FFXIV Dawntrail Review Probíhá – Nový svět plný příslibů

Pokud je žánr MMORPG již velmi exkluzivním klubem složeným z několika vlajkových titulů, Final Fantasy XIV vyčnívalo po léta jako svůj nejunikátnější příběh úspěchu. Poté, co před více než deseti lety svrhl fénixe vášnivého režiséra Naokiho ("Yoshi-P") Yoshidy, se hra nejen vrátila na scénu, ale od té doby se stala jedním z nejoblíbenějších RPG posledních let, a to z velké části díky svému velkolepé vyprávění, oddaná komunita, která nyní čítá přes 50 milionů členů, a nepřetržitý zážitek, který vzdává nejvyšší respekt univerzu Final Fantasy jako celku.

Předchozí rozšíření Endwalker, vydané uprostřed globální pandemie, zorganizovalo emocionální závěr dlouhotrvajícího konfliktu mezi Asciany a Sciony Sedmého úsvitu, který vyvrcholil epickou konfrontací s Hydaelyn a Zodiarkem, kteří vzali našeho Warrior of Light. do končin vesmíru. Éra, která to všechno začala, upřímně skončila a hráči po celém světě dychtivě viděli, co nová éra přinese.

Zdroj obrázků: Square Enix via Fun Academy

Takže na oslavu začátku letní sezóny jsme byli oficiálně představeni Dawntrail a obrovskému novému kontinentu Tural, připraveni k průzkumu. Rozšíření se stalo jedním z dosud nejočekávanějších a předobjednávky raketově vzrostly i přes složité transakční problémy, se kterými se hráči na Mog Station setkali.

Hype zase rozdmýchal preventivní debatu o tom, jak bude spuštění Dawntrail probíhat poté, co jeho předchůdce čelil katastrofálním problémům se serverem, kvůli kterým se velká část komunity během týdnů potýkala s připojením ke hře. Vzhledem k tomu, že nedostatek polovodičů již není v dodavatelském řetězci problémem, Yoshi-P a jeho tým nepřetržitě pracovali na přípravě dalších datových center a navýšení prostoru na serveru o 50 %, aby se takové situaci s Dawntrail za každou cenu vyhnuli.

Když 28. června oficiálně začalo období předběžného přístupu na Dawntrail, přihlásil jsem se s opatrným optimismem a naštěstí jsem byl odměněn frontou, která trvala překvapivě málo času, z méně během ranních hodin. Všiml jsem si, že později večer a během inauguračního víkendu expanze se fronta výrazně zvýšila (ne více než 2 500), ale stále se neblíží číslům, kterým Endwalker neochotně čelil. To samo o sobě bylo první vítězství Dawntrail.

Wuk Lamat v Tuliyollal ve Final Fantasy XIV

Nová dějová linie začíná tím, že Warrior of Light cestuje po moři do Turalu, aby objevil pravdu o záhadném zmizení Krileova dědečka a samozřejmě se vydal na nové dobrodružství po boku Wuk Lamata. Naše nová hlavní hrdinka a hrdinka Hrothgara, Wuk Lamat, překvapivě zabírá mnohem více pozornosti vyprávění než Warrior of Light ve srovnání s předchozími rozšířeními. Je temperamentní, iniciativní a navzdory svému nízkému věku a nedostatku zkušeností v politice její neochvějný respekt a úcta k občanům Turalu vřele rezonuje s těmi, které potkává.

Je také připravena stát se nástupkyní svého otce na trůn Tural v hlavním městě Tuliyollal. K získání titulu Sluha úsvitu se však musí nejprve postavit třem dalším konkurentkám.

Koana ve Final Fantasy XIV

Prvním je jeho adoptivní bratr Koana, který pevně věří, že Tural musí přijmout nové technologie a mezinárodní obchod se Sharlayan, aby prosperoval. Druhým je horkohlavý Mamool Ja, jménem Bakool Ja Ja, který si myslí, že řešením, jak získat korunu, je bojovat o svou korunu. Třetím a nejdůležitějším uchazečem je Zoraal Ja, legitimní syn současného vládce Gulool Ja Ja, který navzdory svému odtažitému postoji pevně věří, že nejen je předurčen na trůn, ale že Tural a zbytek světa musí být znovu vychováni hrůzami války, aby se skutečně sjednotili a byli hodni míru, kterému se v současnosti těší.

Tato osudová soutěž slouží jako výchozí bod pro naše nové dobrodružství a naše představení různých regionů Turalu a jeho obyvatel. Zatímco Wuk Lamat zkoumá voliče každého regionu a postupuje přes kulturně důležité úkoly, které mu dávají, dozvídáme se také více o jeho konkurentech, z nichž každý zvládá tyto úkoly jinak.

