Recenze: Cat Maze (Nintendo Switch)

cat-bludisko-nintendo-switch-title-jpg

Cat Maze je plošinovka i RPG. Je to průzkumné dobrodružství plné skrytých cest, podivných nepřátel a roztomilých zvířátek, která na cestě pomáhají. I když to na první pohled vypadá jednoduše, pod kapotou je mnohem víc, než se čekalo, a tak je to zábavná cesta kouzelným světem.

Hrajete za Alestu, mladou čarodějnici, která se vydává na výpravu, aby pomohla své nemocné matce. S tím, jak se tento jednoduchý úkol stává složitějším, se rozvíjejí další dobrodružství, které vyzývají různé magické tvory, aby nakonec našli cestu do jiné říše. Cestou budete komunikovat s různými NPC, čímž do příběhu vnesete emocionální obsah. Ať už jde o ztracenou dívku vyděšenou z příšer nebo tvrdohlavého chlapce hledajícího svého otce, existuje několik momentů, které působí téměř jako krátké vedlejší úkoly, aniž by přerušily tok hlavního vyprávění.

Cat Maze – Nintendo Switch – Screen 3

Mimochodem, nejste ten typ čarodějnice, která mávne kouzelnou hůlkou. Místo toho se spoléháte na to, že vaši zvířecí přátelé, známí jako Familiars, zaútočí na váš příkaz. Jednou z nejzábavnějších částí Cat Maze je hledání nových tvorů, které můžete přidat do své sbírky, od netopýra po vránu. Koček je překvapivě méně, než jejich jméno napovídá, ačkoli vás vedou ke speciálním předmětům a hrají klíčovou roli při hledání cesty krajinou.

Hra je solidní, se směsí prvků platformingu a hack 'n' slash. Váš počáteční úkol má dobře umístěné ukazatele, které poskytují přehled o pohybové sadě. Na začátek by se hodilo trochu více pokynů, kam vlastně jít. Čeká vás spousta couvání, dokud se nevyrovnáte s prostředím, což je zpočátku frustrující. Mapa ukazuje, kde jste byli, a otazníky vás vedou k vaší další zastávce, ale ani to nebylo dobře vysvětleno. Jakmile jsem věděl, kam jdu, objevil jsem mnohem příjemnější a docela návykovou zkušenost.

Cat Maze – Nintendo Switch – Screen 2

Cestou Alesta potkává nejrůznější tvory, od hub až po divokou zvěř. Některé pozdější nepřátele může být docela těžké porazit a někteří jsou dokonce trochu děsiví. Například Strašidelný les je posetý maskovanými tvory podobnými čarodějům. Hrozivější, podivná stínová monstra se zvedají ze země a připomínají mi ty zlověstné démony podobné stvoření z filmu Ghost (zimnice).

Jak hra postupuje, odhalujete další tajemství a otevíráte nové oblasti mapy. Část, která mě zpočátku zmátla, dávala smysl, když jsem se konečně otočil a našel jinou cestu. To je docela chytré, ale moje rada zní, nenechte se odradit, pokud uvíznete; neustále kontrolujte každou část vaší mapy, která zvýrazňuje vstupní a výstupní body. Jak jsem řekl, po krátkém hraní to dává mnohem větší smysl. Za zmínku také stojí, že Cat Maze má dobrou hloubku, s příběhem, který trvá hodně přes osm hodin. Za 9,99 $ je to dobrá hodnota.

Cat Maze – Nintendo Switch – Screen 1

Vizuálně se mi líbil 16bitový styl. Připadá mi to jako boční rolovací verze něčeho jako Odkaz na minulost, s podivnými lesy, zelenými kopci a vesnicemi, které je třeba objevovat a prozkoumávat. Tato estetika je spojena s krásným soundtrackem, který se mění s každou lokací a dává vašemu dobrodružství pěknou kulisu.

Celkově je Cat Maze zábavným dobrodružstvím v kouzelném světě lektvarů a zvířat. Počáteční frustrace vydláždily cestu k příjemnému dobrodružství se spoustou objevů a vděčným příběhem.