Recenze Marvel's Midnight Suns – více RPG hratelnosti, méně XCOM

Když jsem se přihlásil k napsání naší recenze na Marvel's Midnight Suns, nečekal jsem, že zahraju to, o čem mohu s jistotou říci, že je hitem roku. Během šedesáti hodin mě hra na superhrdiny nepřestávala udivovat hádankami, dobře propracovanými postavami a ještě mnohem více. Stačí říct, že Firaxis vytvořil skutečně vynikající taktické RPG, které si zaslouží místo vedle série XCOM a už teď chci víc.

Marvel's Midnight Suns neztrácí čas získáváním vibrania a téměř okamžitě vás seznámí s bojem založeným na kartách. I když to chvíli trvá, než plně pochopíte, co tento systém může nabídnout, brzy si vychutnáte vyhlídku, že jakmile se uvolní tréninková kolečka, skočíte do další mise.

Každá karta v Marvel's Midnight Suns představuje schopnost nebo předmět, který může váš superhrdinský tým použít k udělování poškození nebo použití efektů stavu. Síly, rozdělené do tří typů, zahrnují útoky, dovednosti a hrdinství – druhý z nich je nejmocnější typ. Na začátku kola si náhodně losujete z balíčků každého Supe a pak zjistíte, jak nejlépe využít to, co máte po ruce, abyste splnili své cíle nebo přežili do dalšího kola.

Na rozdíl od XCOM je u vašich schopností vždy zaručeno, že se připojí k cíli, ale neexistuje způsob, jak přesně vědět, kdy vám budou k dispozici. To dává Marvel's Midnight Suns výrazně jinou chuť než jeho duchovní předchůdce. Odstraněním frustrace, která může přicházet s dosažením percentilů, vám umožňuje soustředit se výhradně na maximalizaci zdrojů, abyste mohli tahově utvářet bojiště ve váš prospěch.

Když říkám „formování bojiště“, myslím to obrazně i doslova. Marvel's Midnight Suns obsahuje zničitelné předměty, které můžete použít k tomu, abyste svým nepřátelům způsobili velké škody. Mohou však být také použity proti vám, takže umístění je důležitým strategickým faktorem. Tento koncept se vztahuje i na samotné prostředí, přičemž bitevní arény vypadají znatelně opotřebovaněji poté, co tam jste, což ilustruje, jak mocný je váš tým.

Stejně jako mnoho z nejlepších strategických her je každé kolo v Marvel's Midnight Suns stejně poutavé jako to poslední, protože všechny působí jako jedinečné hádanky k rozluštění, z nichž každé dráždí váš mozek. Mám v tomto tahu zaměřit svou pozornost na obzvláště silného nepřítele nebo upřednostnit snížení jejich počtu? Vyplatí se dobrat si pár karet zpět do ruky nebo hodit to, co už mám? Jaké je ideální pořadí pro hraní mých schopností, abych maximalizoval své poškození?

Úspěšné zodpovězení těchto otázek je docela uspokojivé, zvláště když vidíme, jak se galaxie mozkové hry spojují. Nemusíte se bát ani toho, že by se věci zatuchly, protože Marvel's Midnight Suns vám nové mapy a hrdiny představuje poměrně pravidelně. Během hraní budete objevovat nové strategie a synergie.

Combat je však pouze jednou částí Marvel's Midnight Suns a právě vývojem postavy a RPG mechanikou mě hra překvapuje nejvíce. Vedení titulního Midnight Suns vyžaduje, abyste se orientovali v silných osobnostech týmu, které se spolu často střetávají, abyste mezi nimi všemi vytvořili pocit kamarádství.

Učiníte tak jako první přizpůsobitelný hrdina v Marvel Universe: The Hunter. Je to starověký válečník a zkušený zabiják všeho démonického, jehož úkolem je ukončit hanebné plány Lilith, Matky démonů, a odvrátit naprosto apokalyptické proroctví The Midnight Sun. Zatímco jejich osobnost je většinou stoická, budete moci ovlivnit typ lovce, kterým chcete být, prostřednictvím dialogových voleb, které ovlivňují typy schopností, které mají k dispozici, a způsob, jakým je postavy vnímají.

Přirozeně, značnou část svého výpadku v Marvel's Midnight Suns strávíte konverzací s ikonami Marvel, jako jsou Captain Marvel, Doctor Strange a Iron Man, stejně jako s obskurnějšími tvářemi, jako je Nico Minoru a Magik. Třináct hratelných hrdinů tvoří skvělý seznam postav, z nichž každá má odlišné schopnosti a osobnosti, přičemž všichni jsou svým způsobem zajímaví a sympatičtí.