Koana sdílí upřímnou úctu Wuk Lamat k občanům Turalu a využívá svou technologickou inteligenci k dosažení úspěchu, ale její přísně objektivní úhel pohledu jí brání vidět širší obrázek. Mezitím se Bakool Ja Ja často uchyluje k násilí a podvádění, aby dosáhl svých cílů, zatímco neuvěřitelně silný, ale lhostejný Zoraal Ja se řídí pravidly, ale jen proto, že musí.

Zoraal Ja ve Final Fantasy XIV

Tyto úkoly však nejsou jedinými požadavky na budoucího Servant of the Dawn, protože Gulool Ja Ja také nařizuje, že jeho nástupce musí také najít a odemknout legendární Město zlata. Není jasné, co přesně by takové místo mělo obsahovat, ale je to poslední úkol pro Wuk Lamata a jeho soupeře. I když nebudeme kazit to, co se stane později v příběhu, následky soutěže vyvrcholí nečekaným a ještě hlubším konfliktem, který zavede našeho Warrior of Light and the Sions na místo, kde realita překrucuje, klame a přivádí určité postavy k šílenství.

Celkově nabral příběh mnohem dramatičtější spád, než jsem (a pravděpodobně i mnozí z nás) očekávali, vezmeme-li v úvahu, jak byl Dawntrail zpočátku popisován jako tropické dobrodružství na útěk, i když jistě s mnoha záhadami, které je třeba ještě prozkoumat. Nicméně obrat, ke kterému nakonec dojde, není nutně k její škodě a uspěje ve zkoušce Wuk Lamata na jeho limity a zároveň odhaluje překvapivé pravdy o ostatních. Sem tam se objeví několik pauz, kdy se zdá, že proudění trochu klopýtá, ale nic, co by podle mého názoru výrazněji brzdilo.

Některé prvky vyprávění rozdělily část komunity, zejména skutečnost, že Wuk Lamat se ujal volantu po většinu cesty Dawntrail spíše než Warrior of Light, a také zejména způsob, jakým se příběh odehrává v posledních dvou oblastech.

I když jsou tyto body stále předmětem debaty, s naprostou jistotou bych řekl, že Dawntrail nám dal jednoho z nejlepších nových padouchů, jaké herní mělo za dlouhou dobu. Vyplnily složité mezery ve vyprávění, které jiní antagonisté, dokonce ani Zenos, prostě nezaplnili.

Pelupelu s alpou ve Final Fantasy XIV

Samozřejmě, že velkým faktorem, který nám pomohl k tak poutavému příběhu, je nová grafická vylepšení hry. Mnohé z příběhových scén byly znatelně komplexnější a teatrálnější a dosáhly momentů, ve kterých by toho hra nemohla dosáhnout předchozí rozšíření.

To pomohlo udělat vyprávění ještě působivější a našim postavám to samozřejmě dodalo tolik potřebný lesk od hlavy až k patě. Díky funkcím, jako jsou mnohem výraznější oči a detailní textury kůže, vlasů, oblečení a brnění, poskytla grafická aktualizace prozkoumatelným prostředím realističtější detaily a dynamičtější osvětlení, což pomohlo přivést FFXIV do nové éry hraní. To je něco, co bylo velmi potřebné a my bychom namítli, že bez toho by hra začala ztrácet svůj lesk více než jedním způsobem. Yoshi-P to však perfektně načasoval a dokonce dal hráčům volnou fantazii, aby si změny připomněli.

Queen Sphene ve Final Fantasy XIV

Dawntrail nám také nabízí spoustu nového úvodního obsahu, který můžeme objevit, od boje po crafting, dvě nové DPS úlohy a mnohem více by mělo dorazit v nadcházejících týdnech, se zvláštním zaměřením na první úroveň nájezdů na Arcadion. Buďme upřímní, všichni se těšíme na boj uvnitř té obří věže GPU. Kromě toho se můžeme těšit na spoustu dalších věcí, od Triangle of Shadows (polní operace), až po to, co má být Cosmic Exploration, novou omezenou práci Beastmaster, nájezdy od Vana'diel Alliance a další. Dawntrail nás zaměstná mnohem déle a vyhne se notoricky dlouhým mezerám mezi aktualizacemi, se kterými se Endwalker musel vypořádat.

Co se týče obsahu po záplatách, v Turalu je mnoho cest k prozkoumání a o možnostech, které nabízí, můžeme jen spekulovat, což je samo o sobě vzrušující. Tural nám má nepochybně co nabídnout a my se naštěstí nebudeme muset potýkat s nesnesitelně dlouhými frontami na připojení, abychom si ho užili.

Nabízíme srdečný přípitek na Dawntrail a na to, o co se snaží, a i když někteří mohou nesouhlasit, myslíme si, že si zaslouží, aby byl uveden vedle Heavensward a Shadowbringers, v současném stavu. Pokud dodrží své sliby, bude schopen udržet tento piedestal.

Fun Academy podporuje naše publikum. Když si něco zakoupíte prostřednictvím odkazů na našich stránkách, můžeme získat malou přidruženou provizi. Zjistěte více o našich zásadách přidružení