Half -Life: Alyx Review - první VR AAA hra

Takže vzhůru, paní Vanceová ... Probuďte se a ... Vonte popelem.

Half-Life: Alyx je možná první AAA videoherní titul vytvořený pro virtuální realitu, který lze nejlépe zažít s vlastním řešením HMD VR od Valve, Valve Index. Hra však běží skvěle na všech ostatních systémech VR. Vzhledem k tomu, že všichni netrpělivě čekají na epizodu 3 více než deset let, lze s jistotou říci, že na nás Valve vypálilo soprán. Epizoda 2 skončila ošklivým cliffhangerem, ale to je jeden z důvodů, proč se hra stala tak "meme" oratelní. Valve tedy upustilo od tohoto příběhu a vydalo prequel, což se rovná úrovním krutosti, na kterou neklesly ani gulagy. Jak již bylo řečeno, Half-Life: Alyx více než vynahrazuje všechny hříchy Valve.

Half-life: Alyx plot

Pokud to jméno neprozradilo, pravděpodobně žijete pod lebkou kraba. Hrajete Alyx Vance v období mezi Half-Life a Half-Life 2; asi pět let před Half-Life 2. Kombajn je po celém městě 17 a Alyx tráví většinu času sledováním jejich sil. Ve skutečnosti je kombajn zaneprázdněn stavbou masivního monolitu uprostřed města, což je shodou okolností Alyxův hlavní zájem. Hra se většinou točí kolem tohoto monolitu a to je asi vše, co můžeme zanechat bez rozpoutání spoilerů.

Zatraceně kombajn

Ponoření pohybem

Half-Life jako série si vybudovala pověst lídra v oblasti herních inovací. První poločas představil několik nových konceptů, včetně toho, jak by se prvky prostředí vzájemně ovlivňovaly, aby napodobovaly skutečné scénáře. Živý elektrický kabel, který by přišel do styku s vodou, by představoval nebezpečí pro celou vodní plochu. Crouch-jumping, pohybový mechanik, který se stal druhou přirozeností každého hráče FPS, je něco, co jste se poprvé naučili v Half-Life. Zdá se přirozené, že Half-Life: Alyx pokračuje v tomto odkazu a zavádí konkrétní mechanismy pro pohyb ve VR.

Hnutí VR bylo svatým grálem, který hledali všichni vývojáři her. I když zvýšená hustota pixelů a obnovovací frekvence displejů HMD může určitě pomoci ponoření, ponoření se stane, když se budete muset pohybovat po herním světě. Nyní neříkáme Half-Life: Alyx tento problém vyřešil, ale určitě udělal větší pokrok než kdokoli jiný. Tato hra poskytuje hráči různé mechanismy pohybu, nazývané Blink, Shift, Continuous a Continuous Hand. (Průběžně) Pokud používáte ventilový rejstřík, lze k pohybu použít levou analogovou páčku. (Head Continuous) je mírná odchylka v tom smyslu, že se přesunete spíše tam, kam se díváte, než kam ukazujete. (Bliká) Tradiční systém click-to-teleport je stále sázkou na jistotu. (Shift) A nakonec Shift je postupný přístup k používání Blink. Zjistili jsme, že Continuous je pro nás nejpřirozenější. Blikání dělá věci trochu snadné a narušuje ponoření při každém spuštění.

Dalším aspektem ponoření je vaše HMD. Nedoporučujeme používat systém starší generace VR s nízkým rozlišením. Zjistili jsme, že to byla nevýhoda při střelbě, protože bylo obtížné sladit železné mířidla se zbraněmi, ale nakonec si na to vytvoříte dobrý úsudek. Také, pokud máte brýle, vyhněte se trhavým pohybům hlavy, tyto věci mohou bolet, když setrvačnost nutí těžký HMD sklopit brýle na stranu.

