotlivé oblasti na základě problémů, které vám způsobily, což je dobrý nápad pro okořenění hry. Je to také něco, co hru odlišuje od jejích žánrových kolegů.

Pro ty, kteří se do Eyes in the Dark zamilují, a mám podezření, že jich bude mnoho, je zde obrovská cesta nekonečné zábavy a zkoumání, která působí neuvěřitelně svěže a upřímně bezchybně. Temnota skrývá stále více tajemství a kdo ví, kterou truhlu jste mohli minule přehlédnout? Poháněni záhadami, jako jsou tyto – stejně jako záhadou Bloom Manor a tím, jak uspokojující hraní jako Victoria je – budete nepochybně chtít hrát celé hodiny. A hodiny. A hodiny.

Eyes in the Dark odmění ty nejstatečnější a nejdobrodružnější hráče dalšími drobnostmi a jiskrami a nakonec by se Victorii Bloomové dokonce podařilo získat zpět sídlo a konečně zachránit svého dědečka. Alespoň ne tento závod. Pochybuji však, že to bude trvat dlouho, než začnete znovu, abyste zjistili, zda se můžete dostat přes Bloom Manor ještě rychleji nebo ještě efektivněji. A je to zázrak a zázrak kombinace rozmarného prostředí, jedinečných tvorů a supervýkonné přizpůsobitelné baterky.

Eyes in the Dark je skutečným důkazem úsilí a inspirace vývojáře Under the Stairs a po této zkušenosti s Bloom Manor se opravdu těším, až uvidím, čeho je schopen příště.