Recenze Honkai Star Rail – pozor na gacha

Recenze Honkai Star Rail - pozor na gacha

Před naším Recenze Honkai Star Rail opustí stanici, přistupme nejprve k automatu v místnosti. Honkai Star Rail je hra Gacha a jako taková s sebou nese spoustu psychologické zátěže. Všechny ozdoby stroje na zpeněžení Hoyoverse jsou zde: bannery postav, bitevní přihrávky, předplatné a samozřejmě herní obchod plný prémiových měn. Každý přichází se skutečnou cenou a mnoho RPG herních systémů odměn přirozeně vede zpět k těmto nabídkám.

Jako každý slot, který stojí za to, i Honkai Star Rail vás během otevírací doby zaplaví bezplatnou měnou ve snaze dostat vás do závislosti na dopaminovém náporu při stahování virtuálního slotu – ale i s kódy Honkai Star Rail je šance, že získání těchto kýžených pětihvězdičkových postav je extrémně nízké. Bez ohledu na to, jak moc vás to baví, Star Rail je stále záměrně navržen tak, aby vás nalákal, abyste odevzdali své peníze, což ztěžuje doporučení. Pokud máte potíže s ovládáním svých impulzů, žádám vás, abyste se teď otočili.

To znamená, že pokud zjistíte, že dokážete odolat lákadlu jeho záludného zpeněžení, existuje je najdete zde spoustu zábavy. Příběh Honkai Star Rail je nepopiratelně působivý, vystupuje v něm vzdálení bohové, požírači rakovinných světů, legie antihmotových monster a samozřejmě mezihvězdná lokomotiva v jádru toho všeho. Star Rail je čtvrtým dílem série Honkai, ale bude vám odpuštěno, pokud se jedná o vaše první setkání se sci-fi protějškem Genshina Impacta. Jeho předchůdce, Honkai Impact 3rd, si po vydání získal slušnou oblibu, ale jeho fanouškovská základna byla okamžitě zastíněna příchodem zmíněného kulturního molocha z Hoyoverse o dva roky později.

Naštěstí, zatímco tradice Honkai obsahuje oba zástupy et multiverse, Hoyovere se snaží snížit bariéru vstupu pro nováčky v seriálu tím, že Star Rail umístí spíše jako duchovní pokračování než jako přímočaré. Neexistují žádné expoziční skládky nebo namáhavé rekapitulace, které by bylo třeba probrat během prvních několika hodin. Místo toho vás Star Rail dostane přímo do srdce teroristického útoku na stanici vesmírného výzkumu a umožní vám to vše poskládat pomocí kontextových vodítek. Samozřejmě vám určitě pomůže, že jste vraženi do rozrušené kůže člověka se ztrátou paměti, povoláni za podezřelých okolností a vyzbrojeni o něco víc než baseballovou pálkou.

Recenze Honkai Star Rail: The Trailblazer, stříbrovlasá protagonistka Star Rail, je připravena s modrou baseballovou pálkou napuštěnou světlem.

Honkai's Trailblazer je skvělou náhradou za dav, ale je to také podivně zvláštní malý kluk. Ať už jsou muži nebo ženy, mají zálibu v prohrabávání se odpadky a máte k dispozici nekonečné množství výstředních dialogových možností. Tato míra individuality je na hony vzdálená cestovateli Genshin Impact, který na situace obvykle reaguje prázdným úsměvem na Paimona, jejich všudypřítomného mluvčího. Zatímco Trailblazer je stěží žvanil, Paimonova nepřítomnost ve Star Rail je patrná ze všech správných důvodů a omezuje případy opakujících se, často blahosklonných dialogů na minimum.

Stojí za zmínku, že ve skutečnosti má vývoj příběhu Star Rail obvykle podobu prodloužených statických sekvencí, ve kterých naše pestrá skupina hrdinů stojí a přednáší spolu dialogy. To jsou body, ve kterých Star Rail s největší pravděpodobností ztratí své publikum – pokud do toho nebudete plně investovat, čeká vás spousta čekání na konec konverzací. Přistihl jsem se, že přeskakuji dialogy u konkrétních misí, zatímco hlasové výkony v jiných mě nechaly na kraji sedadla.

