Recenze Gungrave GORE – Příliš stará škola pro své vlastní dobro

JPokoušet se zachytit pocit staré školy z her z jiné éry může být těžké po laně, zejména proto, že pokud vývojáři zajdou v této oblasti příliš daleko, skončí s hrou, která se necítí jako stará škola, ale ve skutečnosti se cítí starý. Gungrave gore je dokonalým příkladem. Dvacet let po kultovní klasické PS2 střílečce, která spustila sérii, Gungrave gore se snaží znovu zachytit okázalou akční smyčku, kterou tato generace her tak často provázela, ale místo aby se to snažila vyvážit nějakými chytrými a nezbytnými modernizacemi, nakonec přináší zážitek, který by se zdál být zastaralý i na konci 2000

Příběh je podle návrhu docela hloupý. (Téměř) tichý (a nemrtvý) hlavní hrdina Grave se vrací a spolu s dalšími členy kopařské a zločinecké organizace El-Al Canhel míří do města známého jako Scumland. Jejich cílem je Raven Clan, organizace obchodující s drogami vydávající se za korporaci, která v čele se svými čtyřmi šéfy prodává drogu známou jako SEED, která ze svých obětí dělá doslova monstra. Jo, je to pekelně kašovité a Gungrave gore tento fakt nezastírá – příběh existuje jen proto, aby usnadnil akci.

„Od uvedení dvacet let po kultovní klasické PS2 střílečce, která spustila sérii, Gungrave gore se snaží znovu zachytit okázalou akční smyčku, kterou tato generace her tak často provázela, ale místo aby se to snažila vyvážit nějakými chytrými a nezbytnými modernizacemi, nakonec přináší zážitek, který vypadá, že by se zdál být překonán i na konci 2000."

Bohužel k tomuto přístupu hra směřuje pro své dobro trochu příliš tvrdě. Můžete mít jednoduché, přímočaré nastavení příběhu, které nebude překážet akci, a přitom bude vyprávět poutavý, a přesto podmanivý příběh. Gungrave gore ani se nesnažte najít tu rovnováhu. Cutscény jsou naprosto nevýrazné a nezajímavé, i když občas vyjadřují smysl pro styl na velmi povrchní úrovni a ve hře nejsou téměř žádné zásadní změny, na které by stálo za to se dívat. Postavy postrádají osobitost a jsou tak nevýrazné a neinspirované, že i jejich označení jednorozměrné může být trochu velkorysé a nepomáhá ani to, že hlasové herectví a psaní jsou v nejhorším případě šokující a na stěží standardní úrovni, přinejlepším přijatelné.

Většinu těchto problémů by bylo relativně snadné odpustit, kdyby Gungrave gore byl homerun na akční frontě - o tom hra je, ostatně stejně jako kultovní klasiky, ze kterých čerpá - ale i zde hra klopýtá. Je pravda, že je toho zde mnohem více, z čehož většina spočívá v tom, že hra trvá na radostně výbušné a šílené akci bez jakýchkoliv taktických nebo strategických nuancí. Pokud hledáte hru, ve které můžete projít chodbou a stát se tváří v tvář zdánlivě nekonečnému proudu nepřátel, abyste je následně posekali slavnou výbušnou palbou, najdete zde spoustu. Ale pokud také hledáte něco, co vypadá jako rozmanitost a hloubka, Gungrave gore zanechá vás hluboce zklamaný.

Na základní úrovni je procházení prostředími a rozbíjení celých vln bláznů na kousíčky zábavné cvičení, a to především proto, Gungrave gore Základní herní smyčka je docela přímočará, má slušnou sadu pohybů s řadou akcí, které vás vybízejí k míchání a sbírání komba a bodů za styl (v této hře nazývané Beat Count). Máte své duální pistole, které slouží jako vaše primární zbraně, a obrovskou rakev, kterou Grave nosí na zádech a kterou lze použít pro základní útoky na blízko. Kromě toho máte řetězový hák, pomocí kterého můžete nepřátele přitáhnout k sobě (nebo vás přitáhnout k větším nepřátelům), nabitou střelu, finišery (které také nabíjejí štíty o něco rychleji) a speciální schopnosti zvané demoliční výstřely (které také obnovují něco ze svého zdraví). Absolutně nic z toho není převratné, ale funguje to na základní úrovni a udržuje momentální zapojení alespoň na nějaké úrovni.

