Xbox

GDC 2023: ohlédnutí za 10 lety ID@Xbox

Shrnutí

• V roce 2023 si připomínáme 10. výročí nezávislého vydavatelského programu [email protected].
  • Program pomohl přinést na Xbox více než 3 000 her a vývojářům vyplatil přes 4 miliardy dolarů.
  • Ředitel [email protected] Chris Charla se ohlíží za uplynulým desetiletím – a těší se na to, co teprve přijde.

GDC 2013 bylo těžké pro nezávislé vývojáře a Xbox. Bylo jasné, že způsob, jakým jsme spolupracovali s nezávislými vývojáři – který se zdál být tak progresivní a revoluční před pouhými pěti lety, když v roce 2008 „Summer of Arcade“ uvedlo nezávislé hry do herního mainstreamu s tituly jako bourače hradů, Prýmeket Geometry War: Retro Evolved 2 – prostě to nefungovalo. Nezávislá vývojová scéna rostla rychleji než cokoli, co jsme kdy viděli, a naše obchodní procesy a back-end prostě nemohly držet krok. A vývojáři to věděli a nebyli spokojeni.

Když jsme se dívali do budoucnosti, bylo jasné, že nezávislé hry a nezávislí vývojáři jsou pro naši strategii poskytovat hráčům na Xboxu nejširší škálu herního obsahu. Takže na GDC 2013 jsme vzali bradu, když vývojáři zametli XBLA a Xbox, a začali jsme tvrdě naslouchat, navrhovat nápady, přijímat zpětnou vazbu a poslouchat navíc. Věci se musely změnit.

Během léta 2013 jsme tvrdě pracovali na vývoji nového programu pro Xbox, programu, který by vyhovoval potřebám vývojářů v roce 2013 a zároveň byl schopen růst, aby vyhovoval neustále se měnícím a rostoucím potřebám komunity. Program (po třech změnách názvu týden předtím, než jsme jej oznámili na Gamescomu 2013!) byl [email protected] a letos slavíme desáté výročí.

Nikdy nerad prohlašuji úspěch, zvláště když vidím, kolik toho ještě musíme udělat, ale o deset let později si myslím, že jsme s [email protected] zatím odvedli dobrou práci

Umožnili jsme odeslat do Xboxu více než 3 000 her od nezávislých vývojářů (více než celkový počet her vydaných na původním Xboxu a Xboxu 360 dohromady), zapojili jsme do programu více než 5 000 vývojářů a zaplatili vývojářům více než čtyři miliardy dolarů. Za chvíli si povíme více o Game Pass, ale nejprve – wow! Čtyři miliardy dolarů jsou opravdu hodně peněz! Je to takový svědectví nejen o síle videoher jako média zábavy, ale také o síle nezávislého vývoje, našich fanoušků a našich hráčů a důkaz, že když nasloucháte a pracujete na posílení vývojářů, dějí se dobré věci.

Naším prvním cílem v programu bylo vždy maximálně zjednodušit a usnadnit odesílání her na Xbox, ať už jde o získání pracovní verze pro Xbox, práci na zásobování hlavního obchodu nebo podpis smlouvy. Na tomto cíli stále pracujeme každý den. Ale také rádi nasloucháme a vycházíme vstříc dalším potřebám našich vývojářů – tak jsme zavedli vlastní publikování!

V průběhu let se na Xboxu spustilo několik programů v přímé reakci na zpětnou vazbu od nezávislých vývojářů, od našeho programu předběžného přístupu, Xbox Game Preview, až po multiplatformní hraní s přáteli na PC a konzolích od jiných výrobců, stejně jako multiplatformní hry. postup, takže postup hráčů ve hře jinde může být přenesen do Xboxu. K tomu druhému trvalo minutu a děkujeme všem vývojářům, kteří s námi úzce spolupracovali, aby se to stalo robustním a bezpečným způsobem pro naši herní komunitu. Je ironií, že jsme dokonce umožnili maloobchodní publikování na disku pro [email protected] vývojáře Xbox numérique samovydavatelský program. Tento maloobchodní program je stále v pilotní fázi s omezeným počtem partnerů, ale vývojáři mohou vytvářet fyzické verze svých her pouze s nízkým „minimálním počtem objednávek“ fyzických jednotek z Xboxu. Těšíme se, že to v blízké budoucnosti zavedeme pro širší účast (vývojáři, sledujte prosím náš dubnový zpravodaj, kde najdete více informací zde).