Recenze Honkai Star Rail: Popis špinavé stuhy připevněné ke zvonku, předmětu mise a jasný odkaz na gotickou podpodobu Bloodborne od FromSoftware.

Tendence Honkai Star Rail k absurditě jistě pomáhá zmírnit jakoukoli monotónnost, která se často stává, když to nejméně čekáte. V jednom případě jsem vlezl do hotelové šatny, zažil to, co lze popsat jen jako menší psychotickou epizodu na Disco Elysium, a přepadl pokojovou službu. V jiném mě rostlina v květináči smyslně prosila, abych ji zalil. Je také neuvěřitelně sebevědomý, se spoustou falešných linií, které si dělají legraci ze samotného modelu gacha. Odkazy na všechny formy médií jsou roztroušeny všude, často se objevují jako předměty, NPC a dokonce i úspěchy. Ať už je to Bloodborne, Rick Astley, Občan Kane nebo třeba Shakespeare, nikdy nevíte, kdy na vás bude házet další velikonoční vajíčko. Všechny tyto výstřednosti zamrznou v ironickém existencialismu, proneseném mrknutím sem a postrčením tam.

Honkai Star Rail Review: 3. března a Trailblazer konverzují u stolu ve venkovní kavárně v Belobogu, 3. března popíjejí svůj drink brčkem, zatímco Dan Heng sedí s knihou.

Navíc si mě příjemně získal dramatis personae Honkai Star Rail. Od překypujícího optimismu 3. března až po tichou introverzi Dana Henga, každá postava je zřejmým archetypem, ale je s nimi obeznámen, připomínající JRPG z 90. let. Na rozdíl od Genshina se více investuji do postav samotných, než abych je přitahoval. z transparentů. Snad nejpůsobivější ze všeho je, že Star Rail mě znepokojoval opravdu vedlejšími postavami: NPC s nevýraznými jmény, které jste mohli odmítnout v pozadí, dokud se nevědomky ocitli v centru spiknutí nebo dvou.

Honkai Star Rail podniká další pokus uniknout ze stínu Genshin Impact přijetím tahového bitevního systému. O tahová RPG samozřejmě není nouze a Final Fantasy a Persona už dávno prokázaly, že tento formát může zůstat zábavný po nespočet hodin hraní. Zatímco souboje Star Rail se úplně neponoří do titánských hlubin obou sérií, kompenzuje to tím, že je lehký a pozoruhodně rychlý. Postavy Honkai Star Rail jsou omezeny na tři schopnosti a nejsou zde žádné nabubřelé nabídky položek, kterými byste se mohli prokousat, což má za následek rychlé obraty, které skončí během několika sekund. Je také možné kdykoli během boje přepnout mezi dvojnásobnou rychlostí a automatickou bitvou, což je neocenitelné, pokud máte málo času nebo jste stejně netrpěliví jako já.

Recenze Honkai Star Rail: Himeko, rusovlasá žena elegantně oblečená v bílých šatech a zdobená zlatými šperky, sedí a usrkává šálek čaje, zatímco v pozadí dochází k explozi.

Jádrem bojové složitosti Star Rail je mechanika prolomení odolnosti a slabosti, kde jsou určití nepřátelé náchylní k určitým typům elementů. Je to osvědčený koncept, který vás vybízí k tomu, abyste čas od času změnili týmy, ale možná zde není dost složitosti, aby udržely zaryté tahové fanoušky. Honkai Star Rail neomylně cílí na příležitostné publikum a nepřátelé používají útočné vzorce a schopnosti, které jsou pro tento žánr standardním tarifem. Díky tomu je však také ďábelsky snadné jej libovolně zvedat a pouštět a shánění materiálů se jen málokdy zdá jako opravdové drcení. Pomáhá také, že animace postav jsou dynamické a srší z nich osobitost – pozorovat hyperženskou Himeko, jak elegantně usrkává šálek čaje a zároveň volá do útoku dronem, opravdu nikdy nezestárne.