Hlasové herectví a psaní v Marvel's Midnight Suns je naštěstí podpořeno stále zjevným respektem a vášní pro zdrojový materiál, ze kterého vychází. Ti, kteří jsou důvěrně obeznámeni s komiksy Marvel, by zde měli najít spoustu k přežvýkání s odkazy na hluboké zářezy do vesmírné tradice, ale Firaxis se s grácií vyhýbá pasti odcizení příležitostných fanoušků, jako jsem já. Čím více času jsem trávil se svým týmem, tím více jsem se o nich chtěl dozvědět, zejména Magik mě pobízel k hledání dalších informací o sérii X-Men: New Mutants.

I když autoři Marvel's Midnight Suns zjevně milují původní díla, ze kterých čerpají inspiraci, nebojí se u nich ani pobavit. Hra má dobrý smysl pro humor, ale naštěstí nebrání svým klidnějším momentům, kterým Marvel Cinematic Universe až příliš často propadá. To znamená, že se občas vyskytnou vtipy, které padnou naprázdno, zvláště poté, co je slyšíte mnohokrát, ale to je spíše výjimka než pravidlo.

Po společném sdílení mnoha drinků, hraní karet, občasném ponoření se do bazénu a dokonce i založení knižního klubu mám pocit, že mezi mnou a postavami půlnočních sluncí od Marvelu vzniká skutečná pouta. Hravé vztahy mohou snížit důležitost dutých interakcí ve hrách na hrdiny, ale jak jsme se s mým týmem blížili k závěrečné misi, hra ve mně vyvolala vzpomínky na špičkové RPG hry, jako je Dragon Age: Origins a série Mass Effect. Tyto postavy mi teď, když už je to všechno řečeno a uděláno, budou opravdu chybět a upřímně doufám, že se dočkáme pokračování, abych s nimi všemi mohl trávit více času.

Přál bych si jen, aby vizuální prezentace Marvel's Midnight Suns odpovídala kvalitě psaní a herních mechanismů.Aby bylo jasno, většina hry vypadá skvěle a mnoho schopností je pastvou pro oči. Jen se zdá, že dost zaostává za dobou, že je to velmi nápadné, modely postav bohužel nesou tíhu tohoto problému.

Ačkoli jeho superhrdinský tým vypadá fantasticky, když se přizpůsobí a spustí, mluvit s nimi v jejich civilech může být z několika důvodů trochu rušivé. Za prvé, nedostatek detailů v texturách kůže může způsobit, že postavy jako Blade vypadají trochu vybledle, zatímco Tony Stark vypadá spíše jako Sim nebo plastová figurka. Tomuto hračkářskému srovnání nepomáhají ani většinou strnulé animace těla a obličeje používané v celé hře, přičemž složitější pohyby jsou odkázány na předrenderované cutscény s překvapivě nízkým datovým tokem.

Kromě vizuálních stížností jsem se také setkal s několika zásadními chybami a obecnými problémy se stabilitou. Většina misí proběhla bez problémů, ale i přes splnění cíle jsem utrpěl případ nekonečných spawnů nepřátel. Byl tu další, kde jednotka odmítla zemřít, ale silně pochybuji, že mezi Hydrinými řadami byl nesmrtelný. Hra má také malou tendenci padat při ukládání, což mě nutí pokračovat v předchozím automatickém ukládání.

To jsou většinou odpustitelné chyby na jinak fantastické hře. Doufám, že Firaxis dokáže opravit tyto technické problémy pomocí záplat, a těším se, až moddingová komunita zachrání situaci s novými balíčky textur.

Marvel's Midnight Suns je triumf, podařilo se mu zformovat a smíchat prvky vzorce XCOM do něčeho úplně jiného, ​​ale přesto skvělého. Opravdu doufám, že se z toho stane nová série pro studio, zvláště poté, co jsem sledoval děsivou scénu po titulcích hry. Nyní, pokud mě omluvíte, můj běh New Game+ se nespouští sám od sebe.

Půlnoční slunce Marvelu

Superhrdinská hra, která dráždí mozek stejně jako srdce, s bohatými strategickými mechanismy, skvělým psaním a úžasnými postavami. Až na pár chyb a vizuálních problémů je to skvělé taktické RPG.

9