Také jsme nadšeni, že můžeme vývojářům pomoci zapojit se do programů, jako je Game Pass, které jim pomáhají najít publikum stejně jako hráčům najít jejich nové oblíbené hry. Jedna věc, která se ukázala, jak se program [chráněný e-mailem] rozrůstal, zejména v posledních několika letech, kdy pandemie omezila cestování, je, že je pro nás obtížné znát všechny vývojáře programu, a to může znesnadňuje vývojářům sdílení jejich konceptů s námi. Když slyšíme vývojáře říkat: „Nevím, s kým na Xboxu mluvit,“ cukneme sebou, protože i když chceme být co nejdostupnější, je to jednoznačně místo, kde to můžeme dělat lépe. V tomto GDC jsme si zarezervovali více než 200 schůzek, ale stále existují desítky a desítky partnerů, se kterými bychom se rádi setkali, ale nemohli jsme si najít čas naplánovat, nemluvě o úžasných náhodných setkáních, která dělají události jako GDC tak kouzelné.

Setkání s novými i starými partnery a sledování her je jednou z nejúžasnějších částí práce na programu, jako je [email protected], a nikdy to nezpomalíme. Abychom však zajistili, že všichni vývojáři budou mít rovný přístup k osobám s rozhodovací pravomocí pro Xbox, a abychom vývojářům poskytli rychlejší zpětnou vazbu o předložených konceptech – zejména u recenzí nabídek Game Pass – zahájíme nový proces, který poskytne model, který bude obsahovat všechny informace, které musí vývojáři předložit. koncept ke kontrole, který bude přezkoumán klíčovými osobami s rozhodovací pravomocí z našeho týmu Game Pass, obchodního rozvoje, [email protected] a portfolia.

To nám pomůže zajistit, že bez ohledu na to, zda vývojář někoho na Xboxu osobně zná, nebo ne, bude moci rychle chytit svou hru. A pomůže nám to i nadále přinášet našim hráčům na Xboxu a v rámci Game Pass co nejširší škálu her. jako setkání s mnoha novými vývojáři! Tento proces bude samozřejmě vyžadovat vzájemnou dohodu NDA, která zajistí ochranu práv duševního vlastnictví lidí. Další podrobnosti vám poskytneme v dubnovém zpravodaji [email protected]. Pokud nejste členem, nyní je skvělý čas zaregistrovat se na xbox.com/id!

Deset let po úsvitu [email protected] je jedna věc jasná: hry od nezávislých vývojářů jsou základem nabídky Xbox a na tomto GDC jsme nadšeni, že můžeme mluvit o našem úsilí zajistit, aby hráči mohli zažít hry a příběhy od tolika lidí. tvůrců, jak je to možné, s [chráněno e-mailem] Vývojářský akcelerační program. Jsme také rádi, že se můžeme osobně setkat s vývojáři, nadále naslouchat a plánovat, jak můžeme vylepšit naši nabídku pro nezávislé vývojáře na Xboxu, ať už prostřednictvím vylepšení objevování, rozšíření propagace, sdílení více dat, abychom pomohli vývojářům maximalizovat jejich úspěch v našem obchodě. . nebo způsoby, o kterých jsme dosud ani neuvažovali. Doufáme, že všichni zažijí skvělou show – stále máme co dělat a nemůžeme se dočkat, až začneme!