Jakou hloubku může postrádat nepřátelský design Star Rail, to vynahrazuje přizpůsobení postavy. Od kuželů světla a relikvií po plošné ozdoby a eidolony, pokud rádi vybavujete a vylepšujete postavy, abyste zvýšili čísla, nebudete zklamáni. Postup je však často brzděn štěstím na losování – nebo jeho nedostatkem. Za den můžete pěstovat pouze omezený počet upgradovacích materiálů a vybavení se buď vymění za bannery, nebo se získá jako náhodně generované odměny. Špatně to může být často zdrojem frustrace, zvláště pokud máte určitou postavu, kterou byste rádi použili, ale nemůžete ji efektivně vybavit. Abyste se se Star Rail opravdu dobře bavili, musíte být ochotní házet údery a pracovat s tím, co máte, spíše než toužit po tom, co nemáte.

Recenze Honkai Star Rail: Tradiční textová RPG obrazovka s nabídkou v Simulovaném vesmíru, obsahující ilustraci Nanooka, boha zkázy, vypouštějícího podivné zlaté světlo s doprovodným textem.

Herní smyčka Star Rail zrcadlí Genshina s rutinou každodenních misí a bojových výzev, které poskytují přestávku od nekonečného procesí úkolů, které tvoří jeho kampaň. Buďme upřímní, vlastně nikdo jako deníky; Hoyovere to také jasně chápe, protože většinu cílů lze splnit během hraní a volitelné vedlejší mise jsou často samy o sobě segmenty probíhající questové linie. Simulovaný vesmír stojí hlavou a rameny nad ostatními, je to samostatný roguelike dungeon, který vám dává za úkol procházet různými fázemi boje a náhodnými událostmi, které vyvrcholí finálním bossem. Odstranění série ze simulovaného vesmíru je velkou změnou tempa a dává Honkai Star Rail dlouhou životnost mezi aktualizacemi obsahu.

Všechny tyto režimy a mise mohou prodloužit vaši herní relaci, ale Star Rail celkově respektuje váš čas díky systému rychlého cestování, který vás okamžitě dostane tam, kam chcete. Lokace jsou rozděleny do stále se rozšiřující sbírky malých, samostatných map, které pravidelně v průběhu příběhu navštěvujete, takže je mnohem snazší konzumovat po malých, zvládnutelných kouscích. Bohužel to také znamená, že nezažijeme ohromující a rozlehlé výhledy, které jsme dříve viděli v Genshin Impact. Zmrzlý, rozdělený svět Jarila VII stojí v ostrém kontrastu s retro-futuristickým starkiffem Xianzhou Luofu, ale zatímco samotné lokace mají silný smysl pro identitu na makroúrovni, jednotlivé oblasti mohou často působit nepopsatelně.

Miniatura YouTube

Celkově kampaň Honkai Star Rail dokáže vytáhnout některé docela obratné tónové posuny, které vás udrží neustále ve střehu. Jejím vyprávěním prochází pruh nihilismu a i ten nejlepší postup je často vápnem do tragédie. I když nikdy nemůže skutečně uniknout predátorské povaze svého systému gacha, lekce, které Hoyovers získal při vývoji Genshin Impact, dávají Honkai Star Rail výjimečnou kvalitu života, která slibuje světlou a jasnou budoucnost. Zbývá jen zjistit, jak jej stáhnout. Vstupenky, prosím!

Recenze Honkai Star Rail

Honkai Star Rail je vysoce vybroušené tahové RPG, které staví na stroji Gacha Hoyoverse, a i když rozhodně nevynalézá znovu kolo, jeho barevné obsazení postav a rtuťovitý tón ho uvedly na správnou cestu.