Recenze: HEROish (Nintendo Switch) –

heroish-cover-jpg

Na svém povrchu se HEROish necítí ani nevypadá jako nic zvláštního. Jeho kreslená estetická a lineární hratelnost není jedinečná; ale teprve když se vám dostane do rukou HEROish, uvědomíte si, že sedí ve svém vlastním žánru – nebo někde uprostřed dvou velkých. HEROish od vývojáře Sunblink je mixem karetních bojových a strategických MOBA, kde používáte balíček karet, který diktuje vaše útoky.

Kromě žánrového mash-upu nabízí HEROish dva herní režimy: kampaň pro jednoho hráče a multiplayer 1v1 nebo 2v2. Hra vás na začátku ponoří do kampaně pro jednoho hráče, protože funguje jako skvělý nástroj, který vás naučí hrát a seznámit se s nabízenými hrdiny. Přestože příběh není ničím výjimečným, samotná hratelnost je zpočátku trochu návyková. S různými obtížnostmi, ze kterých si můžete vybrat, se jako hrdina potulujete po mapě s cíli a výzvami a snažíte se zmařit všechny nepřátele, kteří vám stojí v cestě. Každý cíl je poměrně lineární, s cílem jasně definovaným na začátku. Ty jsou většinou pro odstranění nepřítele, převzetí základny nebo odstranění bosse. Pokud uspějete, získáte za svého hrdinu XP, novou odměnu za mapu a mince. Karty, které vyhrajete, můžete přidat do svého balíčku, abyste je vylepšili nebo změnili svou strategii, a pomocí mincí lze tyto karty zvýšit o úroveň, což jim dodá více zdraví nebo síly.

Co se týče toho, jak hru vlastně hrajete, je to zpočátku docela jednoduché, ale s rostoucí obtížností roste i hloubka vaší strategie. Jako hrdina ovládáte pohyb uvedeného hrdiny a také velíte kartám ve svém balíčku. Váš vlastní hráč útočí automaticky a vy máte rotující 12karetní balíček naplněný dalšími útoky, za které můžete neustále utrácet manu, abyste zahráli tuto kartu, která se k vám připojí v bitvě. Ty se liší od rytířů, lučištníků, bomb, čarodějů a jedinečných útoků při hře za hrdinu. Každá karta má svou vlastní cenu a slouží k jinému účelu, což znamená, že se musíte ujistit, že svou manu utrácíte správně. Chcete si koupit nějaký čas a možná utrpět poškození, nebo se stáhnout a použít silnější útok, nebo chcete spamovat přisluhovače, aby vyrazili vpřed a zaútočili na nepřítele? Rozhodnutí je na vás a obě strany mají pro a proti v závislosti na scénáři.

Důvod, proč se hra nazývá HEROish, je ten, že nemusíte být vždy hrdinou příběhu. Kampaň pro jednoho hráče je rozdělena do tří příběhů, vedených třemi různými frakcemi: Imperial, Chaos a Feral. Každá z těchto frakcí vám dává na výběr dva „hrdiny“, tedy celkem šest v celé hře.To se zpočátku zdálo jako problém; nicméně každý hrdina a frakce se cítí dostatečně odlišní, že stejná osvědčená taktika používaná jedním hrdinou nemusí fungovat pro jiného. Například imperiální frakce mají ničivé útoky od samotného hrdiny, které mohou zničit velké množství. Zatímco s hrdiny Chaosu máte velké množství přisluhovačů, které lze použít k tomu, abyste svého nepřítele jednoduše přemohli. Je zábavné je všechny otestovat v kampani, kterou si můžete přizpůsobit své vlastní úrovni dovedností.

HEROish je velmi barevná a pěkná hra. Můžete vidět, že jeho vizuální prvky jsou ideální pro akce na velké obrazovce a akce na malé obrazovce, ideální v doku nebo v ruce. Použití barev pomáhá odlišit nepřátele od spojenců, což je užitečné, když se toho děje hodně současně. Všichni hrdinové jsou dobře zpracovaní, jeden od druhého zcela jedineční a dokážou ukázat spoustu osobnosti jak v boji, tak v krátkých cutscénách v kampani pro jednoho hráče.

Kampaň lze dokončit velmi rychle, během několika hodin solidního herního času; to však neznamená, že jste s HEROish skončili. Aspekt hry pro více hráčů je místo, kde nyní můžete předvést své dovednosti proti svému příteli, rodině nebo někomu někde na světě! V multiplayeru začnete se základním hrdinou a celkem jednoduchým balíčkem. Odtud budete hrát zápasy pro více hráčů a propracujete se k lepším hrdinům a mapám. Chcete-li sestavit dokonalý balíček, budete jej muset vyhrát, což může být frustrující, pokud nedosáhnete rovnováhy mezi spotřebou karet a many, protože můžete rychle přehrát! Měl jsem výhrady k multiplayeru, očekával jsem, že to bude jako fáze pro jednoho hráče, až na to, že bych ztratil víc. Je tu spousta legrace. Přinutí vás to přemýšlet jinak, protože už nehrajete proti hloupé umělé inteligenci; ale dost rychle se to opakuje a zatuchne.

Základní hra a mechanika jsou skvělé, ale s malým množstvím hrdinů a map, které máte k dispozici, je nutné znovu pátrat po mapách a hrdinech, které jste již v kampani hojně používali, jako byste zmáčkli tlačítko reset a nezískali žádnou odměnu. hodiny, které jste již věnovali. Je zde potenciál stát se mnohem větší hrou, než je v současnosti, ale její rozmanitost hrdinů a map a celkové náklady na hru to silně ovlivnily. Klidně jsem viděl, jak se HEROish stává free-to-play multiplayerovou hrou s podobným systémem jako ostatní MOBA na trhu. To si budu hlídat a pokud přibudou další hrdinové, rád se vrátím a vyzkouším je.