Opětovné načtení vyžaduje trochu úsilí

Pak jsou tu další drobné předměty, které přispívají k ponoření, jako je nabíjení zbraně provedeno rukama k natažení zbraně. Klávesovou zkratku k opětovnému načtení nemáte, takže pohodlí odeberete a nahradíte s pocitem opatrnosti. Každý předmět, který je v cestě, musíte přemístit rukama. Dveře musí být otevřeny ručně, abyste se ocitli při pohledu do vedlejší místnosti a mentálně si všímali všech přítomných nepřátel v naději, že můžete vytáhnout choreografickou bojovou sekvenci ve stylu Johna Wicka. Běda, budete se tápat kolem a určitě se budete bát nebo dva ze skákání v podobě probouzení krabů nebo zombie.

Half-Life: Alyx hratelnost a příběh

Tato hra je jako ostatní v sérii. Každou chvíli se spoléhá na spoustu řešení hádanek posetých bojovými situacemi. Pomocí rukou k manipulaci s prvky různých hádanek zažijete většinu zábavy. Boj se blíží. Nemůžeme si pomoct, ale dávat gaga nad úroveň ponoření v každé situaci. Pokud vám normální videohry dokážou porozumět množství emocí, které hlavní hrdina cítí, pak vám Half-Life: Alyx ve skutečnosti přináší zážitek. Možná jste v zápalu boje a měníte svou pozici, schováváte se za různé objekty životního prostředí a pokoušíte se udělat nějaké záběry okenními tabulemi. Nebo procházíte mokrými tunely pohybujícími se těly na stranu, abyste našli na hlavě děsivou štěrbinu. Opět můžete listovat hologramem a přejít do další oblasti. Ponoření hry to opravdu prodává. Nebýt naší staré HMD VR, měli bychom ještě lepší zážitek.

Co je to uprostřed města?

Příběh je velmi lineární. V průběhu hry jste umístěni v různých prostředích, někdy jsou to klaustrofobní prostory, zatímco jindy jste ve velkých prostorech. V obou případech je prvek objevu a fungování jako vlastního šéfa omezený. Valve chce, abyste ke hře přistupovali určitým způsobem a nemáte jinou možnost. Tento aspekt můžeme Valve odpustit. Vybudovat AAA videohru s optimálním VR zážitkem je skličující úkol a udržení ponoření do celé hry vyžaduje hodně úsilí.

Posledním aspektem, který to pro nás udělal, je zvládnutí zvuku. Díky dobrému páru EMP získáte ve hře plný filmový zážitek. Vývojáři použili zvukové stopy jako účinný způsob, jak vás nasměrovat do hry. Zdá se, že herní engine Source 2 má vysokou úroveň podrobností. použití 3D zvuku. Zdá se, že každý prvek na obrazovce dostal svůj vlastní zvukový soubor, který díky hernímu enginu opravdu oživuje okolí. Jak se pohybujete, vaše oblečení vydává hluk a čím rychleji se pohybujete, tím více hluku vydáváte. Nejde jen o jednoduché kroky ve hře. Později, pokud se pokusíte proklouznout kolem nepřátel, se naučíte rozeznávat různé zvukové podněty a porozumět tomu, co v danou chvíli dělají.

Verdikt: Gordon by byl hrdý

Než se VR stane hlavním proudem, čeká nás spousta výzev. HMD jsou stále drahé, a proto je vlastní jen velmi málo lidí. I když to byl hlavní faktor, který bránil masivnímu přijetí VR pro hry, druhým byl nedostatek vhodné videohry, která by řešila problém s pohybem a samozřejmě s vizuální věrností. Half-Life: Alyx se postarala o poslední dva prvky, většinou. Pohyb je stále trochu umělý a rozšířené relace VR ve vás vyvolávají zmatek, ale výzva vizuální věrnosti byla překonána. Hra vyžaduje absurdní množství výpočetního výkonu pro lepší zážitek, a to je k dispozici teprve nedávno. Určitě můžeme říci, že Alyx přistála ve správný čas s ohledem na všechny faktory. Další generace grafických karet se rychle blíží a stolní procesory mají šílený výpočetní výkon. Výrobcům HMD RV se také otevírají nové možnosti, jak přehodnotit svá zařízení, aby využili nyní dostupnou surovou energii. Samozřejmě to bude znamenat, že VR bude i nadále trochu drahá, ale vývojářům her to dá důvod považovat VR za životaschopnou platformu pro jejich AAA tituly.

MOAR!
Vývojář - Ventil
Éditeur - Ventil