„Můžete mít jednoduchý, přímočarý příběh, který nepřekáží akci a zároveň vypráví poutavý příběh, ale bohužel, Gungrave gore ani se nesnažte najít tu rovnováhu."

Pokud by to byly jediné věci, které tvoří kostru hry, měla by alespoň solidní základ, na kterém by se dalo stavět, ale hratelnost trpí některými do očí bijícími problémy. Nejdůležitější z nich je podle mých zkušeností čistý a jednoduchý akt střelby. Překvapivě, Gungrave gore nedovolí vám držet spoušť, abyste mohli střílet ze zbraně – musíte opakovaně mačkat spoušť pro každou kulku, která opustí vaše zbraně, a to je únavné très rychle. A když říkám únavný, myslím to vážně. Střílíte a balíček v této hře – vlastně téměř neustále, protože to systém Beat Count vyžaduje, i když kolem nejsou žádní nepřátelé – a nutnost opakovaně mačkat spoušť, místo aby ji jen držel, si vybírá daň. Nechápu, proč se vývojáři takto rozhodli v této v podstatě pekelné střílečce.

Dalším velkým problémem při hraní je neohrabaný pocit z pohybu. Pro začátek je to docela základní sbírka pohybů, která se scvrkává na jednoduchý skok a uhýbání, a nejenže tyto pohyby působí trhaně a nepřesně, ale jsou také neuvěřitelně pomalé a pomalé. Přestože Gungrave gore udržuje poměrně stabilní snímkovou frekvenci, jen postupování úrovněmi je jako cvičení trpělivosti. Masivně se to střetává se silně akčním charakterem hry.

Ani design úrovní hry tomu nedělá nic dobrého. Každá úroveň je neuvěřitelně lineární – nikdy zde nejsou žádné rozvětvené cesty a těch pár rozvětvených a postranních kousků, na které narazíte, je v podstatě k ničemu. GORE Gungave nemá žádné sběratelské předměty ani volitelné cíle ani jiné nástroje, které by hráče povzbuzovaly k prozkoumávání jeho úrovní. Kromě vizuální estetiky úrovní – které se, ke hře, vyznačují slušnou rozmanitostí prostředí – není nic, co by je oddělovalo nebo jim dávalo jakoukoli vizuální identitu. Existuje několik úrovní, které se snaží představit nové nápady, ale bohužel většina z nich zahrnuje otravné triky nebo nespravedlivé a frustrující špičky obtížnosti.

gungrave gore

„Pokud hledáte hru, ve které můžete projít chodbou a stát se tváří v tvář zdánlivě nekonečnému proudu nepřátel, abyste je sestřelili slavnou, výbušnou palbou, najdete toho spoustu. Ale pokud také hledáte něco, co vypadá jako rozmanitost a hloubka, Gungrave gore zanechá vás hluboce zklamaný. “

Design úrovní se snoubí s neuvěřitelně jednoduchou a přímočarou hratelností hry Gungrave gore dělat to, co se rychle ukáže jako bolestně se opakující zážitek. Ano, může to být zábava kosit vlny nepřátel, ale děláte to jen tak dlouho, než vás to začne nudit. Souboje s bossy rozbíjejí akci a často zajímavě míchají věci, ale nedokážou udělat dost, aby se vyhnuly tomu, jak monotónně celý zážitek působí na makro úrovni – postup barebones už není mechanický a nenabízí téměř nic, co by stálo za řeč. o.

To je škoda Gungrave gore má proti tomu tolik práce. Nebýt pomýleného pokusu vývojářů učinit hru příliš starou pro její vlastní dobro, mohl to být sám o sobě dostatečně solidní akční zážitek, ale bohužel je toho příliš mnoho, a to způsobem, který zdaleka není snadný. odpustit. Ať už jde o nevýrazný příběh, opakující se a jednoduchou hratelnost nebo některá z jejích matoucích designových rozhodnutí, GORE Gungave stále hledá způsoby, jak o sebe neustále zakopávat. Pokud máte chuť na akční hru ze staré školy, která evokuje herní styl titulů z éry PS2, mnohem lépe vám poslouží, když se podíváte na něco jako špatný západ.

Tato hra byla testována na konzole Xbox Series X.